نماینده دانشگاه رم با رئیس دانشکده ارتباطات دیدار کرد

۲۹ فروردین ۱۳۹۶ | ۰۴:۳۰ کد : ۳۱۶۶ خبر روز آموزش و پژوهش
تعداد بازدید:۶۵۶۷
دکتر ارنلدو پیرلوئی نماینده دانشگاه رم و هیئت همراه به منظور ایجاد زمینه همکاری علمی در بخش ارتباطات با دکتر فرقانی رئیس دانشکده ارتباطات و معاونان این دانشکده دیدار و‌گفت وگو کرد.
نماینده دانشگاه رم با رئیس دانشکده ارتباطات دیدار کرد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در این دیدار که ۲۹ فروردین در محل دفتر ریاست دانشکده ارتباطات برگزار شد، دکتر فرقانی در سخنانی  با اشاره به بازگشایی دانشکده ارتباطات عنوان کرد: مجوز تاسیس دانشکده مستقل ارتباطات در سال ۸۳ اخذ شد و دوسال قبل این دانشکده بازگشایی شد. وی افزود: سابقه فعالیت این دانشکده به ۵۰ سال پیش برمی‌گردد و رشته‌هایی همچون روابط عمومی، روزنامه‌نگاری، مترجمی زبان و بازاریابی و تبلیغات در آن دایر بوده است. دکتر فرقانی اضافه کرد: در حال حاضر این دانشکده در  سه رشته روابط عمومی، روزنامه نگاری، مطالعات ارتباطی و مدیریت رسانه دانشجو می‌پذیرد

رئیس دانشکده ارتباطات با بیان این نکته که بسیاری از روزنامه‌نگاران کشور فارغ التحصیل این دانشکده هستند، بیان کرد: پژوهشکده ارتباطات حدود بیست سال است که در دانشکده سابقه فعالیت دارد و پروژه‌های مختلف تحقیقاتی، کتاب و کارهایی از این دست، در آن انجام می‌شود. پژوهشکده فرهنگ پژوهی نیز در این دانشکده مستقر است و در زمینه مسائل فرهنگی فعالیت می‌کند. وی افزود: استودیو ضبط صدا و تصویر، کارگاه فتوژورنالیست، بهره مندی از باشگاه خبری دانشجویی عطنا از امکانات و فرصت‌های دانشکده ارتباطات است.  دکتر فرقانی تصریح کرد: حدود هزار دانشجو در این دانشکده مشغول تحصیل هستند و راه‌اندازی دوره‌های مشترک با دانشگاه‌های بین‌المللی از اولویت های این دانشکده است.

رئیس دانشکده ارتباطات با اشاره به ارتقای جایگاه دانشگاه و توسعه ارتباطات بین المللی، اظهار کرد: دانشگاه علامه طباطبائی در تلاش است تا حضور  خود را در عرصه های بین‌المللی افزایش دهد. وی افزود: در تلاش هستیم که رشته‌های ارتباطات علم، محیط زیست و سلامت را راه‌اندازی کنیم که طبیعتا نقش مهمی در فرهنگ سازی ایفا می‌کنند.  وی با اشاره به برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های بین المللی، بیان کرد: در بین دانشکده‌های دانشگاه علامه طباطبائی بیشترین تعداد دانشجویان خارجی در این دانشکده حضور دارند. حضور دانشجویان خارجی به حدی پذیرفته شده است که شورای صنفی که وظیفه پیگیری حقوق دانشجویان را دارد، یکی از دانشجویان اهل کشور مراکش را در خود پذیرفته است.دکتر فرقانی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: امیدوارم که در حوزه‌های نزدیک به تخصص این دانشکده بتوانیم همکاری نزدیک‌تر داشته‌باشیم.

 در ادامه دکتر ارنلدو‌ پیرلوئی ضمن ابراز خوشحالی از حضور در دانشگاه علامه طباطبائی، در سخنانی عنوان کرد: دانشگاه نیو کاسانو حدود ۱۲هزار دانشجو در رشته‌های مختلف علوم انسانی و مهندسی دارد. وی درباره فعالیت‌های دانشجویی این دانشگاه گفت: یک رادیو و روزنامه توسط دانشجویان دانشگاه اداره می‌شود که به فعالیت‌های علمی و رسانه‌ای می‌پردازد.استاد دانشگاه رم تصریح کرد: دانشگاه نیوکاسانو یک دوره ارشد ایجاد کرده و تلاشمان بر این است که دانشجویان دوره‌های مختلف و ‌تخصصی را ببیند و در ایران حضور پیدا کنند تا بتوانیم فرهنگ‌های مختلف را به خوبی شناخته و ترویج دهیم.  دکتر ارنلدو پیرلوئی در پایان سخنان خود ضمن اعلام آمادگی برای برقرار ارتباط دو جانبه، خاطرنشان کرد: امیدوارم بتوانیم با دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی تعامل و همکاری در زمینه‌های مختلف برقرار کنیم. در حاشیه این دیدار  هیئت  دانشگاه نیوکاسانو از فعالیت‌های دانشجویان، کلاس‌های درس، دفتر باشگاه خبری عطنا و‌کتابخانه مرکزی  دانشگاه بازدید کردند.


نظر شما :