گزارشی از حضور کانون قرآن و عترت دانشگاه علامه‌طباطبائی در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم

۲۹ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۵:۲۷ کد : ۲۵۱۴۳ خبر روز
تعداد بازدید:۲۳۱
کانون قرآن و عترت دانشگاه علامه‌طباطبائی به منظور ترویج فرهنگ قرآنی و معرفی فعالیت های انجام شده و انتقال تجربهُ، در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم که از تاریخ ۱۱ تا ۱۴ فروردین در مصلی بزرگ تهران برپا بود، حضور یافت.
گزارشی از حضور کانون قرآن و عترت دانشگاه علامه‌طباطبائی در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم

به گزارش روابط عمومی، کانون قرآن و عترت دانشگاه علامه‌طباطبائی همچون سال‌های گذشته به منظور ترویج فرهنگ قرآنی و معرفی فعالیت‌های انجام شده در دانشگاه و انتقال تجربه، در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم که از تاریخ 11 تا 14 فروردین در مصلی بزرگ تهران برپا بود، حضور یافت.
غرفه کانون قرآن و عترت دانشگاه علامه‌طباطبائی برنامه‌های مختلف و متنوعی را در نمایشگاه امسال ارائه کرد و برخی از اعضای کانون و دانشجویان نیز به طور مستقیم و غیرمستقیم در برپایی این غرفه حضور موثر داشتند.
این کانون چهار برنامه اصلی برای بازدیدکنندگان اجرا کرد. برنامه نخست مسابقه ضرب‌المثل‌های قرآنی بود که شرکت کنندگان بعد از پاسخ به چهار سوال در قرعه‌کشی شرکت داده می‌شدند و شانس خود را برای کسب هدیه معنوی از طرف کانون (متبرکات عتبات عالیات) امتحان می‌کردند. در همین راستا پرچم متبرک حرم مطهر امام حسین علیه‌السلام نیز در غرفه کانون قرار داشت و حال و هوای خاصی به بخش دانشگاهی بخشیده بود. در تمام ساعات بازدید از نمایشگاه، فعالیت‌های کانون قرآن و عترت از تابستان سال ۱۴۰۱ تا پایان سال ۱۴۰۲ در قالب فیلم کوتاه از صفحه نمایشگر برای مخاطبان پخش می‌شد و بازدیدکنندگان فعالیت‌های کانون را به روایت تصویر مشاهده می‌کردند.  
همچنین برنامه جامع راهبردی کانون که در طول یک سال گذشته ویرایش شده و بخشی از آن توسط دوره‌های مختلف کانون تدوین و تهیه شده بود در معرض دید عموم و جامعه دانشگاهی قرار داده شد و کانون‌های قرآن و عترت دانشگاه‌های سراسر کشور با حضور در کانون قرآن و عترت دانشگاه علامه‌طباطبائی به مشورت و انتقال تجربه‌های خود می‌پرداختند. خلاصه فعالیت‌های کانون در سال تحصیلی گذشته و گزارش روند سی و هفتمین جشنواره قرآن و عترت نیز در قالب اینفوگرافی ارائه شد.
معرفی درگاه‌های کانون در فضای مجازی و عضویت مراجعان در آن درگاه‌ها از دیگر برنامه‌های غرفه کانون در نمایشگاه بود. همچنین آرشیو چاپی نشریه «صور» در سال ۱۳۹۸ و آخرین شماره چاپ شده این نشریه در سال ۱۴۰۲ برای مطالعه در اختیار بازدیدکنندگان قرار گرفت. معرفی آثار و شخصیت علامه طباطبائی با همکاری انتشارات بوستان کتاب در قالب کتاب‌های منتشر شده برای مطالعه و شناخت بهتر این شخصیت برجسته به نمایش گذاشته شد.
از دیگر فعالیت‌های غرفه کانون قرآن و عترت دانشگاه علامه‌طباطبائی در نمایشگاه، اهدای یادبودهایی در حوزه مهدویت به منظور نشر نام و یاد امام زمان (عج) به بازدیدکنندگان و اهدای یادگاری از طرف مخاطبان به کانون بود. این غرفه پذیرای قاریان نونهال نیز بود و برای تشویق به کودکانی که قرآن تلاوت می‌کردند جوایزی اهدا می‌کرد. 
دو پویش «روایت آن‌ها» برگرفته از سوره مریم و «ستاره‌های زندگی» برگرفته از سوره طارق نیز با هدف تدبر بیشتر و بهتر در قرآن با همکاری مدرسه قرآن و عترت دانشگاه تهران اجرا شد.
برگزاری محفل انس با قرآن با همکاری مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور) و پویش «اگر قرآن نباشد چه می‌شود؟»، برنامه‌های دیگری بود که در غرفه کانون قرآن و عترت دانشگاه علامه‌طباطبائی اجرا شد. همچنین با همکاری دبیرخانه گفتمان قرآنی بروشورهایی با هدف آشنایی روش‌های انس با قرآن و بیان علت مهجوریت قرآن به مخاطبان و بازدیدکنندگان ارائه شد. 
کانون قرآن و عترت دانشگاه علامه‌طباطبائی در روزهای برگزاری نمایشگاه میزبان مهمانان ویژه و برجسته حوزه‌های قرآنی و علمی نیز بود. حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، استاد سیدمهدی سیف چهره ماندگار قرآنی و مؤلف کتب تربیت معلم قرآن کریم، دکتر محمدتقی میرزاجانی معاون آموزشی شورای عالی قرآن جمهوری اسلامی ایران، استاد حمید جلیلی رتبه اول رشته ترتیل مسابقات جشنواره ملی دانشجویان، دکتر محمدعلی خواجه‌پیری پیشکسوت و چهره ماندگار قرآنی، دکتر عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری و دکتر هاشم داداش‌پور معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان از جمله چهره‌ها و مهمانان حاضر در غرفه کانون قرآن و عترت دانشگاه علامه‌طباطبائی بودند.

کلید واژه ها: دانشگاه علامه طباطبائی کانون قرآن و عترت نمایشگاه بین المللی نمایشگاه قرآن کریم سی و یکمین نمایشگاه قرآن


نظر شما :