در اجلاس روسای دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی و روسای پارک‌های علم و فناوری انجام شد؛

سخنرانی دانشجوی دانشگاه علامه‌طباطبائی به عنوان نماینده انجمن‌ها و اتحادیه‌های علمی دانشجویی کشور

۱۰ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۰:۲۸ کد : ۲۴۴۲۷ خبر روز
تعداد بازدید:۶۱۶
دانشجویی دانشجوی دانشگاه علامه‌طباطبائی و عضو شورای پشتیبانی و نظارت بر انجمن‌ها و اتحادیه‌های علمی دانشجویی کشور با حضور در اجلاس روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و روسای پارک‌های علم و فناوری به ارائه سخنرانی در حوزه معرفی ظرفیت‌ها و طرح چالش‌های انجمن‌های انجمن‌ها و اتحادیه‌های علمی دانشجویی کشور پرداخت.
سخنرانی دانشجوی دانشگاه علامه‌طباطبائی به عنوان نماینده انجمن‌ها و اتحادیه‌های علمی دانشجویی کشور

دانشجوی دانشگاه علامه‌طباطبائی و نماینده اتحادیه‌های علمی دانشجویی در نخستین حضور نماینده‌ای از انجمن‌ها و اتحادیه‌های علمی دانشجویی در اجلاس روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و روسای پارک‌های علم و فناوری، گفت: انجمن علمی یک نهاد با ماهیت دانشجویی و با محوریت فعالیت‌های علمی است. عمده ماموریت انجمن‌های علمی دانشجویی در زمینه ترویج علم و تعمیق آموزش است. اکنون به استناد سامانه فرنما بیش ‌از 6 هزار انجمن علمی در سطح دانشگاه‌های کشور فعال هستند و جامعه‌ای با 100هزار نفر عضو دارند.
وی افزود: خوشبختانه جشنواره بین‌المللی حرکت، رویدادی بود که مورد توجه مقام وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار گرفت. جشنواره حرکت رویدادی تخصصی است که در آن فعالیت‌های انجمن‌های علمی دانشجویی سنجیده و با هم مقایسه می‌شود و رویدادی هست که به جمع رویدادهای موردتأیید بنیاد ملی نخبگان پیوسته و اعتباری دوچندان پیدا کرده است.
توکلانی ادامه داد: مسائل و چالش‌های انجمن علمی دانشجویان کشور به واسطه پیمایشی که توسط حوزه سیاست‌گذاری فرهنگی و اجتماعی انجام شد، تجمیع شده است؛ که نتایج نشان می‌دهد چهار مسئله اصلی «موضوع تأمین منابع مالی و امکانات کافی»، «توجه و حمایت دانشگاه‌ها»، «ضعف ارتباطات و تعاملات» و مسئله «صدور مجوزها و موانع اداری» به عنوان دغدغه اصلی انجمن‌ها از سمت دبیران معرفی شده است.
وی بیان کرد: همچنین در بین چالش‌های مطرح شده در بدنه خود انجمن‌ها، موضوع هماهنگی و همکاری و تعهد و انگیزه‌ای که به فعالیت خود دارند به عنوان اصلی‌ترین چالش‌های داخلی مورد اشاره قرار گرفته است.
نماینده اتحادیه‌های علمی دانشجویی اظهار داشت: ما الان در زمینه علمی با چالشی تحت عنوان مدرک‌گرایی مواجه هستیم و در همین شرایط، یک جامعه بیش از 100هزار نفری در کشور، که ماموریت خود را به صورت داوطلبانه در قالب فعالیت علمی انجام می‌دهد، به شما مسئولان امیدوار است.
وی با تاکید بر اینکه رفع چالش‌ها و رشد و ارتقای انجمن‌ها و اتحادیه‌های علمی دانشجویی در گرو حمایت و همکاری روسای دانشگاه‌ها است، افزود: انجمن‌های علمی صرفا یک نهاد دانشجویی فعال در دانشگاه‌ها نیستند، بلکه طیف فعالی هستند که در زمینه ماموریت خود دانشگاه‌ها نقش‌آفرینی می‌کنند و تنها نهاد دانشجویی هستند که چنین ماموریتی را برعهده دارند.

کلید واژه ها: دانشگاه علامه طباطبائی اجلاس روسای دانشگاه ها وزارت علوم امین توکلانی انجمن های علمی


نظر شما :