برگزاری جشن دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی

۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۰۴:۳۰ کد : ۳۲۴۰ خبر روز فرهنگی و دانشجویی
تعداد بازدید:۸۴۹۸
مراسم جشم دانش آموختگی 850 دانش آموخته مقاطع مختلف تحصیلی دانشگاه علامه طباطبائی با حضور با حضور دکتر حسین سلیمی رئیس دانشگاه٬ دکتر وحید شالچی مدیرکل سیاست‌گذاری اجتماعی وزارت علوم٬ اعضای هیئت رئیسه دانشگاه در روز عید مبعث در محل سالن تربیت بدنی پردیس مرکزی برگزار شد.
برگزاری جشن دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر سلیمی رئیس دانشگاه در سخنانی ضمن تبریک عید مبعث و نیز به مناسبت دانش آموختگی دانشجویان بیان داشت: بسیار خوشحالیم که فارغ‌التحصیلانی مانند شما داریم. به رغم تمام مشکلات، کاستی‌ها و گاهی ناکارآمدی‌ها به همت استادان و مدیران توانستیم شرایطی فراهم کنیم که بخشی از فرهیخته‌ترین انسان‌های جامعه استعدادهایشان به بار بنشیند و شاهد ورود آن‌ها در جامعه باشیم. وی با اشاره به دستاوردهای حاصل از این فرصت علم آموزی افزود: ورودی که با گسترش دانش، علم، اخلاق و فرهیختگی همراه است.

دکتر سلیمی با اشاره به خصایص و ویژگی های پیامبر و  با بیان این‌که پیامبر ما٬ پیامبری است که در تاریک‌ترین و جاهل‌ترین عصر تاریخ بشری مبعوث شداست، عنوان کرد: پیامبر اسلام در این عصر آمد و دانش و اخلاق را وجه ممیزه انسان از دیگر جانداران قرار داد. وی افزود: دینی که پیامبر آورد، دینی است که در اکثر زمینه‌ها طرفدار مساوات، برابری و عدالت بین موجودات است. وی اضافه کرد: اما تنها زمینه‌ای که در ان مساوات رعایت نمی‌شود، حوزه دانش است. به بیان پیامبر ما، فقط اصحاب دانش هستند که متفاوت و بالاتر می‌باشند.

رئیس دانشگاه تصریح کرد: خوشحالیم که در راستای این تحلیل بنیادین پیامبر، این بار هم توانستیم گامی برداریم که گروهی از انسان‌های صاحب دانش، اخلاق و کسانی که می‌توانند جامعه را تحت تاثیر قرار دهند و دانش، بزرگ کنشی و فرهیختگی خود را نشان دهند، رسیدن به این جایگاه را جشن بگیریم. 

دانشگاه علامه طباطبائی در بین دوازده دانشگاه سطح یک کشور قرار گرفته‌است

دکتر سلیمی افزود: دوستان عزیز، شما از دانشگاهی فارغ التحصیل شدید که امروز یکی از مواخر دانشگاه‌های کشور و بزرگترین دانشگاه کشور در حوزه علوم انسانی است. وی با بیان این نکته که دانشگاه علامه طباطبائی بیشترین نظریه‌های جدید را ارائه داده‌است، اظهار داشت: سه سال است که فاصله زیادی بین نظریه‌پردازان این دانشگاه با دیگر دانشگاه‌های کشور وجود دارد. وی افزود: شما دانشجویان از دانشگاهی فارغ‌التحصیل شدید که در تولید مقالات علمی حوزه علوم انسانی، رتبه دوم کشور را دارد. این دانشگاه در بین ۳۵۰ دانشگاه دولتی جزو دوازده دانشگاه سطح یک قرار گرفته‌است.

رئیس دانشگاه با اشاره به این‌که بسیار از فارغ‌التحصیلان علامه طباطبائی در نقاط کلیدی کشور مسئولیت دارند، بیان داشت: امروز دانشگاه شما در بین بسیاری از کشورهای دنیا، مخصوصا ترکیه، روسیه، فرانسه و اسپانیا به عنوان یکی از مراکز اصلی روابط دانشگاهی در مجامع بین‌الملل شناخته می‌شود. وی ادامه داد: هم اکنون حدود صد دانشجوی دانشگاه علامه طباطبائی در دانشگاه‌های مختلف دنیا در حال تحصیل و یا گذران فرصت‌های پژوهشی هستند.

شما دانشجویان باید نماد اخلاق در جامعه باشید

رئیس دانشگاه تصریح کرد: به دلیل جایگاه رفیعی که دانشگاه علامه طباطبائی پیدا کرده است از شما انتظار داریم که با ورودتان به جامعه، کار و فعالیت‌های اجتماعی نمایندگان برجسته و شایسته‌ای برای دانشگاه باشید تا بتوانید مقام این دانشگاه را روز به روز رفیع‌تر کنید. دکتر سلیمی با اشاره به اینکه ما فقط به اینجا نیامده‌ایم که فقط مدرک بگیریم و کلامی بر ورقه‌های امتحانی بنویسیم، اظهار داشت: انتظار داریم که اندیشه و زیست اجتماعی فارغ‌اتحصیلان بر اساس دانش باشد. وی اضافه کرد: آمده‌ایم که سطح فرهنگ و دانشمان را بالا ببریم. دکتر سلیمی با بیان این نکته که از شما دانشجویان انتظار داریم که نماد اخلاق در جامعه باشید، بیان داشت: در برخی زمینه‌ها اخلاق در حال فراموشی است و منفعت‌گرایی جای آن‌ را گرفته‌است. شما باید اخلاق را ترویج کنید. وی اتصریح کرد: بسیار امیدوارم که فارغ‌اتحصیلان نمایندگان و سفیران اخلاق در جامعه باشند.

