به مناسبت هفته سرآمدی آموزش برگزار شد؛

کارگاه مقاله‌نویسی با هوش مصنوعی در دانشگاه علامه‌طباطبائی

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۴:۳۲ کد : ۲۵۳۰۱ خبر روز
تعداد بازدید:۹۸۴
کارگاه مقاله‌نویسی با هوش مصنوعی از سلسله کارگاه‌های مدرسه علوم انسانی، به مناسبت هفته سرآمدی آموزش و به کوشش دفتر مهارت‌افزایی معاونت آموزشی دانشگاه علامه‌طباطبائی برگزار شد.
کارگاه مقاله‌نویسی با هوش مصنوعی در دانشگاه علامه‌طباطبائی

به گزارش روابط‌عمومی، به مناسبت هفته سرآمدی آموزش، کارگاه مقاله‌نویسی با هوش مصنوعی از سلسله کارگاه‌های مدرسه علوم انسانی، با حضور دکتر عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی، دکتر علی آدمی، معاون آموزشی و جمعی از مدیران و دانشجویان به همت دفتر مهارت‌افزایی معاونت آموزشی برگزار شد.
دکتر معتمدی در این کارگاه ضمن تبریک هفته آموزش به همه استادان و معلمان و آرزوی تندرستی و موفقیت برای آن‌ها گفت: اتفاقی که این روزها در دنیا افتاده است و حرکت ارزشمند دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و برخی کشورهای دیگر در حمایت از مردم مظلوم فلسطین بسیار جای خوشحالی دارد. با وجود همه سرمایه‌گذاری هایی که رژیم صهیونیستی برای رسانه‌ها می‌کند تا صدای متناسب با سیاست‌های خود را به دنیا القا کند اما امروز یک بیداری عمومی در حمایت از مردم مظلوم غزه اتفاق افتاده است. مردمی که بی سلاح و بی دفاع هستند و هر شبانه‌روز که می‌گذرد، خبر شهادت جمعی از آن‌ها به گوش می‌رسد.
وی افزود: شرایط نامناسبی در دنیایی که ادعای حقوق بشر و ادعای رشد و تعالی می‌کند به وجود آمده است و شاهد هستیم که مناسبت‌های بین‌المللی به گونه‌ای تنظیم شده است که رژیم صهیونیستی به خود اجازه می‌دهد که جمع زیادی از مردم را به شهادت برساند و دنیا هم از این مردم حمایت نکند. بنابراین همبستگی جامعه دانشگاه‌های ایران و دانشگاه‌های دیگر دنیا با این حرکت دانشجویی که در سطح بین المللی اتفاق افتاده، اقدام مبارکی است که امیدوارم باعث بیداری مردم و رفع ظلم و ستم از جهان شود.
رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی در ادامه با اشاره به برنامه‌های آموزشی دانشگاه، بیان کرد: ما در برنامه راهبردی دانشگاه علامه‌طباطبائی یکی از جدی‌ترین موضوعات که پیگیری می‌کنیم این است که بتوانیم اثربخشی علوم انسانی را نشان دهیم. علوم انسانی باید در جامعه، جایگاه شایسته خود پیدا کند و این امر زمانی اتفاق می‌افتد که اثربخشی و نقش‌آفرینی علوم انسانی مشخص شود. 

وی با تاکید بر اینکه مشکل امروز دنیا و کشور ما تکنولوژی نیست، افزود: مشکل دنیا علوم انسانی، روابط انسان‌ها، خانواده، ارزش انسان‌ها، تعریف انسان و راه و روشی است که برای ارتقاء انسان‌ها در نظر گرفته شده است. این تعریف‌ها و روش‌ها، زمینه آسیب‌های اجتماعی را فراهم می‌کند. بنابراین علوم انسانی باید رشد کند.
دکتر معتمدی با اشاره به نقش دانشگاه علامه‌طباطبائی در ارتقاء جایگاه  و اثربخشی علوم انسانی، عنوان کرد: یکی از برنامه‌های دانشگاه برای کمک به اثربخشی، اهمیت دادن به مهارت‌های تخصصی مرتبط است. توجه به این موضوع سبب شد تا دانشگاه در کنار کارنامه علمی، کارنامه مهارتی نیز برای دانشجویان صادر کند.
وی ادامه داد: همچنین ما در دانشگاه شرایطی را فراهم کرده‌ایم تا دانشجویانی که ایده‌ خلاقانه و تازه‌ای دارند و با آن می‌توانند زمینه کسب و کار را ایجاد کنند، ما از آن ایده‌ها در قالب مراکز نوآوری و رشد حمایت می‌کنیم. این کار به مهارت‌افزایی و اثربخشی علوم انسانی کمک می‌کند. 
رئیس دانشگاه علامه طباطبائی به نقش‌آفرینی هوش مصنوعی در دنیا اشاره کرد و گفت: استفاده از هوش مصنوعی زمینه‌ای را فراهم می‌کند تا ما بتوانیم فعالیت‌های متعددی را طراحی کنیم و از طریق این فعالیت‌ها نقش رشته خود را به خوبی برجسته و از ظرفیت‌های آن استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه ما در دانشکده آمار، ریاضی و رایانه دانشگاه علامه‌طباطبائی گروه هوش مصنوعی داریم، افزود: این امکان وجود دارد که دانشجویان ما در هر رشته‌ای که هستند اگر متناسب با رشته خود بتوانند با کمک هوش مصنوعیب ایده یا موضوعی را طراحی کنند، مورد حمایت قرار می‌گیرند. همچنین کارگروهی در دانشگاه ایجاد شده است تا بتوانیم هوش مصنوعی و سیاست‌های مرتبط با آن را پیگیری کنیم. 
دکتر معتمدی در پایان گفت: امیدوارم این کارگاه زمینه آشنایی شما با هوش مصنوعی و استفاده از آن را فراهم کند. همچنین امیدوارم شما با تلاش و کوشش و با دست پر از دانشگاه فارغ‌التحصیل و باعث افتخار خانواده و کشور شوید.

گفتنی است این کارگاه با تدریس دکتر مهدی علیپور حافظی، دانشیار و رئیس کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه علامه‌طباطبائی، در هفت سر فصل و با ارئه مدرک معتبر از دانشگاه، در سالن آمفی تئاتر دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی به مدت چهار ساعت برگزار شد.

کلید واژه ها: دانشگاه علامه طباطبائی هفته آموزش سرآمدی آموزش هوش مصنوعی معاونت آموزشی مهارت افزایی


نظر شما :