آیین آغازین نخستین دوره آموزشی «کلاس پلاس» در دانشگاه علامه‌طباطبائی برگزار شد

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۶:۴۱ کد : ۲۵۳۰۶ خبر روز
تعداد بازدید:۵۹۳
آیین آغازین نخستین دوره آموزشی «کلاس پلاس» در دانشگاه علامه‌طباطبائی، ویژه دانشجویان کارشناسی، به کوشش مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه برگزار شد.
آیین آغازین نخستین دوره آموزشی «کلاس پلاس» در دانشگاه علامه‌طباطبائی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی، آیین آغازین نخستین دوره آموزشی «کلاس پلاس» دانشگاه علامه‌طباطبائی ویژه دانشجویان کارشناسی با هدف ارتقاء سطح زیست دانشجویی و آموزش مهارت‌های زندگی دانشجویی به کوشش مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه علامه‌طباطبائی در سالن آمفی تئاتر دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی این دانشگاه برگزار شد.
دکتر مهدی واحدی، معاون دانشجویی دانشگاه علامه‌طباطبائی در این آیین گفت: کلاس پلاس یا مثبت کلاس کمک می‌کند تا دانشجویان آنچه را که در کلاس‌های رسمی دانشگاه به دست نمی‌آورند را کسب کنند. چرا که مسائل و موضوعات خارج از کلاس های درس بسیار مهم هستند. به طور مثال من از دوران تحصیل خود آنچه در خاطر دارم، مباحث تخصصی نیست بلکه اتفاقات غیر رسمی دانشگاه در یاد من مانده است. 
وی افزود: کلاس‌های رسمی دانشگاه برای کسب علم لازم است اما دانشجوی نسل امروز، نیازهای مهم‌تری نیز دارد که بخش زیادی از آن‌ها در کلاس‌های رسمی پاسخ داده نمی‌شود. به همین دلیل این دوره طراحی شد تا پاسخگوی نیازهای غیردرسی دانشجو باشد. 
معاون دانشجویی دانشگاه علامه‌طباطبائی با تاکید بر اینکه این اتفاق در دانشگاه به یک پدیده تبدیل می‌شود، ادامه داد: این اتفاقات در متن زیست دانشجویی قرار دارد. بنابراین به دانشجویانی که حضور ندارند اطلاع دهید تا حسرت جلسات از داده را نخورند.
دکتر مهدی وجدانی همت، مدیر دفتر مشاوره و سبک زندگی دانشگاه نیز در خصوص چگونگی برگزاری دوره کلاس پلاس گفت: حرفای بسیاری بین استادان و دانشجویان خارج از کتاب‌های درسی و روال‌های مرسوم دانشگاهی وجود دارد. به همین دلیل به این اتفاق فکر کردیم که در فضایی کنار هم بنشینیم و درباره موضوعاتی که خود و اطرافیانمان با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند،  فکر و گفت‌وگو کنیم.
وی ادامه داد: اینجا کلاس رسمی نیست، هر چند به شما گواهی حضور در دوره داده می‌شود اما در این دوره قرار است شما هم حرف بزنید، اظهار نظر کنید، دیدگاه‌های خود را مطرح کنید و تمرین‌هایی را داشته باشیم که در زندگی به کار ما می‌آید. 
گفتنی است دوره کلاس پلاس در محورهای «خودمراقبتی»، «ورود به دنیای کار»، «روابط عاطفی»، «موفقیت تحصیلی»، «امید»، «تاخیر»، «مهاجرت» و «برزخ تصمیم‌گیری» با تدریس دکتر وجدانی همت و دکتر جواد خدادادی، اعضای هیئت علمی گروه مشاوره دانشگاه علامه‌طباطبائی روزهای دوشنبه، به مدت پنج هفته برگزار می‌شود.
 

کلید واژه ها: دانشگاه علامه طباطبائی کلاس پلاس مرکز مشاوره دانشگاه معاونت دانشجویی مهارت های زندگی زیست دانشجویی


نظر شما :