علوم انسانی طریقه گونه‌ای دیگر از زیستن را به جامعه اهدا می‌کند

رئیس دانشگاه اظهار داشت: تا زمان طولانی تصور می‌کردند که دانش و دانشگاه فقط برای تربیت پزشک و مهندس است. در حالی که جریان‌های بنیادین اجتماعی و آن‌چیزی که وجود مهندسی و پزشکی را معنادار می‌کند، علوم انسانی و اجتماعی است. رئیس دانشگاه با بیان این نکته که علوم انسانی و اجتماعی طریقه گونه‌ی دیگر زیستن را به جامعه اهدا می‌کند، تاکید کرد: شما باید معنای اشتغال و شغل را در جامعه تغییر دهید. شما هستید که با مهارت‌های دانش بنیان خود گونه‌ای دیگر از اشتغال و زیست اجتماعی را ارائه خواهید کرد. وی افزود: خوشحالم که طبق استتعلام‌ها، سالی هشت تا نه هزار نفر از دانشجویان ما در حوزه اجرایی به کار گرفته می‌شوند. این نشان‌دهنده کیفیت بالای فارغ‌التحصیلان این دانشگاه است. دکتر سلیمی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: در این روز عید بزرگ، روزی که پیام آور مهر، عشق، فرهنگ و اخلاق در جامعه است، برای همه شما آرزوی موفقیت می‌کنم. امیدوارم که دانش شما ژرف‌تر و عمیق‌تر باشد و مایه افتخار استادان و‌متولیان دانشگاه باشید.

علامه طباطبائی هرگز تفکر را فراموش نکرد

در ابتدای مراسم، دکتر حسین سلیمی بجستانی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه، در سخنانی عنوان کرد: به شما دانشجویان و پدر و مادرهایتان تبریک می‌گویم که امروز نتیجه تلاشتان را می‌بینید. دانشجو به همان میزان از دانشگاه خارج می‌کند که انگیزه، نظم و تلاش وارد کرده‌است. وی افزود: نام وزین و بخش‌های زیبای اسم دانشگاه علامه طباطبائی، باعث می‌شود که یک هویت علامه‌ای پیدا کنیممعاون فرهنگی، دانشجویی دانشگاه با اشاره به این‌که شخص علامه طباطبائی باعث افتخار است، تصریح کرد: علامه طباطبائی که از سرآمدان،‌ دانشمندان و فلاسفه زمان خود است، هنگامی که وارد نجف شدند، مشکلات اقتصادی و ‌معیشتی برایشان به‌وجود آمد. وی ادامه داد: ایشان به تبریز برگشتند و ده سال کار کردند. ولی یک چیز را هرگز فراموش نکردند و آن تفکر بوددکتر سلیمی بجستانی با اشاره به این‌که حاصل همه تلاش‌های علامه، طباطبائی تفکر او بود، اظهار داشت: همه ما در زندگی روایت‌هایی داریم که یکی از ان‌ها آغاز و‌ پایان دوره دانشجویی و تحصیل است. وی افزود: در این دوره با واژگان مختلفی مانند ترم، انتخاب واحد، استاد راهنما مواجه بودیم و بعدها با واژگان زیباتری همچون، تفکر، چشم انداز، بینش و رفاقت آشنا شدیم

دانشگاه علامه طباطبائی 70 هزار دانش آموخته دارد

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه با بیان این نکته که حدود یازده میلیون و چهارصد هزار نفر دانش آموخته دانشگاه‌ها هستند، عنوان کرد:  از این تعداد حدود شش میلیون و سی صد هزار نفر از آقایان هستند. که حدود سه میلیون و پانصدهزار نفر شاغل و پانصد هزار نفر دنبال شغل هستند. وی افزود: سهم دانشگاه علامه از فعداد فارغ‌التحصیلان در طول سال‌های فعالیتش، هفتاد هزار نفر استدکتر سلیمی بجستانی عنوان کرد: با توجهی که در دوره جدید به وضعیت جوانان در کشور به وجود آمده،  امیدوارم همه شما نقش موثری در پویایی جامعه و اعتلای زندگی شخصی و اجتماعی خود داشته باشید.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه در پایان سخنان خود با بیان این‌که امیدوارم شما دانش آموختگان، رابطه خود را با دانشگاه حفظ کنید، خاطر نشان کرد: کانون دانش آموختگان دانشگاه علامه طباطبائی از امروز کار خود را آغاز کرد. امیدوارم این جشن شروعی برای آینده زندگیتان باشدلازم به ذکر است، برنامه‌های مختلفی در این جشن به اجرا در آمد و در پایان با حضور رئیس دانشگاه از دانش آموختگان برتر در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تقدیر به عمل آمد.


نظر شما :