در دانشگاه علامه‌طباطبائی برگزار شد؛

نخستین اجلاس بهره‌وری در علوم، تحقیقات و فناوری با شعار «دانشگاه نقش‌آفرین، ایران بهره‌ور‌»/ گزارش تصویری

۲۶ دی ۱۴۰۲ | ۱۶:۱۰ کد : ۲۴۲۹۱ خبر روز
تعداد بازدید:۹۰۴
نخستین اجلاس بهره‌وری در علوم، تحقیقات و فناوری با شعار «دانشگاه نقش‌آفرین، ایران بهره‌ور»‌ در دانشگاه علامه‌طباطبائی آغاز به کار کرد.
نخستین اجلاس بهره‌وری در علوم، تحقیقات و فناوری با شعار «دانشگاه نقش‌آفرین، ایران بهره‌ور‌»/ گزارش تصویری

به گزارش روابط عمومی، نخستین اجلاس بهره‌وری در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با شعار «دانشگاه نقش‌آفرین، ایران بهره‌ور» صبح امروز با حضور دکتر محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری،دکتر عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی، دکتر میثم لطیفی، رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، دکتر میرسامان پیشوایی، رئیس سازمان ملی بهره‌وری، دکتر روح‌الله رازینی، رئیس مرکز نظارت و ارزیابی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، روسای 4 دانشگاه برتر و مدیران مراکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه های سراسر کشور، امروز در سالن همایش‌های دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی آغاز به کار کرد.
این اجلاس با سه هدف اصلی «تقویت گفتمان بهره‌وری در نظام آموزش عالی کشور»، «توجه به نقش وزارت علوم در بهره‌وری کشور» و «توانمندسازی همکاران در شبکه بهره‌وری آموزش عالی» در حال برگزاری است.
بر اساس این گزارش سند نظام ارتقای بهره‌وری (ناب) در نخستین اجلاس 2 روزه بهره‌وری وزارت علوم که در دانشگاه علامه‌طباطبائی در حال برگزاری است، رونمایی شد. این دومین سندی است که در یکی از دستگاه‌های اجرایی با هدف تقویت گفتمان بهره‌وری در نظام آموزش عالی کشور و موسسات تهیه و تدوین شده است. 
همچنین پنج دانشگاه کشور در این اجلاس با دستگاه‌های اجرایی، تفاهم‌نامه بهره‌وری امضا کردند و به عنوان دانشگاه معین در کنار آن دستگاه‌‌ها قرار گرفتند. در 9 استان کشور نیز، دانشگاه‌هایی به عنوان معین دستگاه‌های اجرایی انتخاب شده‌اند.
بر این اساس با هدف بهبود بهره‌وری، دانشگاه علامه‌طباطبائی با وزارت اقتصاد و دارایی، دانشگاه تهران با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دانشگاه علم و صنعت با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دانشگاه شهید بهشتی با وزارت نیرو و دانشگاه تربیت مدرس با وزارت جهاد کشاورزی توسط روسای دانشگاه‌ها و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.
گفتنی است این اجلاس با هدف استفاده از ظرفیت نخبگان دانشگاهی تا 27 دی ماه سال جاری با مشارکت سازمان ملی بهره وری ایران و به میزبانی دانشگاه علامه‌طباطبائی در حال برگزاری است. 
 

کلید واژه ها: دانشگاه علامه طباطبائی ارزیابی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اجلاس بهره وری در آموزش عالی سند نظام ارتقای بهره وری سند ناب تفاهم نامه بهره وری


نظر شما :