رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی:

کلان پروژه‌ها یکی از جدی‌ترین برنامه‌های دانشگاه است که نیاز به توجه بیشتری دارد

۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۹:۱۹ کد : ۲۵۱۸۹ خبر روز
تعداد بازدید:۵۴۳
نشست هم‌اندیشی هیئت رئیسه دانشگاه علامه‌طباطبائی با اعضای هیئت علمی دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی با هدف تعامل و استفاده از ظرفیت اعضای هیئت علمی برای رشد و ارتقا دانشکده و دانشگاه و پیشبرد برنامه راهبردی، برگزار شد.
کلان پروژه‌ها یکی از جدی‌ترین برنامه‌های دانشگاه است که نیاز به توجه بیشتری دارد

به گزارش روابط عمومی، نشست هم‌اندیشی و تبادل نظر دکتر عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی با اعضای هیئت علمی دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی با هدف تعامل و استفاده از ظرفیت اعضای هیئت علمی، برای رشد و ارتقا دانشکده و دانشگاه و پیشبرد برنامه راهبردی در سالن اجتماعات این دانشکده برگزار شد.
دکتر معتمدی در این نشست ضمن تبریک اقتدار جمهوری اسلامی در انجام عملیات وعده صادق، گفت: قصه غزه قصه‌ای پرغصه‌ است. اتفاقی که در دوره حیات رژیم صهیونیستی افتاده است، اتفاق عجیبی است در جهانی که ادعا می‌کند به رشد و تکامل رسیده است. در این دنیا مجموعه‌ای به خود اجازه می‌دهد که کودکان و زنان را به شهادت برساند. جمهوری اسلامی ایران با وجود خویشتن‌داری‌هایی که داشت در این قصه، پاسخ مقتدارنه به رژیم جعلی اسرائیل داد. 
وی با اشاره به وقایع جنگ تحمیلی، اظهار کرد: در جنگ تحمیلی، رژیم بعث شهرهای ما را موشک باران می‌کرد و ما فقط نظاره‌گر بودیم و قدرت پاسخگویی نداشتیم اما امروز این اقتدار را داریم که در فاصله چند هزار کیلومتری، موشک ما نقطه مورد نظر را می‌زند و این افتخار، حاصل پیشرفت و دانش بومی است.
رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی در ادامه نشست گفت: در هر ترم تلاش کردیم تا از نظرات و راهنمایی‌های اعضای هیئت علمی استفاده کنیم. همچنین با گشایش های مالی که ایجاد شد توانستیم مطالبات مالی استادان را پرداخت کنیم. موضوع مالیات پلکانی، مسکن اعضای هیئت علمی، سقف حقوق برداشته شده و افزایش پایه‌های تشویقی نیز از دیگر مسائلی بود که در سال گذشته با کمک دولت به نتایجی رسید.

وی تاکید کرد: دانشگاه این ظرفیت را دارد تا مشکلات و مسائل قابل حل را با پیشنهادهایی که از استادان دریافت می‌کند به سرانجام برساند و آن‌ها را حل کند. 
دکتر معتمدی با اشاره به پراکندگی دانشگاه علامه‌طباطبائی و تعداد بالای کارکنان، بیان کرد: این مسائل به لحاظ مالی، اعتبارات دانشگاه را تحت تأثیر قرار داده است. از ابتدای کار تا کنون تلاش کردیم نیروی جدید استخدام نکنیم اما برای نیروی‌های تخصصی باید چاره‌اندیشی کنیم. کلید حل مشکل‌های جامعه و دانشجویان در دست استادان است.
وی به اجرای برنامه راهبردی در دانشگاه اشاره کرد و افزود: ما به لحاظ اعتباری برای اجرای برنامه راهبردی هیچ محدودیتی قائل نیستیم. برنامه راهبردی چند وجه دارد که یک وجه آن بیان ایده‌ها از جانب صاحبان ایده است. اگر این ایده در گروه مربوطه و دانشکده تأیید شود ما نیز حمایت می‌کنیم. 
رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی با اشاره به استفاده از ظرفیت استادان در کلان پروژه‌ها، گفت: این کار از پیشنهادات خود استادان بود که کار بسیار مهم و درستی است. کلان پروژه‌ها یکی از جدی‌ترین برنامه‌های دانشگاه است که نیاز به توجه بیشتری دارد. به طور مثال پروژه اثر بخشی علوم انسانی کلان پروژه‌ای است که با فعالیت همه دانشکده‌ها و گروه‌های این دانشگاه متناسب است و معاونت علمی ریاست جمهوری نیز از آن حمایت می‌کند.

دکتر احمد برجعلی، رئیس دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی نیز در بخشی از این نشست با اشاره به عملیات صادق گفت: این عملیات، اخلاقی، هوشمندانه و مبتنی بر مبانی قرآنی بود؛ از این جهت که فقط نقاط نظامی مورد هدف قرار گرفت. عملیات وعده صادق ابعاد علمی، فنی و تکنولوژیک دارد که نشان می‌دهد جامعه ایرانی هوشمند است و در مقابل اجنبی عزم راسخی دارد و از کیان ملت خود دفاع می‌کند.
وی در ادامه با بیان اینکه حضور مسئولان دانشگاه در دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی و تبادل نظر بین آن‌ها و استادان بسیار ارزشمند و راه‌گشا است، افزود: همه استادان این دانشکده با رضایت قلبی و انگیزه زیادی کار می‌کنند وکلاس‌های آن با صد در صد حضور تشکیل می‌شود. رتبه 400 را در رنکینگ تایمز به دست آوردیم و این افتخار محصول کفایت علمی است.

رئیس دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی با تاکید بر اینکه ارزش کار یک دانشگاه، توجه به فرآیندها است، عنوان کرد: استادان ما سرمایه‌های اجتماعی‌اند و سرمایه‌های اجتماعی نیازمند احترام و امنیت روانی هستند که امروز در جامعه حاصل است. 
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: ما در بعد آموزشی دانشجو پروری، در بعد پژوهشی، تولید علمی و در بعد فرهنگی جهت‌گیری درست را داریم و این سه دغدغه باید در تمام روندها دیده شود. در دوره جدید مدیریتی، این سه دغدغه در راستای تحول مورد توجه قرار گرفته است. ما هرچقدر در آموزش عمیق می‌شویم، متوجه می‌شویم که کار تحولی در این حوزه انجام می‌شود. از آنجایی که توانایی ما انسان‌ها محدود است بنابراین در کارهای خود در نقطه آرمانی نیستیم اما به دلیل سرمایه اجتماعی که داریم در نقطه قابل دفاعی هستیم.
در ادامه این نشست اعضای هیئت علمی دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی نیز ضمن قدردانی از حمایت‌های هیئت رئیسه دانشگاه، به بیان دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود پرداختند. تامین نیروی ویژه برای بخش آزمایشگاه علوم شناختی، ایجاد استودیو تولید محتوای اتصال دانشگاه به صنعت، ایجاد تنوع غذایی، مرکز بهداری، ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز و افزایش جلسات هم‌اندیشی برخی از مطالبی بود که اعضای هیئت علمی دانشکده مطرح کردند.

کلید واژه ها: دانشگاه علامه طباطبائی نشست هم اندیشی اعضای هیئت علمی برنامه راهبردی دانشگاه کلان پروژه


نظر شما :