ثبت‌نام درخواست‌های وام دانشجویی آغاز شد

۳۰ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۵:۲۰ کد : ۲۴۶۶۸ اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۱۶۰۷
اداره خدمات و رفاه دانشجویان اطلاعیه ثبت نام وام‌های دانشجویی را منتشر کرد.
ثبت‌نام درخواست‌های وام دانشجویی آغاز شد

اداره خدمات و رفاه دانشجویان اطلاعیه ثبت‌نام وام‌های دانشجویی را منتشر کرد. بر اساس این اطلاعیه، ثبت‌نام وام‌های دانشجویی در پورتال دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از 1 اسفندماه 1402 آغاز می‌شود.
در این اطلاعیه آمده است: با آرزوی سلامتی و تندرستی برای همه دانشجویان، به اطلاع دانشجویان متقاضی وام‌های تحصیلی، ضروری و ودیعه مسکن  می‌رساند که ثبت تقاضای وام در سامانه یکپارچه صندوق رفاه دانشجویان به آدرس https://refah.swf.ir در تاریخ‌های ذکر شده در جدول ذیل فعال است و ضرورت دارد همه دانشجویان متقاضی واجد شرایط، نسبت به ثبت درخواست خود در سامانه مذکور اقدام کنند.

براساس آخرین مصوبات صندوق رفاه دانشجویان:
1-    اولویت پرداخت وام با دانشجویان بی بضاعت و کم بضاعت است.
2-    سنوات مجاز جهت درخواست وام برای دانشجویان کارشناسی ارشد ناپیوسته 4 نیم‌سال تحصیلی و برای دانشجویان کارشناسی پیوسته و دکتری تخصصی ناپیوسته 8 نیم‌سال تحصیلی است.
3-    دانشجویانی که در نیم‌سال تحصیلی جاری برای نخستین بار تقاضای دریافت وام‌های صندوق را دارند، صرفا با ثبت اطلاعات سند تعهد جدید (دارای شماره شناسه مخصوص صندوق رفاه دانشجویان وزارت عتف و رمز تصدیق) امکان دریافت وام را خواهند داشت.
4-    سقف مبلغ ضمانت وام‌های دانشجویی، برای کارمندان قراردادی به 60 و برای کارمندان پیمانی یا رسمی به 120 میلیون تومان افزایش یافته است.
5-    ارائه گواهی کسر از حقوق فقط برای دانشجویانی که بالاتر از 120 میلیون تومان وام دریافت خواهند کرد، الزامی است.
6-    ثبت شماره حساب بانک تجارت و شماره شبا آن توسط همه دانشجویان متقاضی وام در سامانه یکپارچه الزامی است.
7-    ضریب 50 درصدی افزایش وام تحصیلی برای دانشجویان دارای ویژگی خاص مطابق بند "د" ، "ه" ، "و" ، "ز"، "ح" آیین‌نامه پرداخت و بازپرداخت وام‌های دانشجویی، فقط برای دانشجویان مجرد اعمال می‌شود.
8-    از نیم‌سال جدید شرط معدل برای وام تحصیلی بلا اثر بوده و مادامی که دانشجو در سنوات مجاز رفاهی تحصیل می‌کند می‌تواند مطابق ضوابط و مقررات از وام تحصیلی بهره‌مند شود.


مدارک مورد نیاز ضامن:
-    اصل سند تعهدنامه دانشجویی تنظیمی به وسیله یکی از دفاتر اسناد رسمی کشور
-    گواهی کسر از حقوق 
-    تصویر آخرین حکم استخدامی
 


لینک دانلود فایل

کلید واژه ها: دانشگاه علامه طباطبائی وام دانشجویی اداره خدمات و رفاه دانشجویان صندوق رفاه دانشجویان


نظر شما :