سی و دومین جشنواره سراسری قرآن و عترت (مرحله دانشگاهی)

۲۷ بهمن ۱۳۹۵ | ۰۳:۳۰ کد : ۲۷۰۴ خبر روز فرهنگی و دانشجویی
تعداد بازدید:۸۵۱۹
سی و دومین دوره جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان به منظور فراهم آوردن زمینه‌ای جهت انس بیش از پیش دانشجویان با کلام انسان‌ساز الهی و مفاهیم تعالی بخش آن و همچنین نشر و بسط فضای معنوی و عطرآگین قرآن و عترت در محیط دانشگاهی برگزار می شود.
سی و دومین جشنواره سراسری قرآن و عترت (مرحله دانشگاهی)

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بنا بر اعلام معاونت فرهنگی و اجتماعی این جشنواره شامل بخش‌های، کتبی، هنری، ادبی و فناوری و در مجموع بخش‌ها شامل ۳۵ رشته است. زمان برگزاری مرحله دانشگاهی اسفند امسال و مرحله منطقه‌ای نیمه اول اردیبهشت ماه و نیز مرحله سراسری تابستان سال آینده اعلام شده است.

بخش کتبی این مسابقات شامل مفاهیم نهج‌البلاغه، آشنایی با سیره معصومین(علیه السلام)، حفظ موضوعی، آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن، احکام، آشنایی با صحیفه سجادیه، آشنایی با احادیث اهل بیت و پرسمان معارفی است. در بخش پژوهشی هم شرکت کنندگان می توانند در رشته های مقاله، بررسی و نقد کتاب و تلخیص کتاب با یکدیگر به رقابت بپردازند. بخش فناوری سی و دومین مسابقات قرآن و عترت دانشجویی در بخش های تولید نرم‌افزار و وبلاگ‌ نویسی برگزار می شود. در بخش ادبی هم مسابقات در رشته های شعر، داستان و فیلنامه نویسی و در بخش هنری در رشته های خوشنویسی، نقاشی، نماهنگ، عکس، تذهیب، فیلم کوتاه، معرق و منبت، پویا نمایی، طراحی پوستر و تصویرگری آیات قرآنی با یکدیگر رقابت کنند. دانشجویان علاقه‌مند به شرکت در مسابقات می‌توانند تا 25 بهمن ماه جاری تا 5 اسفند ماه به واحد قرآنی معاونت فرهنگی واقع در سازمان مرکزی دانشگاه مراجعه کنند.

لازم به ذکر است آزمون شفاهی این مسابقات 14 اسفند و آزمون کتبی این مسابقات 16 اسفند سال جاری برگزار خواهد شد.

 راهنمای ثبت نام

کسب اطلاعات بیشتر: http://www.quranmsrt.ir/index.aspx?fkeyid=&siteid=1&pageid=280


نظر شما :