در همایش بین‌المللی همبستگی با مردم فلسطین مطرح شد:

جنبش‌های دانشجویی باعث تغییر رویکرد اخبار در رسانه‌ها شد

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۵:۱۷ کد : ۲۵۶۹۹ خبر روز
تعداد بازدید:۱۷۵
نشست بین‌المللی «همبستگی با مردم غزه؛ با تاکید بر نقش دانشگاهیان» با حضور سفیران کشورهای ونزوئلا، بولیوی، نیکاراگوئه و رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی و جمعی از استادان و صاحب‌نظران مسائل سیاسی، در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه علامه‌طباطبائی برگزار شد.
جنبش‌های دانشجویی باعث تغییر رویکرد اخبار در رسانه‌ها شد

به گزارش روابط عمومی، نشست بین‌المللی «همبستگی با مردم غزه؛ با تاکید بر نقش دانشگاهیان» با حضور سفیران کشورهای کوبا، ونزوئلا، بولیوی، نیکاراگوئه و دکتر عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی و جمعی از استادان و صاحب‌نظران مسائل سیاسی، در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه علامه‌طباطبائی برگزار شد.

جنبش دانشجویان در دنیا نشان از هوش بالای دانشجویان و استادان در مسئله فلسطین دارد
رومینا گوادالوپه پرز راموس؛ سفیر بولیوی در ایران، در این نشست با اشاره به پاکسازی قومی، جنایات علیه بشریت و تبعیض نژادی که در تجاوز اسرائیل به غزه در حال اتفاق است، گفت: رژیم صهیونیستی اقدامات تبعیض‌آمیزعلیه مردم فلسطین انجام می‌دهد. این رژیم با زور و جنگ در صدد پاکسازی قومی علیه مردم غزه است. امروز در سرتاسر جهان شاهد جمعیت زیادی از مردم هستیم که احساسات خود را علیه رژیم صهیونیستی و همبستگی با مردم فلسطین نشان می‌دهند.

وی ادامه داد: جدا از حرکت‌های مردمی، جنبش‌های دانشجویی در آمریکا و اروپا و سایر نقاط جهان به این اعتراضات اضافه شدند و دستگیری دانشجویان و استادان دانشگاه‌های آمریکا نشان داد در آمریکا آزادی بیان وجود ندارد. وقتی پای منافع قدرت‌های بزرگ درمیان باشد، آزادی بیان وجود ندارد. این جنبش‌ها، در جامعه‌ آمریکایی نقطه عطفی هستند که در دفاع از مردم فلسطین به وجود آمده‌اند. این اتفاقات بازیگران سیاسی آمریکایی را به فکر می‌اندازد تا به کنگره آمریکا فشارهایی وارد شود.
سفیر بولیوی در ایران اظهار کرد: جنبش دانشجویان نشان از هوش بالای دانشجویان و استادان در مسئله فلسطین دارد و در مصاحبه با جوانان آمریکایی، مشخص شد که آن‌ها نگران نسل‌کشی در غزه هستند. نکته‌ مهمی که وجود دارد، انتخابات پیش رو در آمریکا است؛ جوانان آمریکایی نمی‌خواهند بایدن و ترامپ پیروز شوند. آنها نماینده‌ای از جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها نمی‌خواهند. ما می‌دانیم که ترامپ نقشه‌هایی برای غزه دارد. جنبش‌های دانشجویان آمریکایی، طرح ترامپ در خصوص اجرای نقشه‌هایی برای بازسازی غزه را رد می‌کنند. دانشجویان کشورهای مختلف مانند مکزیک با پرچم فلسطین علیه اقدامات اسرائیل و آمریکا اعتراض می‌کنند.
پرز راموس تاکید کرد: باید فشارها علیه اسرائیل به منظور جلوگیری از نسل‌کشی فلسطینی‌ها بیش‌تر شود. کشورهایی که خواستار صلح هستند باید نقش پررنگ‌تری ایفا کنند و تحریم‌های بیشتری علیه اسرائیل انجام شود.
وی در ادامه با دفاع از اقدامات حماس، بیان کرد: حماس حق دارد برای آزادی خود علیه استکبار اسرائیل بجنگند و اقدامات حماس، تنها در دفاع از خود و پاسخی علیه حملات وحشیانه اسرائیل بود. ما در یک نقطه طلایی قرار داریم که همه باید به سمت اقدامات صلح‌طلبانه پیش برویم، باید تلاش کنیم فلسطینی‌ها به سرزمین اصلی خود برگردند.

