سومین نشست استادان درس روش‌های تحقیق دانشگاه علامه‌طباطبائی برگزار شد

۱۲ تیر ۱۴۰۳ | ۱۵:۵۰ کد : ۲۶۱۵۴ خبر روز
تعداد بازدید:۲۰۴۶
سومین نشست استادان درس روش‌های تحقیق دانشگاه علامه‌طباطبائی با موضوع «ایجاد سهم مشارکت علمی از طریق انتخاب تئوری مناسب در تحقیقات تئوری‌محور»، برگزار شد.
سومین نشست استادان درس روش‌های تحقیق دانشگاه علامه‌طباطبائی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی، در راستای اجرای برنامه راهبردی معاونت پژوهشی دانشگاه علامه‌طباطبائی، مجموعه نشست‌های هم‌اندیشی و دانش‌افزایی استادان روش‌های تحقیق با هدف تبادل نظر استادان روش‌های تحقیق در تمامی دانشکده‌های دانشگاه و به منظور ارتقاء سطح پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و رساله‌های دکتری از سوی مدیریت امور پژوهشی دانشگاه برگزار می‌شود. 
بر این اساس سومین نشست استادان درس روش‌های تحقیق تمامی دانشکده‌های دانشگاه در سالن اجتماعات دکتر سید محمد میرمحمدی دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه‌طباطبائی برگزار شد. 
در این نشست دکتر پیام حنفی‌زاده، استاد گروه مدیریت عملیات و فناوری اطلاعات دانشکده مدیریت و حسابداری و سردبیر یکی از نشریات پراستناد در انتشارات Elsevier، درباره «ایجاد سهم مشارکت علمی از طریق انتخاب تئوری مناسب در تحقیقات تئوری‌محور» به بیان آخرین یافته‌های خود پرداخت. 
وی قرض گرفتن تئوری (Theory Borrowing) را به عنوان یکی از راهبردهای توسعه نظری دانستند و بر ضرورت توجه به سطح تئوری در کاربردپذیری آن تأکید کردند. 
دکتر حنفی‌زاده گفت: دو موضوع «فهرستی از نقاط ضعف و کاستی‌های تحقیقات قبلی  از طریق تحلیل انتقادی ادبیات موضوع» و «مشخص شدن فهرستی از تئوری‌ها در ارتباط با موضوع تحقیق و عملکرد آن‌ها در پژوهش‌های پیشین» باید مورد توجه قرار گیرد.
در ادامه این نشست استادان به طرح سوال‌ها و دیدگاه‌های خود پرداختند. 
گفتنی است نشست‌های هم‌اندیشی استادان درس روش‌های تحقیق در سطح تمامی دانشکده‌های دانشگاه به عنوان یکی از برنامه‌های مهم معاونت پژوهشی در سال جاری نیز ادامه خواهد یافت. 
 

کلید واژه ها: دانشگاه علامه طباطبائی روش تحقیق مالی و حسابداری معاونت پژوهشی نشست هم افزایی پیام حنفی زاده


نظر شما :