با هدف توانمندسازی، کارورزی و اشتغال دانشجویان انجام شد؛

رونمایی از طرح توانا در دانشگاه علامه طباطبائی

۰۷ آبان ۱۴۰۴ | ۱۷:۰۹ کد : ۳۰۵۲۴ خبر روز
تعداد بازدید:۳۴۵
همایش مهارت‌افزایی با عنوان «برندسازی شخصی و مهارت‌های سخنوری»، به همت دفتر آموزش‌های مهارت‌افزایی و تخصصی آزاد معاونت آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی، در سالن همایش‌های دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی پردیس مرکزی برگزار و در این همایش از طرح توانا رونمایی شد.
رونمایی از طرح توانا در دانشگاه علامه طباطبائی

به گزارش روابط عمومی، همایش مهارت‌افزایی با عنوان «برندسازی شخصی و مهارت‌های سخنوری»، با حضور دکتر شجاع احمدوند، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی و دکتر مرتضی طاهری، معاون آموزشی دانشگاه، به همت دفتر آموزش‌های مهارت‌افزایی و تخصصی آزاد معاونت آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی، در سالن همایش‌های دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی پردیس مرکزی دانشگاه برگزار شد.

در این همایش که با استقبال پرشور دانشجویان مواجه شد، از طرح توانا با هدف توانمندسازی، کارورزی و اشتغال دانشجویان، در دانشگاه علامه طباطبائی رونمایی شد.

مهارت‌آموزی کلید عبور دانشجویان از شکاف بازار کار است
دکتر احمدوند، در این همایش بر لزوم توجه جدی به مهارت‌آموزی در کنار آموزش‌های تخصصی دانشگاهی تأکید و دانشگاه علامه طباطبائی را پیشگام این مسیر در کشور معرفی کرد. 

وی با اشاره به سابقه درخشان دانشگاه علامه طباطبائی در برگزاری دوره‌های مهارتی رایگان و کم‌هزینه طی سال‌های گذشته، هدف اصلی این برنامه‌ها را کاهش فاصله میان دانش تئوری و نیازهای عملی بازار کار دانست.

به گفته دکتر احمدوند، دانش‌آموختگان برای موفقیت نیازمند مجموعه‌ای از مهارت‌های نرم شامل توانایی ارائه مطلب، مهارت‌های گفتاری قوی و تکنیک‌های تخصصی مصاحبه شغلی هستند.

وی با انتقاد از برخی رویه‌ها، به اهمیت حیاتی ظاهر، پوشش و رفتار حرفه‌ای در جلسات مصاحبه اشاره کرد و نمونه‌هایی از اشتباهات رفتاری در مصاحبه‌های دکتری را یادآور شد که می‌تواند منجر به عدم پذیرش داوطلبان شایسته شود.

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی همچنین بر ضرورت ارتقای ساختارهای آموزشی در هر دو حوزه تخصصی و مهارت‌های ارتباطی و شخصی تأکید کرد و از تلاش‌های استادان و مسئولان در برگزاری دوره‌های پیشین قدردانی به عمل آورد. 

وی گفت: با تلاش همه همکاران، کیفیت برنامه‌های آموزشی دانشگاه در تمام سطوح بهبود خواهد یافت تا دانشجویان با آمادگی کامل وارد عرصه‌های حرفه‌ای شوند.

دکتر احمدوند در پایان سخنان خود، ضمن خوش‌آمدگویی به دانشجویان نوورود و قدردانی از جامعه علمی دانشگاه، از حاضران خواست تا در مسیر یادگیری فعال و مشارکت‌جویانه خود در توسعه مهارت‌ها کوشا باشند.

حسرت‌های بزرگ زندگی از فقدان مهارت‌های کلیدی ناشی می‌شود
دکتر طاهری نیز در این همایش بر محوریت مهارت‌آفرینی در توسعه فردی و حرفه‌ای دانشجویان تأکید و بیان کرد: بسیاری از حسرت‌های فردی و کمبودهای موجود در مسیر تحصیلی و شغلی، ریشه در عدم تسلط بر مهارت‌های پایه‌ای دارد. 

وی در ادامه بر اهمیت یادگیری مهارت‌هایی نظیر تایپ ده‌انگشتی، تسلط بر زبان‌های خارجی و مهارت‌های نرم در کنار تخصص اصلی تأکید کرد.

وی ضمن تأکید بر منحصر به فرد بودن مسیر زندگی هر فرد و پرهیز از مقایسه خود با دیگران، بر ضرورت یادگیری مهارت‌هایی مانند زبان انگلیسی و دیگر زبان‌های خارجی تأکید کرد و این مهارت‌ها را برای پیشرفت در تمامی رشته‌ها، حتی علوم انسانی، ضروری دانست.

معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی همچنین به اهمیت حیاتی «شبکه‌سازی» و استفاده بهینه از هر فرصت برای انجام کارهای مولد اشاره کرد. 

دکتر طاهری در بخش پایانی سخنان خودبا تاکید بر نقش برنامه‌ریزی منظم در پیشبرد اهداف، پیشنهاد داد: دانشجویان سالانه حداقل یک مهارت جدید را هدف‌گذاری و کسب کنند تا تفاوت فاحشی در چشم‌انداز حرفه‌ای آینده‌شان ایجاد شود؛ چراکه تفاوت افراد دارای مهارت‌های زبانی و برنامه‌نویسی با دیگران، در میزان دسترسی به فرصت‌های شغلی و توسعه است.
 

کلیدواژه‌ها: دانشگاه علامه طباطبائی رونمایی از طرح توانا دفتر مهارت افزایی معاونت آموزشی طرح دانا توانمندسازی، کاورزی و اشتغال


نظر شما :