جنبش‌های دانشجویی در آمریکا، باعث تغییر اخبار رسانه‌ها شد
رامون آلبرتو مونکادا کولیندرس؛ سفیر نیکاراگوئه، در بخشی از این نشست گفت: ما در دوره جدیدی زندگی می‌کنیم که برهمه مردم دنیا دلیل75 سال جنگیدن مرم فلسطین برای سرزمین خود، آشکار است. شکل‌گیری جنبش‌های دانشجویی برای دفاع مستقیم از مردم فلسطین در آمریکا، باعث تغییر در اخبار رسانه‌های آن‌ها شده است. در این جنبش‌ها، نشانه‌های مشابهی با جنبش‌هایی که با حمله آمریکا به ویتنام شروع شد، قابل مشاهده است. نیروی جامعه دانشگاهی آمریکا، علیه تهدید و ظلم، فعال هستند و ادامه می‌‌دهند. 

وی افزود: در ابتدا کشورهای کمی همبستگی خود را با مردم فلسطین اعلام کردند اما امروز می‌بینیم که تعداد آن‌ها زیاد شده است. ما باید حمایت بشردوستانه ازمردم فلسطین را بیشتر کنیم. کم‌کم نتیجه اعتراضات را خواهیم دید.
سفیرنیکاراگوئه بیان کرد: اتحاد، باعث بزرگ شدن نیروهای مقاومت می‌شود. هرچه آگاهی مردم مسیر حمایت از فلسطین بیش‌ترشود، نسل‌کشی وحشیانه رژیم اسرائیل علیه مردم فلسطین کمتر می‌‎شود. این وحشی‌گری باید پایان یابد و ما با اتحاد خود می‌توانیم به این نسل‌کشی پایان دهیم. ما برای پایان دادن به این نسل‌کشی فراخوان می‌دهیم و اجازه نمی‌دهیم اقدامات اسرائیل ادامه پیدا کند.

عملکرد دوگانه دادگاه بین‌المللی سبب شده در خصوص حمله اسرائیل به سفارت ایران اقدامی انجام ندهد
خوزه رافائل سیلوا آپونته؛ سفیر ونزوئلا نیز در این نشست گفت: ما شاهد نسل‌کشی هستیم و این جنگ فقط بین حماس و اسرائیل نیست، این نسل‌کشی علیه مردم فلسطین است که رسانه‌ها این موضوع را به خوبی نشان نمی‌دهند. بیش از ده هزار نفر به دلیل بمباران وحشیانه رژیم اسرائیل ناپدید شده‌اند که بیشتر آن‌ها زیر آوارها هستند. 
وی ادامه داد: دولت آمریکا نیز در جنایت‌های رژیم صهیونیستی شریک است. فشارهای زیادی علیه کشورهایی که به این جنگ اعتراض می‌کنند وجود دارد، عملکرد دوگانه دادگاه بین‌المللی سبب می‌شود علیه بعضی کشورها اقدام کند اما در خصوص حمله اسرائیل به سفارت ایران اقدامی انجام ندهد. این سازمان‌ها در واقع از اسرائیل دفاع می‌کنند.

سفیر ونزوئلا در دفاع از پاسخ حمله ایران به تجاوز رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در سوریه گفت: با این اقدام اسرائیل، یک‌باردیگر شاهد اقدامات این رژیم علیه بشریت بودیم. جمهوری اسلامی ایران پاسخ حمله‌ای را داد که علیه مکان‌های دیپلماتیکش انجام شد اما رسانه‌‌های بین‌المللی از آن با عنوان حمله ایران به اسرائیل سخن گفتند. پاسخ جمهوری اسلامی ایران، شامل ماده 51 منشور سازمان ملل می‌شود.
وی بیان کرد: اگرچه دانشجویان دست به اعتراض و جنبش‌هایی زده‌اند اما این جنبش‌ها 7 ماه بعد از آغاز این نسل‌کشی اتفاق اقتاد در صورتی که حمایت از فلسطین در کشورهایی که تحت سلطه امپریالیسم آمریکا نیستند، خیلی زودتر شروع شد.
سفیر ونزوئلا در پایان گفت: از طرف مردم ونزوئلا و جمهوری بولیواری، حمایت خود را از مردم غزه و علیه هرآنچه که دولت اسرائیل درغزه انجام می‌دهد، اعلام می‌کنیم.
 

کلید واژه ها: دانشگاه علامه طباطبائی نشست بین المللی همبستگی با مردم غزه سفیر بولیوی سفیر نیکاراگوئه سفیر ونزوئلا


نظر شما :