معاون آموزشی دانشگاه علامه‌طباطبائی:

تقویت اعتماد به نفس و افزایش امید در دانشجویان باعث افزایش اعتماد به نفس ملی می‌شود

۳۰ دی ۱۴۰۲ | ۱۴:۰۸ کد : ۲۴۳۲۲ خبر روز
تعداد بازدید:۴۶
معاون آموزشی دانشگاه علامه‌طباطبائی در دوره دانش‌افزایی اعضای هیئت علمی نو استخدام سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ این دانشگاه گفت: دانشجویان برای ما سرمایه هستند و باید اعتماد به نفس آن‌ها را تقویت کنیم تا بتوانیم از این سرمایه به درستی استفاده کنیم.
تقویت اعتماد به نفس و افزایش امید در دانشجویان باعث افزایش اعتماد به نفس ملی می‌شود

به گزارش روابط عمومی، دکتر علی آدمی، معاون آموزشی دانشگاه علامه‌طباطبائی در دوره دانش‌افزایی اعضای هیئت علمی نو استخدام سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ این دانشگاه گفت: تلاش کردیم آنچه در توان داریم را به کار بگیریم تا یک دوره دانش‌افزا، تعاملی، هم‌فکری و هم‌اندیشی مطلوبی با حضور را استادان جوان و استادان پیشکسوت داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه علامه‌طباطبائی، دانشگاهی در تراز و مولود انقلاب اسلامی با نزدیک به صدهزار دانش‌آموخته در  حوزه‌های علوم انسانی و علوم اجتماعی است، افزود: این دانشگاه در حوزه علوم انسانی مرجعیت دارد و استادان مبرز و شایسته‌ای را در نقاط مختلف کشور دارد که هر کدام در قسمت‌های مختلف و برندهای مختلف مشغول به فعالیت هستند.
دکتر آدمی گفت: امیدوارم این هویت و رسم و یادی که به ما ارث رسیده، ما نیز با پربارتر کردن آن را برای دیگران به ارث بگذاریم و بتوانیم در فضای ملی و بین‌المللی تاثیرگذار باشیم.
وی با اشاره به رقابت سختی که اعضای هیئت علمی تازه استخدام شده پشت سر گذاشته‌اند، گفت: امیدوارم استادان جدید به بازتعریف هویت دانشگاه علامه‌طباطبائی کمک کنند. هر کدام از ما به عنوان استاد دانشگاه باید جایگاه خود را در دوران خدمت مشخص کنیم. موضوع مهم وظیفه استاد در برابر نسل‌های دانشگاهی است و دانشگاه کارآفرین و دانشگاه با مسئولیت اجتماعی امروز زبان‌زد است. استادان باید بتوانند حل مسئله کنند و مسئولیت اجتماعی خود را به نحو احسنت انجام دهند.
معاون آموزشی دانشگاه علامه‌طباطبائی ادامه داد: ما امروز می‌توانیم از تمدن‌سازی صحبت کنیم. بدون مسئولیت اجتماعی نمی‌توانیم به تمدن اسلامی و تمدن‌سازی برسیم. 
وی با بیان اینکه باید با یک برنامه مشخص وارد دانشگاه شویم، افزود: بخشی از مسیولیت و وظیفه ما حل مسئله است. با وجود اپلیکیشن‌ها و فضای مجازی سرشار از اطلاعات، کار ما بسیار سخت شده است. ما باید آنچنان توانمند و به روز شویم و نکات آموزشی را مرور کنیم که بتوانیم پاسخگوی نسل امروز باشیم. ما باید مزیت نسبی خود را در کلاس ها مشخص کنیم.
دکتر آدمی تاکید کرد: مزیت هر کدام از استادان برای گروه‌های آموزشی باید مشخص شود. استادان باید نسبت به دیگر استادان جانمایی خوبی را پیدا کنند تا بتوانند در فضای عمومی و علمی دانشگاه تاثیرگذار باشند. گروه‌های آموزشی و استادان جدید باید تحول و تغییر را با حضور استادان جدید احساس و درک کنند.
وی تصریح کرد: باید به هر دانشجو به عنوان سرمایه نگاه کنیم، ما می‌توانیم با نگهداشت دانشجو و کشف استعداد آن‌ها نیاز کشور را به درآمد نفت از بین ببریم. ما این همه استعداد داریم پس چرا باید تحریم پذیر باشیم. اگر بتوانیم از استعدادهای خود پول دربیاوریم چرا باید تحریم پذیر باشیم.
معاون آموزشی دانشگاه علامه‌طباطبائی گفت: ما این نگاه را باید داشته باشیم که دانشجویان برای ما سرمایه هستند و اعتماد به نفس آن‌ها را تقویت کنیم تا بتوانیم از این سرمایه به درستی استفاده کنیم. موضوع تقویت اعتماد به نفس و افزایش امید در دانشجویان باعث افزایش اعتماد به نفس ملی می‌شود.
 

کلید واژه ها: دانشگاه علامه طباطبائی معاون آموزشی دانش افزایی هیئت علمی علی آدمی استادان نو استخدام


نظر شما :