معاون آموزشی دانشگاه در نشست مدیران گروه‌های آموزشی خبر داد:

نقشه جامع میان‌رشته‌ای دانشگاه علامه‌طباطبائی طراحی می‌شود

۰۷ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۷:۲۰ کد : ۲۴۷۵۷ خبر روز
تعداد بازدید:۷۲۳
معاون آموزشی دانشگاه در نشست مدیران گروه‌های آموزشی از طراحی یک نقشه جامع میان‌رشته‌ای در دانشگاه علامه‌طباطبائی و تهیه شیوه‌نامه گرنت آموزشی دانشگاه و ارسال آن به وزارت علوم خبر داد و گفت: هدف‌ما ارتقا کیفیت آموزشی است. 
نقشه جامع میان‌رشته‌ای دانشگاه علامه‌طباطبائی طراحی می‌شود

به گزارش روابط عمومی، نشست مدیران گروه‌های آموزشی دانشگاه علامه‌طباطبائی با حضور دکتر علی آدمی، معاون آموزشی، حجت‌الاسلام صادق اکبری اقدم، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، دکتر عباسعلی وفایی، معاون توسعه و مدیریت منابع، دکتر داود حسین‌پور، معاون پژوهشی، روسای دانشکده و مدیران گروه با هدف هم‌اندیشی در خصوص موضوعات و مسائل آموزشی دانشگاه در سال اجتماعات کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه برگزار شد.
دکتر علی آدمی، معاون آموزشی دانشگاه علامه‌طباطبائی در این نشست ضمن قدردانی از زحمات مدیران گروه‌های آموزشی گفت: هدف ما این است که آموزش منظم و با نشاطی در دانشگاه داشته باشیم.
وی ادامه داد: ما شعار معاون آموزشی را «تحول و تعالی آموزش» قرار داده‌ایم و در این‌ باره، یک برنامه راهبردی با همفکری در شوراهای مختلف دانشگاه ارائه شده است و باید گروه‌های آموزشی در راستای این برنامه کلان راهبردی، حرکت کنند.
معاون آموزشی دانشگاه علامه‌طباطبائی با بیان اینکه آموزش یک موضوع ابلاغی نیست، افزود: قسمت قوانین و مقررات آن ابلاغی است ولی بخش مهم آن کیفیت آموزشی است که درباره آن گروه‌های آموزشی باید اظهار نظر کنند تا ما بتوانیم یک جمع بندی دقیقی از نظرات داشته باشیم و با توجه به آن  سیاست‌های آموزشی دانشگاه را طراحی کنیم. 
وی با تاکید بر اینکه موضوع کیفیت آموزش همواره مدنظر ما بوده است، ادامه داد: هدف ما از برگزاری این جلسه نیز همین است تا گامی در جهت افزایش کیفیت آموزش برداریم. 
دکتر آدمی عنوان کرد: یک نکته مهم در بحث آسیب‌شناسی کیفیت آموزشی، استادان مدعو است. این نکته بسیار مهمی است، ارزیابی که از دانشگاه انجام می‌شود، بخش مهمی از آن با توجه به استادان مدعو است و یکی از علت‌های ارزیابی پایین کیفیت آموزشی از همین نکته رقم می‌خورد. بنابراین باید بررسی صلاحیت‌های عمومی و صلاحیت‌های علمی اعضای حق‌التدریس با دقت بیشتری انجام شود.  
وی با اشاره به فعالیت‌های مرکز توسعه و ارتقا دانشگاه، گفت: یکی از فعالیت‌هایی که ما در این مرکز دنبال می‌کنیم، خدمات مشاوره‌ای تخصصی به استادان دانشگاه است. این خدمات در حوزه هایی همچون طرح درس، طرح سوال، ارزیابی تحصیلی و ارزیابی امتحان ارائه می‌شود. ما خود را موظف می‌دانیم تا به استادان خدمات دائمی و تخصصی در حوزه آموزش ارائه کنیم. 
معاون آموزشی دانشگاه علامه‌طباطبائی در ادامه بر مهارت‌محوری و تقاضا‌محوری در برنامه‎های آموزشی و ارزیابی مرجعیت و برند‌بودن رشته‌های دانشگاه تاکید کرد و افزود: دفتر مهارت‌افزایی دانشگاه در زمینه مهارت‌محوری، نامه‌ای را به مدیران گروه ارسال کرد که در آن درخواست شده است تا مهارت‌های تخصصی که مدنظر دارند را اعلام کنند. ما خودمان را موظف می‌دانیم که آن مهارت‌های گفته‌شده را که برای آینده رشته لازم است، در قالب کارگاه‌های تخصصی و کلاس‌های آموزشی برای دانشجویان ارائه کنیم.
وی در این نشست از طراحی یک نقشه جامع میان‌رشته‌ای در دانشگاه و تهیه شیوه‌نامه گرنت آموزشی دانشگاه و ارسال آن به وزارت علوم خبر داد و گفت: هدف‌ما ارتقا کیفیت آموزشی است. همچنین توانمندی استادان یکی از سیاست‌های ما در راه رسیدن به این هدف است.
در ادامه این نشست نیز مدیران گروه‌های آموزشی، نظرات و پیشنهادات خود را درباره مسائل آموزشی بیان کردند و بر اولویت‌بخشی به حل مسائل آموزشی تاکید کردند.
 

کلید واژه ها: دانشگاه علامه طباطبائی معاونت آموزشی دانشگاه علی آدمی گروه های آموزشی نشست هم اندیشی


نظر شما :