دکتر احمدوند در آیین معارفه سرپرست حراست دانشگاه علامه‌طباطبائی:

اولویت کار حراست، برگرداندن فضای آرامش و وفاق به دانشگاه باشد

۲۴ مهر ۱۴۰۳ | ۱۸:۵۸ کد : ۲۶۸۱۹ خبر روز
تعداد بازدید:۵۱۸
رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی در آیین معارفه سرپرست حراست دانشگاه گفت: یکی از مهم‌ترین بخش‌های دانشگاه حراست است که نقش بسیار مهمی در ایجاد امنیت روانی همه بخش‌های دانشگاه دارد. اولویت کار باید بر روی تکریم استاد، دانشجو، کارکنان و برگرداندن فضای آرامش و وفاق به دانشگاه باشد.
اولویت کار حراست، برگرداندن فضای آرامش و وفاق به دانشگاه باشد

به گزارش روابط عمومی، آیین تکریم دکتر مرتضی اسحاقی سرپرست پیشین و دکتر فرامرز صحرائی سرپرست جدید حراست دانشگاه علامه‌طباطبائی با حضور دکتر شجاع احمدوند سرپرست دانشگاه، دکتر شریفی معاون حراست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، حجت‌الاسلام و المسلمین صادق اکبری اقدم، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، معاونان، مدیران روسای دانشکده‌ها و جمعی از استادان و کارکنان دانشگاه، در سالن شورای حوزه ریاست برگزار شد.
دکتر احمدوند در این آیین با بیان اینکه امروز نخستین جابه‌جایی در دانشگاه علامه‌طباطبائی انجام می‌شود، افزود: یکی از مهم‌ترین بخش‌های دانشگاه حراست است که نقش بسیار مهمی در ایجاد امنیت روانی همه بخش‌های دانشگاه دارد. حراست می‌تواند مشاور امین، کاردان و کارشناس یک مجموعه باشد و آن مجموعه را از خطرات پیش رو آگاه کند. 
وی تاکید کرد: بنده نگاه ویژه‌ای به حراست دارم. حراست می‌تواند یک رویکرد امنیتی یا یک رویکرد فرهنگی و علمی را در پیش بگیرد؛ نگاه بنده همین رویکرد دوم است. معتقدم مجموعه‌هایی مانند دانشگاه از انسان‌های فرهیخته شکل گرفته، بنابراین هر اندازه ما بتوانیم فضا را برای این افراد فرهیخته، آرام‌تر، امن‌تر و بدون استرس و اضطراب کنیم به طور حتم به کشور، به مجموعه نهادهای کشور و به مردم بیشتر خدمت‌رسانی خواهیم کرد.
سرپرست دانشگاه علامه‌طباطبائی افزود: یکی از مهم‌ترین رویکردها، مردمداری است. من نگاه مردم‌گرایانه دارم و این نگاه در همه انتصاب‌ها، به‌ویژه حوزه حراست می‌تواند نقش پررنگ‌تری ایفا کند.

وی ضمن قدردادنی از دکتر اسحاقی و تلاش‌های ایشان در مدت تصدی مسئولیت، گفت: ما باید همیشه قدر نیروها و همکاران خود را بدانیم. دکتر اسحاقی از نیروهای باسابقه دانشگاه هستند که از ایشان سپاسگزاری می‌کنم و آرزو دارم که همکاری خود را  با رویکرد فرهنگی علمی مد نظر دانشگاه، ادامه دهند.
دکتر احمدوند در ادامه با اشاره به سابقه خوب دکتر صحرائی در حوزه حراست، افزود: تجربه و تخصص 28 ساله ایشان بسیار قابل اتکا است. دکتر صحرائی در هر جایی با نگاه علمی، فرهنگی و تربیتی فعالیت کردند. همچنین عضو هیئت علمی هستند و تالیفاتی دارند و اینها همه امتیازاتی برای یک مدیر است. مدیر حراست باید فضای دانشگاه را خوب بشناسد یعنی خود دانشجویی و استادی کرده باشد؛ آنوقت است که نوع نگاه حراست متفاوت خواهد بود.
وی در پایان گفت: به نظر بنده دکتر صحرائی می‌توانند آرامش را به فضای دانشگاه برگردانند. اولویت کار باید بر روی تکریم استاد، دانشجو، کارکنان و برگرداندن فضای آرامش و وفاق به دانشگاه باشد. امیدوارم ایشان در این راه موفق باشند.
دکتر شریفی نیز در ادامه این آیین گفت: همگان بر اهمیت و نقش دانشگاه‌ها در تولید علم آگاه هستیم. کارکرد اصلی موسسات آموزشی و آکادمیک در تولید علم است و این تولید علم و پژوهش به محیط امن و آرام نیاز دارد. متصدی ایجاد این امنیت و آرامش حراست است.
وی افزود: سرمایه‌های انسانی در دانشگاه‌ها، استادان، دانشجویان و کارکنان هستند و حراست نقش تأمین امنیت فیزیکی و روانی این سرمایه‌ها ارزشمند را بر عهده دارد.

