رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی در نخستین اجلاس بهره‌وری در علوم، تحقیقات و فناوری:

برنامه راهبردی دانشگاه علامه‌طباطبائی در مسیر بهره‌وری تدوین شده است

۲۶ دی ۱۴۰۲ | ۱۱:۴۸ کد : ۲۴۲۸۶ خبر روز
تعداد بازدید:۳۳۷
رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی گفت: برنامه راهبردی این دانشگاه در مسیر بهره‌وری تدوین شده است. بهره‌وری آموزش عالی یکی از برنامه‌هایی است که باعث راهبردی شدن دانشگاه می‌شود و ما از سال ۱۴۰۰ در تلاش هستیم تا بهره‌وری دانشگاه را افزایش دهیم.
برنامه راهبردی دانشگاه علامه‌طباطبائی در مسیر بهره‌وری تدوین شده است

به گزارش روابط عمومی، دکتر عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی در نخستین اجلاس بهره‌وری در علوم، تحقیقات و فناوری که امروز صبح با حضور دکتر محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سالن همایش‌های دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی این دانشگاه برگزار شد، ضمن خیر مقدم به مهمانان اظهار کرد: دانشگاه ما یک پیشینه 65 ساله دارد و از تجمیع تعدادی مدرسه آموزش عالی و دانشکده که پیش از انقلاب فعالیت می‌کردند، از سال 1363با عنوان دانشگاه علامه‌طباطبائی فعالیت خود را آغاز کرده است.
وی تصریح کرد: این دانشگاه با داشتن نزدیک به 14 هزار دانشجو، 600 عضو هیئت علمی، ۱۱ دانشکده و 10 پژوهشکده در حوزه علوم انسانی فعالیت می‌کند. همچنین دانشگاه علامه‌طباطبائی حدود 100 هزار دانش‌آموخته دارد که بسیاری از این دانش‌آموختگان جزو بزرگان و وزرای فعلی و قدیم جمهوری اسلامی ایران هستند.
دکتر معتمدی با بیان اینکه حدود 270 رشته در دانشگاه علامه‌طباطبائی تدریس می‌شود، تاکید کرد: این دانشگاه از بهترین دانشگاه‌های کشور است که امسال برای نخستین بار در رتبه‌بندی تایمز انگلستان قرار گرفت.
وی با اشاره به شعار دانشگاه علامه‌طباطبائی با عنوان مرجعیت در علوم انسانی است، گفت: از سال 1400 برنامه راهبردی دانشگاه در افق 1405 تدوین شد که محور اصلی آن تحول در علوم انسانی است. همچنین یکی از موضوعات جدی دانشگاه، نشان دادن اثربخشی علوم انسانی است که بخشی از آن به نقش‌آفرینی دانشگاه‌های علوم انسانی در حل مسائل و رفع نیازهای جامعه مربوط می‌شود و بخش دیگر نیز اثربخشی و اشتغال دانش‌آموختگان متناسب با رشته تحصیلی خود در جامعه است.
رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی بیان کرد: ما در این دانشگاه بر اساس برنامه مراکز رشد و کارآفرینی را در دانشکده‌ها راه‌اندازی کردیم تا دانشجویان را با کسب و کار آشنا کنند و همه دانشجویان بتوانند ایده‌های خلاقانه کسب و کار مرتبط با رشته‌های تحصیلی خود را در میزهای خلاق این مراکز ارائه دهند تا کارآفرینی انجام شود. اگر این ایده‌ها اثرگذار باشند به مراکز رشد دانشگاه و پس از آن به پارک‌های علم و فناوری منتقل می‌شوند.
وی با تاکید بر اینکه برنامه راهبردی دانشگاه در مسیر بهره‌وری علم تدوین شده است، افزود: بهره‌وری آموزش عالی یکی از برنامه‌هایی است که باعث راهبردی شدن دانشگاه می‌شود و ما از سال ۱۴۰۰ در تلاش هستیم تا بهره‌وری دانشگاه را افزایش دهیم. 
دکتر معتمدی عنوان کرد: تفاوت برنامه راهبردی دانشگاه علامه‌طباطبائی با دیگر برنامه‌ها در این است که ۶۰۰ عضو هیئت علمی دانشگاه در تدوین این برنامه و افزایش بهره‌وری دانشگاه علامه‌طباطبائی مشارکت داشته‌اند. چشم‌انداز و ماموریت کلان دانشگاه را به چشم‌انداز و ماموریت شخصی اعضای هیئت علمی گره زده‌ایم و در این زمینه از پیشنهادهای استادان استقبال و حمایت مالی خواهیم کرد.
 

کلید واژه ها: دانشگاه علامه طباطبائی نخستین اجلاس بهره وری اجلاس بهره وری در علوم، تحقیقات و فناوری عبدالله معتمدی


نظر شما :