رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در نشست مدیران کانون‌های بسیج اساتید دانشگاه‌های تهران بزرگ:

انتخابات، عرصه اقتدار سیاسی نظام اسلامی و ملت است

۰۴ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۶:۴۴ کد : ۲۴۳۷۹ خبر روز
تعداد بازدید:۵۱۲
رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در نشست مدیران کانون‌های بسیج اساتید دانشگاه‌های تهران بزرگ که در دانشگاه علامه‌طباطبائی برگزار شد به موضوع انتخابات اسفند ماه ۱۴۰۲ اشاره کرد و انتخابات را عرصه اقتدار سیاسی نظام اسلامی و ملت دانست.
انتخابات، عرصه اقتدار سیاسی نظام اسلامی و ملت است

به گزارش روابط عمومی، نشست صمیمانه مدیران کانون‌های بسیج اساتید دانشگاه‌های تهران بزرگ با حضور دکتر عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی، دکتر محمدرضا مردانی، رئیس سازمان بسیج اساتید، دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور، دکتر محمود احمدی، رئیس بسیج اساتید دانشگاه‌های تهران بزرگ‎، دکتر ابوالقاسم فاتحی دهاقانی، رئیس بسیج اساتید دانشگاه علامه‌طباطبائی، دکتر عباسعلی وفایی، معاون توسعه و مدیریت منابع، دکتر مهدی واحدی، معاون دانشجویی، مدیران کانون‌های بسیج اساتید دانشگاه‌های تهران، روسای دانشکده‌ها و جمعی از اعضای هیئت علمی دانشگاه علامه‌طباطبائی برگزار شد.
در این نشست که در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه علامه‌طباطبائی برگزار شد، درباره اهمیت انتخابات اسفندماه 1402 و برنامه‌های تدوینی سال 1403 مرکز بسیج اساتید دانشگاه‌های بزرگ تهران گفت‌وگو و تبادل نظر شد و اعضای حاضر در نشست نظرات و پیشنهادات خود را در این خصوص ارائه کردند.

دانشگاه پیشران توسعه همه‌جانبه کشور است
دکتر مردانی در این نشست با تاکید بر اینکه برنامه‌های سالانه باید ناظر بر شرایط و نیازهای روز، آینده کشور و مبتنی بر اسناد بالادستی اعم از سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در رابطه با آموزش عالی، سند اسلامی شدن دانشگاه و سند اعتلای بسیج مستضعفین باشد، عنوان کرد: دانشگاه، پیشران توسعه همه‌جانبه کشور است و استادان، مرجع فکری، علمی و فرهنگی دانشجویان هستند و در تربیت نسل تمدن‌ساز نقش بی‌بدیلی دارند.

استادان بسیجی باید در حل مسائل کشور نقش‌آفرینی کنند 
وی تصریح کرد: استادان بسیجی به عنوان امام و راهبر سایر اقشار بسیج علاوه بر نقش‌آفرینی عمومی که همان بصیرت‌افزایی و تعمیق معارف اسلامی است، باید در حوزه تخصصی متناسب با ماموریت دانشگاه‌های خود، در حل نظام مسائل کشور برای کمک به نظام حکمرانی نقش آفرینی کنند.
رئیس سازمان بسیج اساتید، دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور یکی از ماموریت‌های اساسی بسیج اساتید را جهاد تبیین دانسته و به عنوان یک واجب عینی از اهمیت آن سخن گفت.

سیاست بسیج اساتید تحقق چهار اصل مدنظر رهبر انقلاب در انتخابات است
وی در ادامه با اشاره به موضوع انتخابات اسفند ماه سال جاری، تاکید کرد: انتخابات عرصه اقتدار سیاسی نظام اسلامی و ملت است. دشمن با اشاعه ناامیدی در صدد دلسرد کردن مردم و تضعیف انتخابات است. لازم است استادان بسیجی با مسئولیت‌پذیری اجتماعی، مرجعیت فکری و مقبولیتی که دارند، از طریق برگزاری تریبون آزاد، نشست‌های نقد و نظر، سخنرانی و حضور میدانی در مجامع عمومی و مساجد، با تبیین حقایق، روشنگری کنند و در تحقق حماسه‌ای سیاسی نقش آفرین باشند.
دکتر مردانی تاکید کرد: بسیج اساتید در انتخابات از هیچ فرد، جریان سیاسی و گروهی حمایت نمی‌کند. سیاست بسیج اساتید در انتخابات تحقق چهار اصل «رقابت، مشارکت، سلامت و امنیت» مدنظر مقام معظم رهبری برای تحقق حماسه سیاسی و ایران قوی است.

کلید واژه ها: دانشگاه علامه طباطبائی رئیس سازمان بسیج اساتید محمدرضا مردانی مدیران کانون های بسیج اساتید نشست مدیران کانون ها


نظر شما :