معاون حراست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: حراست نقش یک نقش پیش‌بینی کننده و یک نقش پیش‌گیری کننده و یک نقش آینده‌پژوهی دارد. حراست در هر محیطی باید متناسب با آن محیط فعالیت کند، اینجا دانشگاه است آن هم دانشگاهی که در حوزه علوم انسانی فعالیت می‌کند؛ به همین دلیل پیچیدگی‌های خاصی در این دانشگاه وجود دارد و وظیفه اصلی حراست، صیانت از دستاوردهای دانشگاه است.
وی بیان کرد: انتصاب دکتر صحرائی که فردی با تجربه‌ در حوزه علمی و حراست است، انتصاب بسیار شایسته‌ای است. ضمن تقدیر از تلاش‌های دکتر حامد اسدی و دکتر اسحاقی، برای دکتر صحرائی نیز آرزوی موفقیت می‌کنیم.
دکتر اسحاقی نیز در ادامه ضمن تبریک به دکتر صحرائی و ارائه گزارشی از عمکرد حوزه ریاست در سه سال گذشته، گفت: کار حراست هم‌افزایی، همگرایی و تحکیم بنیادهای اخلاقی است. کار ما دست‌گیری است نه مچ‌گیری. ما کمک‌کار مجموعه و سازمان هستیم.

دکتر صحرائی نیز در بخشی از این آیین ضمن قدردانی از دکتر احمدوند به دلیل حسن اعتمادشان، گفت: جامعه هدف ما، جامعه اندیشمند و متفکر هستند که گفتمان حراست در این مجموعه بر پایه سه شاخصه اساسی قانون‌محوری، ارزشی بودن و عدالت برقرار است. اگر عدالت را محور در نظر بگیریم همه چیز سر جای خود قرار می‌گیرد. با عدالت می‌شود به کرامت انسانی و حقوق انسانی رسید. 
وی در ادامه یا اشاره به فعالیت‌های اجرای خود تاکید کرد: کار حراست قضاوت نیست بلکه قانع کردن و ایجاد رضایت در جامعه هدف یعنی دانشجویان، استادان و کارکنان است. اگر نتوانیم با گفت‌وگو، افراد را قانع و در آن‌ها رضایت ایجاد کنیم، حراست نمی تواند ماموریت خود را به درستی انجام دهد.

 سرپرست جدید حراست دانشگاه علامه‌طباطبائی گفت: امیدوارم مجموعه حراست در رسیدن به اهداف عالی دانشگاه کمک کار باشد و با خرد جمعی، مجموعه دانشگاه را در رسیدن به رسالت اصلی خود همراهی کنیم و بتوانیم خدمتگزار صادقی برای دانشگاه و جامعه هدف باشیم.
در پایان این آیین حکم سرپرستی حراست دانشگاه علامه‌طباطبائی از سوی دکتر احمدوند به دکتر صحرائی ابلاغ شد.
 

کلیدواژه‌ها: دانشگاه علامه طباطبائی حراست فرامرز صحرائی تکریم و معارفه


نظر شما :