در وبینار تخصصی کرسی یونسکو مطرح شد؛

گذار از مفهوم آموزش به‌سوی مفهوم یادگیری عمقی، فعال و مداوم

۱۸ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۲:۴۳ کد : ۲۴۹۱۳ خبر روز
تعداد بازدید:۲۰۱
سمینار تخصصی کرسی یونسکو با عنوان «اجلاس در مورد آینده: راه‌حل‌های چندجانبه برای فردای بهتر» و باهدف بررسی نقش و ضرورت قرار گرفتن دانش، علوم و فناوری انسان‌محور به‌عنوان پیشران برای گذار از مفهوم آموزش به‌سوی مفهوم یادگیری عمقی، فعال و مداوم در دانشگاه علامه‌طباطبائی برگزار شد.
گذار از مفهوم آموزش به‌سوی مفهوم یادگیری عمقی، فعال و مداوم

به گزارش روابط عمومی، سمینار تخصصی کرسی یونسکو باهدف بررسی نقش و ضرورت قرار گرفتن دانش، علوم و فناوری انسان‌محور به‌عنوان پیشران برای گذار از مفهوم آموزش به‌سوی مفهوم یادگیری عمقی، فعال و مداوم به‌عنوان محور اصلی اجلاس بین‌المللی «اجلاس در مورد آینده: راه‌حل‌های چندجانبه برای فردای بهتر» با حضور دکتر علی‌صغر کیا، رئیس کرسی ارتباطات علم و فناوری یونسکو در دانشگاه علامه‌طباطبائی، به صورت مجازی برگزار شد.
در این سمینار تخصصی که با حضور کارشناسانی از کشورهای عضو یونسکو همچون ایران، ایتالیا، اسپانیا، فرانسه، برزیل، کانادا، مصر، هند و... برگزار شد؛ به موضوع  دستور کار و محورهای اصلی اجلاس بین‌المللی پرداخته شد که نیازمند هم‌افزایی همه‌جانبه و حداکثری دولت‌های عضو یونسکو، نمایندگان بخش خصوصی و بازیگران جامعه مدنی جهانی است.
گفتنی است «اجلاس در مورد آینده» یک رویداد جهانی است که با راهبری سامان ملل، در نظر دارد رهبران کشورهای عضو را گرد هم آورد تا یک اجماع بین‌المللی جدید در مورد چگونگی ارائه راهکارهای بهینه برای تجربه بهتر تمام مردم در زمان حال و محافظت از آن‌ها در مقابل مخاطرات آینده فراهم کند. این اجلاس در نظر دارد نشان دهد که همکاری بین‌المللی چندجانبه می‌تواند به‌طور مؤثر با چالش‌های فعلی و همچنین چالش‌هایی که در سال‌های اخیر ظهور کرده‌اند یا ممکن است در افق آینده پیش‌آیند، مقابله کند.
این اجلاس بر موضوع راهکارها و راه‌حل‌ها یا به‌عبارت‌دیگر «چگونگی» رسیدن به اهداف آینده مشترک بهتر، متمرکز خواهد شد. چگونه به‌صورت همه‌جانبه و حداکثری چالش‌ها و نیازهای زمان حال را بهتر درک و برآورده کنیم و درعین‌حال برای چالش‌ها و نیازهای آینده نیز آماده شویم.
همچنین، هدف این اجلاس بر دو محور تسریع تلاش‌ها برای انجام تعهدات بین‌المللی موجود و برداشتن گام‌های مشخص برای پاسخ به چالش‌ها و فرصت‌های در حال ظهور متمرکز است. این امر از طریق طراحی و تدوین و تصویب یک سند پیمان به نام «پیمان آینده» محقق خواهد شد. این سند پیمان در آستانه و در اجلاس سران در سپتامبر 2024 مورد مذاکره و تائید کشورها قرار خواهد گرفت.
توسعه پایدار و تامین مالی برای توسعه، صلح و امنیت بین المللی، علم، فناوری و نوآوری و همکاری دیجیتال، جوانان و نسل های آینده و تحول نظام حکمرانی جهانی سرفصل‌های کلیدی پیش نویس اولیه این سند پیمان است.
اطلاعات تکمیلی در خصوص «اجلاس برای آینده» و پیش نویس سند پیمان مرتبط با این اجلاس از طریق وب‌گاه زیر برای عموم قابل دسترسی است:
https://www.un.org/en/summit-of-the-future/pact-for-the-future-zero-draft
 

کلید واژه ها: دانشگاه علامه طباطبائی کرسی یونسکو دانشکده علوم ارتباطات اجلاس در مورد آینده


نظر شما :