دکتر عبدالله معتمدی به سمت مسئول بسیج استادان دانشگاه منصوب شد

۲۹ فروردین ۱۳۹۶ | ۰۴:۳۰ کد : ۳۱۶۵ خبر روز اداری سازمانی
تعداد بازدید:۹۴۴۷
مراسم تودیع و معارفه مسئول بسیج استادان دانشگاه علامه طباطبائی با حضور دکتر سلیمی رئیس دانشگاه و دکتر سهراب صلاحی رئیس سازمان بسیج استادان و حجت الاسلام اکبری اقدم مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و برخی از استادان عضو بسیج در محل سالن شورای دفتر ریاست دانشگاه برگزار شد.
دکتر عبدالله معتمدی به سمت مسئول بسیج استادان دانشگاه منصوب شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در ابتدای این مراسم دکتر سلیمی رئیس دانشگاه در سخنانی باا شاره به جایگاه بسیج در دانشگاه بیان داشت: اندیشه ورزی، متانت، اخلاق مداری و حاکمیت روحیه فراجناحی و پرهیز از پرداختن به هیاهوها از مشخصات فعالیت بسیج استادان در محیط دانشگاه است. وی از توجه و اهتمام استادان متعهد در خصوص فعالیت در زمینه اندیشه دینی و دفاع از ارزش های انقلاب در قالب همکاری با نهاد بسیج استادان تقدیر کرد و اظهار امیدواری کرد در دوره جدید شاهد موفقیت ها و دستاوردهای بیشتری در این زمینه باشیم.

  در ادامه این مراسم دکتر صلاحی رئیس سازمان بسیج اساتید نیز در سخنانی با تشکر و تقدیر از تلاش های دکتر حسن ملکی در دوره‌ی مسئولیت در بسیج استادان دانشگاه علامه طباطبائی، دکتر عبدالله معتمدی را برای این مسئولیت معرفی کرد. دکتر صلاحی در ادامه با اشاره به جایگاه تمدن ساز ایران در جهان در طول تاریخ اظهار داشت: با توجه به نقش اساسی علوم انسانی در تمدن‌سازی و جایگاه دانشگاه علامه طباطبائی درخصوص علوم انسانی باید بتوانیم نقشه راه و مسیر این حرکت را با توجه به ظرفیت‌های استادان این دانشگاه بدست آورده و اجرایی نمائیم. وی با اشاره به چالش‌های بزرگ حل نشده در تمدن تصریح کرد: دانشگاه از مهمترین مرکز برای تولید اندیشه است و باید به عنوان بسیج بتوانیم از این ظرفیت های بالقوه نهایت استفاده و بهره برداری را نماییم. 

دکتر صلاحی با تقدیر از تلاش های دکتر ملکی در مدت مسئولیت در بسیج استادان دانشگاه بیان داشت: با توجه به این رسالت مهم دانشگاه در تمدن‌سازی ضمن دعوت از حضور و همکاری استادان مسلمان باید بتوانیم دستیابی به این هدف را محقق تر نمائیم.  وی در ادامه با اشاره به ضرورت توجه به علوم انسانی برای حل مشکلات فراروی جامعه جهانی بیان داشت: بن بست‌های موجود و برداشت موانع تنها به دست تحقیقات و پژوهش‌های علوم انسانی قابل حل است. دکتر صلاحی با بیان اهمیت توجه به جایگاه و ظرفیت‌های دانشگاه علامه طباطبائی ابراز امیدواری کرد با همکاری و تعامل بیشتر همه مجموعه بیش از گذشته از این ظرفیت‌ها استفاده گردد.

 سپس دکتر ملکی مسئول سابق بسیج استادان نیز در سخنانی ضمن تشکر و قدردانی از حمایت‌های دکتر صلاحی و دکتر سلیمی بیان داشت: ا افتخارات زندگی‌ام خدمت در بسیج که همان شجره طیبه است، می‌دانم. وی گفت: در طی 2 سال و 8 ماه خدمت در این نهاد از نزدیک شاهد نعمت های الهی بودم که تصور می کنم به زبان آوردن آن نیز آثار معنوی را در پی خواهد داشت. وی افزود: بسیج در دوره‌ی مسئولیت دکتر سلیمی در دانشگاه علامه طباطبائی تأسیس شد که در ابتدا  نه مکان و نه جایگاهی برای استمرار برنامه‌ها و فعالیت‌ها داشت. وی اضافه کرد: با حمایت و دلگرمی رئیس محترم دانشگاه در طی این مدت حدود 130 عضو هیأت علمی به عضویت بسیج درآمدند.

رئیس سابق بسیج استادان دانشگاه در ادامه با اشاره به برنامه ها و فعالیت های صورت گرفته اظهار داشت: علاوه بر استقرار این نهاد و عضوگیری، تشکیل حلقه های علمی و برگزاری جلسات مختلف از اهم این برنامه ها بود که به نظر می رسد بازاندیشی در فعالیت های حلقه های علمی باید مدنظر قرار گیرد. وی در پایان سخنانش با اشاره به سیاست تعامل و همراهی با مجموعه مدیریتی دانشگاه در طی مدت مسئولیتش بیان داشت: همراهی، همدلی و همکاری با مسئولیت دانشگاه در راستای اهداف و ارزش های کشور و انقلاب اسلامی از مهمترین موارد بوده است.

 دکتر معتمدی مسئول جدید بسیج استادان دانشگاه نیز درسخنانی ضمن تشکر از حسن اعتماد به ایشان اظهار داشت: خدمت به جامعه‌ی علمی و فرهیخته و متعهد دانشگاه علامه طباطبائی باعث افتخار است. وی با اشاره به حرکت ارزشی انقلاب اسلامی بیان داشت: انقلاب اسلامی حرکت عظیمی و بی بدیل پس از نهضت انبیاء و صدر اسلام بود. وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی نه به خاطر دستاوردها بلکه به خاطر ماهیت احیای ارزش‌ها و فراهم نمودن بستر مناسب برای رشد انسان همچنان مقدس است. وی نفی طاغوت به واسطه حرکت عمومی توده مردم و نقش بی بدیل و برجسته رهبری در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی برشمرد. وی علت عدم به نتیجه رسیدن انقلاب های کشورهای منطقه را عدم وجود رهبریبرشمرد و اضافه کرد: درست به دلیل عدم وجود رهبری و ایفای نقش آن حرکت‌های انقلابی و بیداری اسلامی در کشورهای منطقه به نتیجه‌ی نهایی خود نرسیده است.

وی در پایان سخنانش اظهار داشت: امیدوارم با عنایت و همکاری همه همکارانم و تفکر و همراهی و مساعدت‌های مسئولان نهاد بسیج و دانشگاه بتوانیم در مسیر حفظ و پیشبرد اهداف و ارزش های انقلاب اسلامی حرکت نمائیم. در پایان مراسم حکم مسئولیت عبدالله معتمدی از سوی دکتر صلاحی به ایشان ابلاغ و با اهدای لوحی از خدمات دکتر حسن ملکی تقدیر شد.


نظر شما :