حضور انتشارات دانشگاه علامه طباطبائی در سی‌ و هفتمین دوره نمایشگاه کتاب پاریس

۱۶ فروردین ۱۳۹۶ | ۰۴:۳۰ کد : ۳۰۴۲ خبر روز آموزش و پژوهش
تعداد بازدید:۵۶۲۶
سی ‌و هفتمین دوره نمایشگاه کتاب پاریس با حضور ناشرانی از جمهوری اسلامی ایران و با برپایی غرفه دانشگاه علامه طباطبائی از 24 تا 27 مارس 2017 (4 تا 7 فروردین 1396)در شهر پاریس برگزار شد.
حضور انتشارات دانشگاه علامه طباطبائی در سی‌ و هفتمین دوره نمایشگاه کتاب پاریس

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بنا بر اعلام انتشارات دانشگاه، در این دوره، علاوه بر حضور نمایندگان ناشران دانشگاهی همچون انتشارات دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، شهید بهشتی، فردوسی مشهد، اصفهان و گیلان، ناشران بخش خصوصی نیز به نمایش کتبی در حوزه‌های ایران‌شناسی، زبان و ادبیات فارسی، دفاع مقدس، دین و مذهب، کودک و نوجوان و .‌‌.. پرداختند. غرفه ایران و انتشارات دانشگاه علامه طباطبائی در پنج روز برگزاری خود شاهد برنامه‌های مختلفی بود. در نیم‌روز نخست و همزمان با افتتاحیه نمایشگاه که به اهالی نشر و نویسندگان اختصاص داشت، به تعامل با مراجعان غرفه پرداخته شد. برنامه نشست زبان فارسی در کشورهای فرانسوی زبان، رونمایی از ترجمه فرانسه کتاب «دیگر اسمت را عوض نکن» و جشن سال نو شمسی با خیرمقدم و شادباش از طرف جمال کامیاب، رایزن فرهنگی ایران در پاریس و دکتر احمد جلالی، سفیر ایران در یونسکو نیز از دیگر برنامه های برگزار شده بود.

برگزاری مراسم بزرگداشت فرانسیس ریشارد، ایرانشناس برجسته فرانسوی و دریافت کننده جایزه جشنواره فارابی در روز جمعه 24 مارس که روز ایران نامیده ‌شده بود و نیز نشستی تحت عنوان «نشر دانشگاهی ایران و ضرورت تعامل با ناشران دانشگاهی بین‌المللی» با مشارکت رایزنی فرهنگی ج.ا.ایران در فرانسه در روز شنبه 25 مارس که به روز نشر دانشگاهی اختصاص داشت با حضور اساتید و نمایندگان دانشگاه‌های تهران، شهید بهشتی، علامه طباطبائی، اصفهان، شیراز، مشهد و گیلان در خانه فرهنگ ایران از ویژه برنامه های این دوره از نمایشگاه بود. 26 مارس نیز روز «ادبیات ایران در ادبیات جهان» نام داشت و ناشران مختلف فرانسوی در غرفه های ایران و انتشارات دانشگاه علامه طباطبائی حاضر شدند و به بحث و بررسی آثار دانشگاهی پرداختند.

لازم به ذکر است، در طی این نمایشگاه مذاکراتی در خصوص عقد تفاهم نامه همکاری مشترک میان انتشارات دانشگاه علامه طباطبائی و ناشرین معتبر بین المللی صورت گرفت که در حال پیگیری است. در روز آخر، به پیشنهاد دانشگاه علامه طباطبائی و بر طبق تفاهم نامه فی مابین، کتاب های به نمایش درآمده انتشارات دانشگاه علامه طباطبائی، دانشگاه تهران، دانشگاه اصفهان و دانشگاه فردوسی مشهد به موسسه اینالکو اهدا شد.


نظر شما :