در دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجه برگزار شد؛

نشست مشترک استادان گروه زبان‌شناسی دانشگاه علامه‌طباطبائی با استادان و دانشجویان هندی

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۸:۳۱ کد : ۲۵۷۳۵ خبر روز
تعداد بازدید:۲۹۱
نشست مشترک هیئت رئیسه و استادان گروه زبان‌شناسی دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه‌طباطبائی و استادان و دانشجویان آکادمی سیندوجا و دیگر موسسات آموزشی هندی با هدف توسعه همکاری‌های علمی، آموزشی و پژوهشی در سالن شهید مطهری این دانشکده برگزار شد.
نشست مشترک استادان گروه زبان‌شناسی دانشگاه علامه‌طباطبائی با استادان و دانشجویان هندی

به گزارش روابط عمومی، جمعی از استادان و دانشجویان زبان‌شناسی اوستا و زبان کهن ایران از آکادمی سیندوجا و دیگر موسسات آموزشی هند در قالب تور تحقیقاتی که با هماهنگی خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در بمبئی و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به ایران اعزام شده بودند، با هیئت رئیسه و مدیران گروه زبان و ادبیات فارسی، زبان‌شناسی و استادان منتخب این گروه‌ها در سالن شهید مطهری دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه‌طباطبائی دیدار کردند.
دکتر محسن حبیبی، رئیس دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی در این دیدار که با هماهنگی دفتر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه علامه‌طباطبائی برگزار شد، به معرفی دانشگاه و دانشکده، تعداد اعضای هیئت علمی، گروه‌های آموزشی و زمینه‌های آموزشی و پژوهشی، ظرفیت‌های خاص و مرتبط با تخصص میهمانان از جمله گروه‌های آموزشی زبان و ادبیات فارسی و زبان‌شناسی و فرهنگ و زبان‌های باستانی و مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان پرداخت.
وی در ادامه نشست ضمن معرفی شخصیت علامه‌طباطبائی و نقش تاثیرگذار ایشان در فلسفه معاصر و تفسیر قرآن و تربیت شاگردان، گفت: دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی برنامه‌ها و همایش‌های ملی و بین‌المللی بسیاری برگزار کرده و می‌کند. به عنوان مثال در آذرماه سال جاری با همکاری انجمن آثار و مفاخر فرهنگی و سفارت هندوستان در ایران و با حضور استادان دانشگاه و پژوهشگرانی از کشورهای شبه قاره  و دیگر کشورها، همایش بین‌المللی کلیله و دمنه را برگزار می‌کند.
در بخش دیگری از نشست دکتر گلناز مدرسی قوامی، مدیر گروه زبان‌شناسی و دکتر مجتبی منشی‌زاده، استاد فرهنگ و زبان‌های باستانی دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی به معرفی ظرفیت‌های گروه آموزشی و سرفصل برخی از درس‌های فرهنگ زبان‌های باستانی در دانشگاه علامه‌طباطبائی پرداختند که مورد توجه میهمانان قرار گرفت.
آمادگی دانشکده و مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان در برگزاری دوره‌های حضوری و مجازی‌های اوستا‌خوانی، زبان‌های باستانی، آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان و نیز آمادگی دانشگاه برای انعقاد تفاهم‌نامه مبتنی بر تبادل استاد و دانشجو و استفاده از فرصت‌های مطالعاتی و دانش‌افزایی کوتاه مدت، استفاده آنلاین از مجله‌ها و مقاله‌های منتشر شده، برخی از مطالب است که در این نشست مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.
 

کلید واژه ها: دانشگاه علامه طباطبائی دانشکده ادبیات فارسی نشست مشترک زبان شناسی موسسات آموزشی هند آکادمی سیندوجا


نظر شما :