رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی در آیین بزرگداشت مقام استاد مطرح کرد:

ضرورت همدلی استادان در جهت‌دهی به تربیت انسان

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۲۲:۴۸ کد : ۲۵۴۸۱ خبر روز
تعداد بازدید:۵۳۱
رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی: بار سنگین تربیتی که نتیجه آن هدایت باشد، به‌ویژه در جهان امروز که تحت تاثیر گسترش ارتباطات و جهانِ باز و گسترده‌ای که وجود دارد، با چالش‌های بزرگی مواجه است.
ضرورت همدلی استادان در جهت‌دهی به تربیت انسان

به گزارش روابط عمومی، دکتر عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی در آیین بزرگداشت مقام استاد، ضمن تبریک بزرگداشت مقام استاد و ولادت حضرت معصومه (س) گفت: امروز روز سپاسگزاری است. نخست سپاس به درگاه ایزد منان و آنگاه سپاس از شما بندگان شایسته خداوند که تلاش می‌کنید جوانان و آینده‌سازان را به سلاح علم، معرفت و ادب مجهز کنید.
وی در ادامه ضمن خوشآمدگویی به اعضای هیئت علمی و خانواده‌های آن‌ها،‌ افزود: خداوند را شاکریم که فرصتی پیش آمد تا با دعوت از شما و خانواده‌هایتان، بار دیگر خانواده بزرگ دانشگاه علامه‌طباطبائی را در کنار هم ببینیم و احساس مشترکی را که برای پیمودن یک مسیر مشترک داریم، هم‌افزا کنیم و با استعانت از درگاه الهی سینه خود را گشاده کنیم تا سنگینی باری که مسئولیت آن را پذیرفته‌ایم و بر دوش داریم، کمتر کنیم. 
رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی اظهار کرد: بار سنگین تربیتی که نتیجه آن هدایت باشد، به‌ویژه در جهان امروز که تحت تاثیر گسترش ارتباطات و جهانِ باز و گسترده‌ای که وجود دارد، فاصله بین نسلی افزایش پیدا کرده و ادبیات این نسل، ادبیات متفاوتی شده، با چالش‌های بزرگی مواجه است.
دکتر معتمدی گفت: برای جهت‌دهی به تربیت ابناء بشر که امروز با رویکردهای به ظاهر منطقی و علمی ولی ویرانگر انجام می‌شود، چالش بزرگی است که ما و شما در این احساس و مسیر مشترکی که در پیش داریم، برای کمک به نسل جدید، باید تلاش کنیم. امیدوارم با همت استادان و با استعانت از الطاف الهی در این مسیر بتوانیم حرکت کنیم و سربلند بیرون بیاییم. 
حجت الاسلام والمسلمین صادق اکبری اقدم، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علامه‌طباطبائی نیز ضمن تبریک میلاد حضرت معصومه (س) و بزرگداشت مقام استاد، گفت: با برگزاری این گردهمایی، فرصت و بهانه‌ای فراهم شده است تا هم خانواده استادان تکریم شوند و هم انس، همدلی و الفت در بین استادان بیشتر شود.
 

کلید واژه ها: دانشگاه علامه طباطبائی آیین گرامیداشت «مقام استاد» عبدالله معتمدی نهاد رهبری اکبری اقدم


نظر شما :