در آیین گرامیداشت روز خبرنگار:

دو عضو هیئت علمی دانشگاه علامه‌طباطبائی از سوی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تقدیر شدند

۱۷ مرداد ۱۴۰۳ | ۲۱:۱۸ کد : ۲۶۲۷۵ خبر روز
تعداد بازدید:۱۰۹۶
آیین بزرگداشت روز خبرنگار با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، خبرنگاران، مدیران رسانه‌های گروهی کشور و خانواده خبرنگاران شهید، توسط سیج رسانه برگزار شد.
دو عضو هیئت علمی دانشگاه علامه‌طباطبائی از سوی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تقدیر شدند

به گزارش روابط عمومی، به مناسبت ۱۷ مردادماه سالروز شهادت خبرنگار شهید محمود صارمی و «روز خبرنگار»، در آیینی با حضور سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت ارشاد، رئیس سازمان بسیج مستضعفین و سخنگوی سپاه و جمعی از مدیران و خبرنگاران رسانه‌های مختلف در محل سالن همایش‌های بین‌المللی دانشگاه انقلاب اسلامی برگزار شد، از خبرنگاران رسانه‌های گروهی که در جهاد تبیین و کمک به افزایش آگاهی و درک جامعه نسبت به تحولات محیط داخلی و خارجی تلاش موثر داشتند، تقدیر شد.
در این آیین از مصطفی کواکبیان، عضو هیئت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی و لیلا وصالی، عضو هیئت علمی دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه‌طباطبائی تقدیر شد.
همچنین در این آیین که با شعار «ایران قوی، خبرنگار گام دوم انقلاب اسلامی» توسط بسیج رسانه برگزار شد، یاد و خاطره خبرنگاران شهید غزه با اختصاص بخشی به عنوان روایت خون، گرامی داشته شد.
سردار سلامی در سخنانی با تاکید بر اینکه ساخت ذهن، مهمترین عنصر قدرت یک جامعه است، رسالت خبرنگار را همچون رزمنده‌ای در عرصه جنگ برشمرد که وظیفه او مبارزه با کوری فرهنگی برای ایجاد آگاهی فریب‌ناپذیر و فهم سیاسی است.
وی تصریح کرد: اینکه گاه می‌گوییم جهان، جهان نبرد رسانه‌ها و روایت‌ها است به دلیل آن است که در جهان امروز واژه‌ها دارای قدرت هستند و این قرن، قرن مرگ فاصله‌ها است.
فرمانده کل سپاه بیان کرد: میدان جنگ از جغرافیای سرزمینی تغییر موقعیت داده است و ذهن‌ها مورد هدف قرار گفته‌اند. انسان‌ها موضوع اصلی نبرد امروزی و نگرش‌ها و آرا اجتماعی، اساس شکل‌دهی به زندگی امروز بشریت است و هرکس بتواند تصویر بسازد، موفق است.
وی عنوان کرد: وقتی ما با تکرار واقعیت زندگی می‌کنیم قادر به تشخیص دوست از دشمن هستیم؛ بنابراین شما خبرنگاران باید برای مقابله با اکاذیب، سنار‌یوهای رسانه‌ای ایجاد کنید. بخش مهمی از تلاش‌ها در عالم اطلاع‌رسانی در دنیا برای تولید همین اکاذیبی است که در دنیای واقعی وجود ندارند.
سردار سلامی با بیان اینکه رسالت خبرنگاری ایجاد قدرت تفکیک حقایق از دروغ‌ها در جامعه است، گفت: نابینایی سیاسی و اجتماعی یکی از خطراتی است که جامعه را تهدید می‌کند. یک جامعه قوی جامعه‌ای با قدرت تشخیص و فهم سیاسی و دارای جریاناتی است که قادر باشند حقیقت را بنگارند.

کلید واژه ها: دانشگاه علامه طباطبائی روز خبرنگار لیلا وصالی جهاد تبیین


نظر شما :