بیانیه کانون بسیج اساتید دانشگاه علامه‌طباطبائی به مناسبت شهادت اسماعیل هنیه

۱۶ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۰:۰۵ کد : ۲۶۲۷۳ خبر روز
تعداد بازدید:۱۰۵
بسیج اساتید دانشگاه علامه‌طباطبائی در بیانیه‌ای ضمن محکومیت به شهادت رساندن رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس، بر خونخواهی شهید مجاهد مهمان و مجازات متجاوزِ تبهکار، به عنوان حق قانونی و مسلم جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.
بیانیه کانون بسیج اساتید دانشگاه علامه‌طباطبائی به مناسبت شهادت اسماعیل هنیه

به گزارش روابط عمومی، کانون بسیج اساتید دانشگاه علامه‌طباطبائی در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن جنایت رژیم غاصب صهیونیستی در به شهادت رساندن اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس، این شهادت و نماز مقام معظم رهبری بر پیکر مبارک این شهید و تشییع باشکوه او در تهران را سمبل وحدت امت اسلامی در عرصه جهانی دانست و بر خونخواهی شهید مجاهد مهمان و مجازات متجاوزِ تبهکار به عنوان حق قانونی و مسلم جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

در این بیانیه آمده است:

بسمه تعالی
«مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا(احزاب/23)

از میان مؤمنان مردانى‌اند که به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا کردند. برخى از آنان به شهادت رسیدند و برخى از آن‌ها در [همین‌] انتظارند و [هرگز عقیده خود را] تبدیل نکردند»


