رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی در پیامی به مناسبت روز معلم و استاد:

کارکرد ویژه دانشگاه در نظام جمهوری اسلامی، انسان‌سازی است

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۸:۰۱ کد : ۲۵۳۳۴ خبر روز
تعداد بازدید:۳۲۴
رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی در پیامی ضمن تبریک روز معلم و استاد گفت: دانشگاه در نظام جمهوری اسلامی در کنار کاردهای متدوالی که دانشگاه‌های دنیا دارند، یک کارکرد ویژه‌ دارد و آن هم انسان‌سازی است. خروجی دانشگاه، باید یک انسان سالم باشد.
کارکرد ویژه دانشگاه در نظام جمهوری اسلامی، انسان‌سازی است

به گزارش روابط عمومی، دکتر عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی در پیامی به مناسبت روز معلم و روز استاد گفت: 12 اردیبهشت سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری به عنوان روز معلم و روز استاد نام‌گذاری شده و من این روز را به همه معلمان و استادان، به ویژه استادان دانشگاه علامه‌طباطبائی تبریک عرض می‌کنم.
وی بیان کرد: در کشور ما دانشگاه‌های مختلف، کارکردهای متفاوتی دارند و مزید بر آن امام خمینی (ره) فرمودند: «دانشگاه کارخانه انسان‌سازی است» و همینطور فرمودند: «دانشگاه مبدا همه تحولات است». با این رویکرد و با این نگاه باید گفت: دانشگاه در نظام جمهوری اسلامی در کنار کاردهای متدوالی که دانشگاه‌های دنیا دارند، یک کارکرد ویژه‌ دارد و آن هم انسان‌سازی است. خروجی دانشگاه علاوه بر اینکه باید یک دانشمند، متخصص، پژوهشگر و فناور باشد، باید یک انسان سالم نیز باشد. انسانی که سلامت فکر و سلامت رفتار داشته باشد و این یکی از آرمان‌های جمهوری اسلامی است.
دکتر معتمدی افزود: امیدوارم خداوند به ما توفیق دهد که در راستای تحقق دانشگاه حکمت آفرین و دانشگاه تمدن‌ساز بتوانیم اسباب و ابزار رسیدن به این دانشگاه‌ها را فراهم کنیم.
وی با اشاره به اهمیت حوزه آموزش در دانشگاه‌ها، گفت: از جمله موضوعات مهمی که درخصوص آموزش مطرح است این است که چه چیزی قابل آموزش است. امروز رشد علم در دنیا با سرعت حیرت‌انگیزی اتفاق می‌افتد. اینکه از بین تمام یافته‌های علمی کدام یافته‌ها را باید به نسل بعد منتقل کرد که زمینه دانشمندی آن‌ها را فراهم کند، این خود یک امر مهم و اساسی است که در دانشگاه‌هایی همچون دانشگاه ها علامه‌طباطبائی باید تعیین و مشخص شود.
رئیس دانشگاه علامه طباطبائی عنوان کرد: توانایی انتقال دانش، نیاز به فنون و مهارت‌های معلمی دارد. بنابراین نکته بعدی نیز همین است که ما به همکاران خود و دانشمندانی که به عنوان عضو هیئت علمی در دانشگاه جذب می‌شوند، همواره تاکید می‌کنیم که فنون و مهارت‌های معلمی، مخاطب‌شناسی و آشنایی با تکنولوژی آموزشی از موضوعات جدی است که لازم است نسبت به آن‌ها آگاهی پیدا کنند. 

کلید واژه ها: دانشگاه علامه طباطبائی روز معلم روز استاد تبریک روز معلم عبدالله معتمدی


نظر شما :