با حضور دکتر سلیمی از مهندسان در دانشگاه تجلیل شد

۰۸ اسفند ۱۳۹۵ | ۰۳:۳۰ کد : ۲۸۱۹ خبر روز اداری سازمانی
تعداد بازدید:۸۸۸۱
به مناسبت روز مهندس مراسم تقدیر از مهندسان حوزه های فناوری و عمرانی با حضور دکتر سلیمی رئیس دانشگاه 7 اسفند در محل سالن شورای ساختمان مرکزی برگزار شد.
با حضور دکتر سلیمی از مهندسان در دانشگاه تجلیل شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر سلیمی در این مراسم در سخنانی با تبریک این مناسبت به همکاران حوزه فنی و عمرانی دانشگاه عنوان کرد: جای تشکر دارد که در دانشگاه علامه طباطبائی با توجه به محدودیت ها و مشکلات فعالیت‌های خوبی در زمینه ساخت و ساز صورت گرفته‌است. وی افزود: این دانشگاه در طول سال‌های گذشته از لحاظ فنی مشکلاتی داشته است که شاید دانشگاه‌های دیگر که قدمتشان بیشتر است، این مشکلات را نداشته اند. وی با بیان این نکته که در مواردی از صفر و حتی زیر صفر شروع کردیم افزود: این هنر مهندسان همکار ما بوده که توانستند در شرایط بحران کار را پیش ببرند. 

رئیس دانشگاه تصریح کرد: دانشگاهی که بنده در ابتدای مسئولیتم تحویل گرفتم تنها دو دانشکده در پردیس مرکزی خود مستقر داشت و با مشکلات مختلف مواجه بود. خوشبختانه در سه سال گذشته با استقرار دو دانشکده دیگر، طرح تجمیع دانشگاه در حال تکمیل است. وی اضافه کرد: امیدوارم تا چندماه آینده یک دانشکده دیگر هم به پردیس مرکزی منتقل شود. دکتر سلیمی با اشاره به روند تکمیل و راه اندازی پروژه های عمرانی پردیس مرکزی بیان داشت: پروژه های مسجد، کتابخانه مرکزی، رستوران‌ و فضاهای جانبی راه اندازی شده‌است. وی با اشاره به این‌که خوشبختانه شرایطی پیش آمده که میهمانان خارجی، دانشگاه علامه طباطبائی را یک دانشگاه بزرگ می‌دانند، عنوان کرد: اینترنت خوابگاه‌ها و دانشکده‌ها به شکل یک سرویس رایگان تقریبا بدون مشکل تبدیل شده‌است و سرعت سرویسی که در حال حاضر ارائه می‌شود چندین برابر گذشته است.

رئیس دانشگاه ضمن تقدیر از تلاش های همکاران بخش های مختلف دانشگاه و به خصوص حوزه عمرانی در دستیابی به این پیشرفت ها بیان داشت: در طول این مدت زحمات همکاران را از نزدیک مشاهده کردم. وی افزود: این مراسم صرفا به مناسبت روز مهندس نیست، بلکه بهانه ای است تا از صمیم قلب از دوستان تشکر کنم و بگویم زحماتشان دیده می‌شود. وی با اشاره به تاثیرات مثبت فضا و سرویس فناوری مناسب بر عملکرد استادان و دانشجویان خاطرنشان کرد: امیدوارم بتوانیم رابطه نزدیک بین اهل هندسه و علوم انسانی در دانشگاه علامه طباطبائی را حفظ کنیم.

رئیس دانشگاه اظهار داشت: هفته گذشته که مسئولان وزارت علوم در دانشگاه حاضر بودند بر این نکته اذعان داشتند که پیشرفت های بسیار خوبی در دانشگاه علامه طباطبائی محقق شده و به  دانشگاهی نسبتا زیبا تبدیل شده‌است. وی افزود: آرمان ما در حوزه عمرانی این است که بتوانیم تا دو سال آینده دو دانشکده دیگر را به پردیس مرکزی منتقل کنیم و ساختمان‌های فعلی را با محیط زیست سازگار نماییم‌. دکتر سلیمی اضافه کرد: باید به سمتی پیش برویم که برای ساختمان‌های جدید انرژی لازم را حداقل برای روشنایی و فناوری اطلاعات از طبیعت بگیریم. رئیس دانشگاه تاکید کرد: تلاش بر آن است در حوزه فناوری به جز کلاس‌های فیزیکی همه خدمات دانشگاهی را در فضای سایبری ارائه کنیم.

وی با بیان این نکته که برخی کارگاه‌های مرکز تخصصی آزاد و تمام خدمات ارتباط بین استاد و دانشجو می‌تواند در فضای سایبری ارائه شود عنوان کرد: سامانه پژوهشی دانشگاه باید به گونه‌ای ارتقا پیدا کند که امکان تقلب علمی نباشد و دست آوردهای ما همزمان در عرصه جهانی عرضه شود. رئیس دانشگاه با بیان این نکته که کتابخانه مجازی محدود است تصریح کرد: باید در زمینه کتابخانه مجازی به گونه‌ای رشد کنیم که دانشجویان و استادان در همین فضا به میلیون‌ها منبع در مراکز معتبر علمی دنیا دسترسی داشته باشند تا بتوانند در تحقیقاتشان از آن استفاده کنند. وی تصریح کرد: این‌ها شرایط آرمانی است و با توجه به پتانسیلی که در مهندسان حاضر در جلسه می‌بینم انشاالله تا سه سال آینده به آن دست پیدا می‌کنیم.

دکتر سلیمی بیان داشت: اگرچه که دانشگاه علامه طباطبائی در زمینه علوم انسانی فعال است اما در برخی کارها از دانشگاه‌های فنی هم یک گام جلوتر است. خیلی از دانشگاه‌ها کتابخانه دیجیتالی که در دانشگاه فراهم شده است را ندارند و برخی از آن‌ها درخواست ارائه این سرویس ها را از  دانشگاه ما دارند. وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: مدیران مختلف با تحمل همه کاستی‌ها و فشارها دانشگاه را به شیوه خوبی اداره کردند و طرح ها را به نتیجه رساندند. در پایان این مراسم از مدیران منتخب در حوزه های عمرانی و فناوری دانشگاه آقایان دکتر سعید پور روستایی اردکانی سرپرست مرکز فاوای دانشگاه، سیدشهاب صدری مدیر دفتر فنی و نظارت بر طرح های عمرانی دانشگاه، عباس سلامت نژاد رئیس اداره نظارت بر طرح های عمرانی دانشگاه، محمد مهدی منصوری کارشناس دفتر فنی و عمرانی، محمد میرزاد و خانم زهرا نعیمی کارشناسان مرکز فاوای دانشگاه با اهدای لوح سپاس تقدیر به عمل آمد.


نظر شما :