دانشگاه علامه‌طباطبائی و سازمان بیمه سلامت ایران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

۱۱ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۴:۵۸ کد : ۲۴۴۶۳ خبر روز
تعداد بازدید:۵۷۴
دانشگاه علامه‌طباطبائی و سازمان بیمه سلامت ایران، با هدف ایجاد زمینه همکاری‌های علمی- تحقیقاتی و بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و توانایی‌های آموزشی- پژوهشی، خدماتی و اجرایی، تفاهم نامه همکاری امضا کرد. 
دانشگاه علامه‌طباطبائی و سازمان بیمه سلامت ایران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

به گزارش روابط عمومی، در نشست مشترک دکتر عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی و دکتر محمدمهدی ناصحی مدیر عامل سازمان بیمه سلامت که در سالن شورای حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد، تفاهم‌نامه همکاری مشترک با هدف ایجاد زمینه همکاری‌های علمی- تحقیقاتی و بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و توانایی‌های آموزشی- پژوهشی، خدماتی و اجرایی، به امضای دو طرف رسید.
«طراحی و اجرای برنامه‌های آموزشی تخصصی مشترک»، «طراحی و اجرای برنامه‌های پژوهشی مشترک»، «طراحی و برگزاری نشست‌ها و همایش‌های مشترک»، «همکاری در زمینه‌های مرتبط با هوشمندسازی»، «همکاری در زمینه انجام مطالعات تطبیقی و استفاده از ظرفیت‌های بین‌المللی»، «همکاری در زمینه ترجمان دانش و تولیدات علمی»، «ارائه خدمات مشاوره‌ای»، «هدایت پایان‌نامه‌های دانشجویی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در راستای نیازهای تحقیقاتی مرکز»، «تبادل اطلاعات علمی و پژوهشی بین دانشگاه و مرکز» و «تبادل بانک های اطلاعاتی» برخی از محورهای این تفاهم‌نامه است.
دکتر معتمدی در این نشست با اشاره به رشد بسیار زیاد سالمندی در کشور، گفت: با اینکه به مسئله جوانی جمعیت بسیار توجه شده است ولی افزایش امید به زندگی اجتناب ناپذیر است؛ به همین دلیل ما با قشر سالمند مواجه هستیم. موضوع سلامت سالمندان و جامعه مهم است و می‌تواند زمینه‌های همکاری بین دانشگاه علامه‌طباطبائی و بیمه سلامت را فراهم کند تا از ظرفیت‌های متقابل استفاده کنند.
دکتر ناصحی نیز با بیان اینکه امور سازمان بیمه سلامت را به صورت علمی و شاخصی به پیش می‌بریم، گفت: این بیمه نزدیک به 45 میلیون نفر بیمه شده از اقشار مختلف دارد. یک ظرفیت اجتماعی و کاری مناسبی است و وظیفه سازمان هم این است که بتواند محافظت مالی از مردم در مقابل هزینه‌های سلامت داشته باشد. 
وی با اشاره به اهداف سازمان بیمه سلامت گفت: پوشش جمعیتی مناسب، محافظت مالی و مداخله در موضوع پیشگیری برخی از کارها و اهداف سازمان بیمه است که اگر ظرفیت علمی دانشگاه علامه‌طباطبائی به عنوان یک دانشگاه معتبر در کنار سازمان قرار گیرد به مجموعه بیمه کشور در ابعاد علمی، تحقیقاتی و اجرا کمک می‌کند.
مدت زمان این تفاهم‌نامه از تاریخ امضا به مدت 5 سال خواهد بود که در صورت تمایل دو طرف، قابل تمدید است.
 

کلید واژه ها: دانشگاه علامه طباطبائی تفاهم نامه همکاری سازمان بیمه سلامت


نظر شما :