مراسم یادبود شهدای خدمت در دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه‌طباطبائی برگزار شد

۱۲ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۸:۴۸ کد : ۲۵۸۶۶ خبر روز
تعداد بازدید:۴۱۵
مراسم یادبود شهدای خدمت با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، شنبه، ۱۲ خردادماه ۱۴۰۳، در دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد. 
مراسم یادبود شهدای خدمت در دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه‌طباطبائی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی، مراسم یادبود شهدای خدمت با حضور دکتر احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی، شنبه، 12 خردادماه 1403، در دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه‌طباطبائی برگزار شد.
دکتر خاندوزی در این مراسم با بیان اینکه شهادت رئیس جمهور و همراهان ایشان نه فقط برای دولت بلکه برای مردم ما نیز مصیبت خسارت‌بار و غافلگیر کننده‌ای بود، گفت: یکی از بارزترین ویژگی‌هایی که در کار با رئیس جمهور می‌دیدیم، توجه ایشان به دیدگاه‌ها و ارزیابی‌های متخصصان هر رشته بود. آیت‌الله رئیسی همیشه اصرار داشت قبل از تصمیم‌گیری، همه دیدگاه‌های مختلف، شنیده شود.
وی ادامه داد: رئیس جمهور همیشه برای اجرای طرح‌ها معتقد بود که نباید مقام عالی‌رتبه تصمیم‌گیری کشور، به تنهایی و با یک دیدگاه خاص، طرحی را تأیید یا رد کند. همچنین بعد از تأیید یک طرح، به یکباره آن را در سطح ملی اجرا نمی‌کرد، بلکه ابتدا در بعضی از بخش‌های کشور اجرا می‌کرد تا ایرادهای آن طرح مشخص و بر طرف شود و بعد به کل کشور تعمیم می‌داد. این موضوع برای ما که از دانشگاه وارد حوزه سیاست‌گذاری و سیاسی شده بودیم، خیلی با اهمیت بود.
وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه بنای کار رئیس جمهور شهید، صداقت با مردم بود، افزود: هیچوقت به دنبال انجام کار نمایشی نبود. دقت و نظارت کامل بر روی پروژه‌ها داشت و بسیار دغدغه‌مند بود. بسیاری از آدم‌هایی که خوب صحبت می‌کنند، وقتی به آن‌ها نزدیک می‌شویم، متوجه می‌شویم که رفتار آن‌ها با گفتارشان فاصله دارد ولی آیت‌الله رئیسی اینطور نبود. وقتی به رئیس جمهور نزدیک می‌شدیم تازه بخش‌های دیگری از زیبایی‌های رفتاری ایشان را می‌دیدیم که شاید تا قبل از آن ندیده بودیم.
دکتر محمود عیسوی،‌ رئیس دانشکده اقتصاد نیز در این مراسم گفت: در اسلام خدمت به مردم به خودی خود ارزشی ندارد؛ بلکه زمانی مورد قبول است که رابطه مستقیم و مثبتی با خداوند پیدا کند. در اسلام هر کار خوب، زمانی دارای ارزش است که نسبتی با خداوند پیدا کند. هنگامی که کسی خدمتی می‌کند ولی آن را برای ما انجام نمی‌دهد دیگر توقع تشکر از ما ندارد اما اگر برای ما انجام داده باشد، آنگاه توقع تشکر نیز خواهد داشت. رئیس جمهور شهید، کار را برای خدا انجام می‌داد و توقع تشکر نداشت.
وی ادامه داد: در عالم خدمت محاسبات دیگری در کار است که هر کس آن را درک کرد و بر اساس آن عمل کرد، برنده است؛ مانند شهید رجایی که کمتر از دو ماه رئیس جمهور بود اما محبوبیت بسیار بالایی در بین مردم به دست آورد.

کلید واژه ها: دانشگاه علامه طباطبائی یادبود شهید جمهور وزیر اقتصاد دانشکده اقتصاد


نظر شما :