بازدید نمایندگان دانشگاه نبریخا اسپانیا از دانشگاه علامه طباطبائی

۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۰۴:۳۰ کد : ۳۲۴۴ خبر روز آموزش و پژوهش
تعداد بازدید:۵۹۸۴
هیاتی از دانشگاه نبریخا اسپانیا از دانشگاه علامه طباطبائی بازدید نموده و در دیدار با معاون پژوهشی دانشگاه در خصوص همکاری‌های علمی به گفتگو نشستند.
بازدید نمایندگان دانشگاه نبریخا اسپانیا از دانشگاه علامه طباطبائی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه به نقل از مدیریت همکاری‌های علمی بین‌المللی، هیاتی از دانشگاه نبریخا اسپانیا متشکل از دکتر خوان آنتونیو اسکارباخال سانچز، مدیر توسعه دانشگاهی و بازاریابی؛ دکتر سالومه یوسفیان، مدیر توسعه اروپایی و خاورمیانه‌ای و دکتر رامون کاریو والدز، مدیرگروه روابط بین‌الملل این دانشگاه دوم اردیبهشت‌ماه جاری از دانشگاه علامه طباطبائی بازدید نموده و با مسئولان دانشگاه متشکل از معاون پژوهشی، مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی، مدیر امور پژوهشی، رییس گروه گسترش همکاری‌های علمی بین‌المللی و نیز مدیر گروه زبان اسپانیائی دیدار و مذاکره نمودند.

دکتر هنری معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی در آغاز این دیدار ضمن خوشامدگویی به میهمانان اسپانیائی و معرفی همکاران حاضر در جلسه به ارائه اطلاعاتی در زمینه‌های آموزشی و پژوهشی این دانشگاه پرداخت. وی با اشاره به قرارداد همکاری میان دانشگاه علامه طباطبائی با 6 دانشگاه و مرکز علمی در اسپانیا که موجب برگزاری برنامه‌های علمی مشترک در سال‌های اخیر بوده است، برگزاری همایش‌های علمی مشترک و تبادل دانشجو را از محورهای مهم مورد بحث عنوان نمود.

دکتر اسکارباخال سانچز نیز ضمن تشکر از میزبانی دانشگاه علامه طباطبائی به معرفی دانشگاه نبریخا پرداخت. وی گفت: این دانشگاه با حدود 7 هزار دانشجو در حوزه بین‌المللی فعال بوده و سالانه پذیرایی دانشجویانی از حدود 35 کشور دنیاست، وی افزود: این دانشگاه از 5 دانشکده شامل آموزش و زبان، علوم اجتماعی، معماری و مهندسی، ارتباطات و علوم بهداشت و نیز یک مرکز تحقیقاتی مختص به مقطع دکتری تشکیل شده است. 

دکتر سانچز در معرفی مرکز آموزش زبان اظهار داشت: این مرکز به عنوان یک کالج بین‌المللی زبان محسوب شده که دانشجویان خارجی بسیاری در آن مشغول به تحصیل هستند و کارکرد آن آموزش زبان اسپانیائی در داخل و خارج از کشور است. وی افزود: موسسات زبان نبریخا در همکاری با دانشگاه‌های خارجی تاسیس شده است و علاوه بر آموزش دانشجو در زمینه تربیت مدرس زبان اسپانیائی نیز در آن فعالیت می‌شود. دکتر سانچز در ادامه صحبت‌های خود پیشنهاد راه‌اندازی موسسه آموزش زبان نبریخا را در دانشگاه علامه طباطبائی مطرح نمود. تربیت مدرس زبان با همکاری گروه زبان اسپانیائی و نیز تاسیس دپارتمان زبان فارسی در دانشگاه نبریخا از دیگر پیشنهادات مدیر توسعه دانشگاه نبریخا بود.

دکتر تیشه‌یار،مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه علامه طباطبائی در ادامه این نشست ضمن تشکر از پیگیری‌های خانم دکتر یوسفیان در برگزاری نشست مشترک دو دانشگاه در زمینه امکان راه‌اندازی کرسی‌های آموزش زبان به ارائه توضیحاتی در زمینه توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود در دانشگاه علامه طباطبائی در آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان پرداخته و گفت: دانشگاه علامه طباطبائی تنها دانشگاهی است که رشته آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان را دارد و دانش‌آموخته‌های این رشته جهت تدریس به کشورهای دیگر اعزام می‌شوند که امسال به سه کشور روسیه و چین و کره جنوبی مدرسینی اعزام شده‌اند. وی افزود دانشگاه علامه طباطبائی همچنین پذیرای دانشجویانی از کشورهای مختلف برای گذراندن دوره‌های کوتاه‌مدت به مدت یک ماه تا یک ترم می‌باشد و در سال گذشته دانشجویانی از کشورهای اسپانیا، ترکیه، روسیه؛ چین و کره جنوبی به فراگیری زبان فارسی در دوره‌های اشاره شده پرداخته‌اند. 

دکتر تیشه‌یار خاطرنشان کرد: طبق آمار وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دانشگاه علامه طباطبائی در سال 2016 بیشترین دانشجو را در این حوزه جذب نموده است. وی افزود: ساختمان مجزائی در دانشگاه علامه طباطبائی به عنوان مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان در نظر گرفته شده است که از اکتبر 2017 آغاز به خواهد نمود.

 


نظر شما :