کارگاه علمی در حوزه زبان‌شناسی با تدریس استادان استرالیایی برگزار شد

۱۸ بهمن ۱۳۹۵ | ۰۳:۳۰ کد : ۲۶۰۲ آموزش و پژوهش
تعداد بازدید:۲۸۰۳
کارگاه علمی با عنوان «بررسی معنای ارزشی در زبان‌شناسی مقابله‌ای: مقدمه‌ای بر چارچوب ارزیابی» توسط پروفسور پیتر وایت و دکتر آلکسان دان پژوهشگر در زمینه تحلیل گفتمان اعضای هیات علمی دانشگاه نیو ساوس ویلز استرالیا با حضور دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌های مختلف و نیز استادان این حوزه، 10 بهمن ماه جاری در محل دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
کارگاه علمی در حوزه زبان‌شناسی با تدریس استادان استرالیایی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در این کارگاه که توسط توسط گروه زبان و ادبیات انگلیسی با همکاری انجمن علمی گروه زبان انگلیسی دانشگاه علامه طباطبائی و انجمن زبان و ادبیات انگلیسی ایران (TELLSI) برگزار شد، پروفسور وایت به معرفی «چارچوب ارزیابی» (Appraisal Framework) پرداخت. این چارچوب به بررسی توصیفیِ نمودهای زبانیِ دیدگاه، نگرش، احساسات، ارزش‌ها، تعامل گفتمانی و... نویسنده/گوینده به کار می‌رود و در دو دهه اخیر در  محفل زبان‌شناسی نظام‌مند نقش‌گرای سیدنی تحت نظارت پروفسور جیمز مارتین ایجاد و بسط داده شده است.

 این کارگاه به صورت چندین جلسه 90 دقیقه‌ای برگزار شد که در حین آن، شرکت‌کنندگان به بررسی عملی نمونه‌هایی از متون مختلف چاپی و برخط ‌پرداختند. سرفصل مطالب ارائه شده به ترتیب ذیل بود:

-  معرفی ساختار اصلی «چارچوب ارزیابی» و کاربرد آن در زبان‌شناسی مقابله‌ای

-  بسط و پیش‌برد تحلیل‌های نگرشی

-  دیدگاه، بینامتنی و موضع‌گیری محاوره‌ای

 


نظر شما :