بر اساس رتبه‌بندی تایمز ۲۰۲۴؛

دانشگاه علامه‌طباطبائی در فهرست برترین دانشگاه‌های جوان جهان قرار گرفت

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۲۱:۳۵ کد : ۲۵۶۳۰ خبر روز
تعداد بازدید:۱۹۶۵
بر اساس نتایج پایگاه رتبه‌بندی تایمز در سال ۲۰۲۴، دانشگاه علامه‌طباطبائی در جمع برترین دانشگاه‌های جوان جهان قرار گرفت.
دانشگاه علامه‌طباطبائی در فهرست برترین دانشگاه‌های جوان جهان قرار گرفت

به گزارش روابط عمومی، بر اساس نتایج جدیدترین رتبه‌بندی دانشگاه‌های جوان تایمز، دانشگاه علامه‌طباطبائی به‌عنوان دانشگاه تخصصی علوم انسانی و اجتماعی کشور، در جمع برترین دانشگاه‌های جوان جهان قرار گرفت. 
رتبه‌بندی دانشگاه‌های جوان تایمز، بهترین دانشگاه‌های جهان را که ۵۰ سال سن یا کمتر دارند را فهرست می‌کند که بر این اساس ۴۶ دانشگاه از جمهوری اسلامی ایران در رتبه بندی قرار گرفتند.
این رتبه‌بندی بر اساس همان شاخص‌های عملکردی رتبه‌بندی شاخص دانشگاه جهانی است، اما وزن‌ها به گونه‌ای تنظیم شده‌اند که وزن کمتری به شهرت داده شود. دانشگاه‌ها در تمام مأموریت‌های اصلی خود آموزش، تحقیق، انتقال دانش و چشم‌انداز بین‌المللی مورد قضاوت قرار می‌گیرند تا جامع‌ترین و متعادل‌ترین مقایسه‌های موجود را ارائه دهند.
رتبه‌بندی تایمز یکی از مشهورترین نظام‌های رتبه‌بندی بین‌المللی است که هر ساله دانشگاه‌های برتر دنیا را بر اساس ۱۳ شاخص عملکردی در قالب ۵ معیار کلی آموزش، پژوهش، استنادات، درآمد صنعتی و وجه بین‌المللی جهت انجام مقایسه‌های جامع و متوازن مورد ارزیابی و رتبه‌بندی قرار می‌دهد.
رتبه‌بندی سال ۲۰۲۴ شامل ۶۷۳ دانشگاه است که نسبت به تعداد ۶۰۵ دانشگاه در سال ۲۰۲۳ افزایش یافته است. ۴۹۹ مؤسسه دیگر با وضعیت «گزارشگر» فهرست شده‌اند، به این معنی که آن‌ها داده‌ها را ارائه کردند اما معیارهای واجد شرایط بودن تایمز را برای دریافت رتبه برآورده نکردند.
ترکیه با تعداد ۵۸ دانشگاه، هند با تعداد ۵۵ دانشگاه و ایران با تعداد ۴۶ دانشگاه دارای بیشترین تعداد مؤسسات در این رتبه‌بندی هستند. 
 

کلید واژه ها: دانشگاه علامه طباطبائی رتبه بندی تایمز دانشگاه های برتر جوان دانشگاه های جوان جهان


نظر شما :