«گرچه هنیه مجاهد مقاومت در سفرِ سراسر نور خود به تهران به عنوان "حرم الهی و قلب جبهه مقاومت"، به فیض عظیم شهادت نایل آمد تا به دیگر اعضای خانواده شهید خود و دیگر همرزمان شهیدش و همه شهدای غزه که در رزق الهی متنعم هستند بپیوندد و او را به آرزوی دیرین خود نایل کند ولی این سفر، سند دیگری از رسوایی‌های نتانیاهوی شیطان و رذالت، پستی، عجز و ناله او از دست ایران و جبهه استوار مقاومت و گدایی منابع و مجوزها در کنگره آمریکا را در مقابل چشم جهانیان بروز داد که او را به ارتکاب چنین جنایتی جری‌تر کرد، تا جبهه متجاوزان و ظالمان را در پیشگاه تاریخ، بار دیگر به یک رسوایی دیگر مجتمع نماید و صحنه آشکار رذالتی را که به هیچ روی توجیه ندارد، بیافریند. این ترور که نشانه و سندی دیگر بر اتحاد شوم جبهه متجاوز از آمریکا و صهیونیسم است، بار دیگر بر هم دستی آمریکای جنایتکار در کشتار بی‌رحمانه زنان و کودکان و مردمان بی‌شمار فلسطینی و غزه مظلوم صحه گذارده و نمی‌گذارد این موضوع در اذهان و وجدان‌های بیدار جهانی و داغ آن در دل‌ها خاموش شود. باید ترور بزدلانه رهبر شجاع و مجاهد برجسته فلسطینی دکتر اسماعیل هنیه در تهران را یک نقطه عطف معنوی و نقطه ثقل سیاسی در تحولات غرب آسیا به حساب آورد:
1- این شهادت بزرگ و نماز پر افتخار امام امت بر پیکر مبارک او و تشییع باشکوه او در تهران، سمبل وحدت امت اسلامی و دارای صحنه‌های بسیار زیبا مانند "تبرک جویی مردمان شیعی از تابوت شهید سنی مجاهد و مهمان خود" بود که حامل پیام‌های آشکار و روشنی به وحدت‌ستیزان شیعه انگلیسی و سنی تکفیری و جبهه نفاق و کفر در عرصه جهانی است.
2- این ترور نابخشودنی، سند روشنی بر شکست‌های رژیم سفاک صهیونیستی در میادین جنگ است تا این باند تحقیر شده و زخم خورده اطلاعاتی و امنیتی و رسوای هفتم اکتبر، با بحران آفرینی‌های جدید، حیات ننگین خود را که در اتمسفر بحران قابل تداوم است، تداوم بخشند. 
3- این شهادت بزرگ، جانی تازه در مسئله فلسطین و تقویت بیش از پیش ابعاد جهانی مسئله فلسطین است.
4- این ترور ضمن تغییر میدان بازی، مجوزی است بر جبهه استوار مقاومت، که هر مقام نظامی و سیاسی از این باند تبهکار صهیونیستی را در هر نقطه جهان، از بابِ «مقابله به مثل» به عنوان یک راه عقلانی و بازدارنده مجازات کنند.
5- فوری‌تر از هر اقدام دیگر، شناسایی عوامل نفوذی داخلی و مجازات قانونی آن‌ها است و مهم‌تر از آن، پاکسازی معنادار و موثر در مجموعه‌های اطلاعاتی و امنیتی کشور است. 
6- این اقدام نقض حاکمیت سرزمینی ایران است و خونخواهی شهید مجاهد مهمان و مجازات متجاوزِ تبهکار، حق قانونی و مسلم جمهوری اسلامی ایران است.
7- تا زمانی که پاسخ در خور و بازدارنده‌ای دست کم در همان سطح به جبهه صهیونیستی داده نشود، موضوع آزادسازی گروگان‌ها بایستی منتفی باشد و به کشورهایی که با موضوع اسرا به دنبال ترمیم سیاهیِ چهره کودک‌کش رژیم صهیونیستی و شکاف‌ها و مصیبت‌های بی‌پایان داخلی این باند تبهکار هستند، اکیدا توصیه می‌شود دفاع از مظلوم را اساس سیاست‌های خود قرار داده و با محکوم کردن ترورهای بی فرجام صهیونیست‌ها و مدلِ مهمان‌کشی در کشور سوم به عنوان یک رویه آمریکایی و صهیونیستی و کشتاری که اینک به عدد غمبار 40 هزار انسان بی‌گناه نزدیک شده است، در مسیر درست تاریخ قرار گیرند. 
8- در آستانه انتخاب اعضای کابینه توسط رئیس جمهور عزیز آقای پزشکیان که شاهد بغض‌ها و اشک‌های او در شهادت هنیه مجاهد و مواضع اصولی او در حوزه مقاومت بوده‌ایم و با لحاظ شرایط خاص کشور و منطقه، بایستی تأکید شود که انتخاب افراد سست عنصر، غیر مجاهد، واداده و غربگرا، خاصه در پست‌های کلیدی اطلاعاتی و امنیتی به صلاح کشور، ملت و امت اسلامی نیست و البته در سبک و سیاق دکتر پزشکیان عزیز هم نیست و اتفاق هم نخواهد افتاد.
در پایان، یاد و خاطره "سلیمانی، شهیدِ قدس" و "ابراهیمِ ملت" و همه رهروان ولایت و راه مقاومت و شهادت را پاس داشته، به ملت رنجدیده، مقاوم و مظلوم فلسطین و امت اسلامی و رزمندگان جبهه مقاومت و همه آزادیخواهان جهان و رهبر عزیز انقلاب اسلامی درود می‌فرستیم و تبریک و تسلیت خانواده بزرگ دانشگاه علامه‌طباطبائی و اساتید بسیجی آن را تقدیم حضورشان کرده و علو درجات همه شهدای اسلام و جبهه مقاومت و "اسماعیل امت" را از پیشگاه خداوند خواهانیم.»
کانون بسیج اساتید دانشگاه علامه‌طباطبائی
 

کلید واژه ها: دانشگاه علامه طباطبائی بیانیه بسیج اساتید اسماعیل هنیه


نظر شما :