مسئول هیئت اصحاب عاشورایی دانشگاه علامه‌طباطبائی خبر داد؛

جزئیات برگزاری مراسم اعتکاف دانشجویی در مسجد امام علی (ع) دانشگاه

۲۳ دی ۱۴۰۲ | ۱۷:۲۰ کد : ۲۴۲۵۶ خبر روز
تعداد بازدید:۴۰۳۳
هفتمین مراسم معنوی اعتکاف دانشجویی کشور در دانشگاه علامه‌طباطبائی با عنوان «باب الوصال۷» به همت «هیئت اصحاب عاشورایی» از ۵ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ به مدت سه روز در مسجد امام علی(ع) پردیس مرکزی این دانشگاه برگزار می‌شود.
جزئیات برگزاری مراسم اعتکاف دانشجویی در مسجد امام علی (ع) دانشگاه

به گزارش روابط عمومی، هفتمین مراسم معنوی اعتکاف دانشجویان و دانشگاهیان دانشگاه علامه‌طباطبائی با عنوان «باب الوصال7» و با شعار «نعم النصیر: چه نیکو یاوری» ویژه دانشجویان، دانش‌آموختگان، استادان، کارکنان دانشگاه و عموم مردم، از 5 تا 7 بهمن‌ماه 1402، مصادف با 13، 14 و 15 ماه مبارک رجب، در مسجد امام علی(ع) این دانشگاه برگزار می‌شود.
محمدحسن سلطانی، مسئول هیئت اصحاب عاشورایی دانشگاه علامه‌طباطبائی گفت: شعار «چه نیکو یاوری» با هدف پیوند بین عبادت به عنوان امر فردی و امتداد دین در اجتماع به عنوان امر اجتماعی، همچنین پیوند با عملیات طوفان‌الاقصی و حمایت از مردم فلسطین و مستضعفان جهان انتخاب شده است.
وی با اشاره به آغاز ثبت‌نام دانشجویان، از 19دی‌ماه برای شرکت در هفتمین اعتکاف دانشجویی دانشگاه، عنوان کرد: ثبت‌نام در این مراسم معنوی تا 27 دی‌ماه 1402 ادامه دارد. بر اساس برنامه هر ساله و در ماه رجب، منتظر حضور دانشگاهیان به ویژه دانشجویان در این مراسم معنوی و نورانی هستیم. امسال نیز با برنامه‌ریزی و ایجاد شرایط مناسب، پذیرای هرچه بهتر دانشگاهیان در مراسم روحانی و معنوی اعتکاف هستیم.
سلطانی با تاکید بر اطلاع‌رسانی گسترده برای آگاهی علاقه‌مندان و ثبت‌نام دانشگاهیان و عموم مردم برای حضور در این مراسم معنوی، گفت: امسال مراسم سه روزه اعتکاف همراه با برنامه‌های متنوع و حضور خانواده شهدای مدافع حرم، به همت هیئت اصحاب عاشورایی و با همکاری دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، برگزار می‌شود.
وی به برگزاری برنامه‌های مختلف شامل مناجات‌خوانی، مداحی، جلسات وعظ، محافل انس با قرآن کریم، جلسات تدبر در قرآن و پاسخگویی به شبهات اعتقادی و احکام شرعی و حلقه‌های معرفتی مشاوره‌های دینی اشاره و خاطر نشان کرد: برپایی گعده‌های گفت‌وگو و جلسات پرسش و پاسخ با حضور استادان و صاحب‌نظران نیز در این مراسم معنوی مورد توجه قرار گرفته است.
مسئول هیئت اصحاب عاشورایی دانشگاه علامه‌طباطبائی با اعلام اینکه در مراسم اعتکاف دانشگاه علامه‌طباطبائی حجج الاسلام علیرضا پناهیان، محمدرضا دینی، سعید شحیطاط، محسن قنبریان و اسماعیل کاظمی به عنوان سخنران حضور دارند، افزود: مرتضی طاهری، سعید شحیطاط، محمد رستمی، سعید هدایتیان و حمید رشدی به عنوان مناجات‌خوان و علی جهانبخش، حبیب عبداللهی و مصطفی اللهیاری، یاسین زندی و محمدحسین هدایتی نیز به عنوان مداح در این مراسم معنوی حضور دارند.
وی بر تلاش برای ایجاد تسهیلات و امکانات مناسب برای اجرای مطلوب مراسم اعتکاف و شرکت دانشگاهیان در این مراسم تاکید کرد و گفت: از شروع ثبت‌نام تاکنون، 200 نفر برای شرکت در این مراسم پرفیض ثبت‌نام کرده‌اند. با توجه به ساختار و امکانات مطلوب مسجد امام علی (ع)، امسال امکان پذیرایی از 800 معتکف را در مسجد دانشگاه داریم.
 

کلید واژه ها: دانشگاه علامه طباطبائی مراسم اعتکاف هیئت اصحاب عاشورایی نعم النصیر


نظر شما :