رئیس اسبق دانشگاه علامه‌طباطبائی در آیین بزرگداشت «شهدای حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان» بیان کرد:

می‌خواهند از سلیمانی و سلیمانی‌ها انتقام بگیرند

۱۷ دی ۱۴۰۲ | ۱۴:۰۵ کد : ۲۴۱۹۳ خبر روز
تعداد بازدید:۵۹۷
رئیس اسبق دانشگاه علامه‌طباطبائی در آیین بزرگداشت «شهدای حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان» گفت: اگر می‌بینید که زوار شهید سلیمانی را در کرمان به شهادت می‌رسانند، می‌خواهند از سلیمانی و سلیمانی‌ها انتقام بگیرند. 
می‌خواهند از سلیمانی و سلیمانی‌ها انتقام بگیرند

به گزارش روابط عمومی، آیین بزرگداشت شهدای حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان، شنبه 16 دی‌ماه 1402، بعد از اقامه نماز ظهر و عصر، در مسجد امام‌ علی(ع) پردیس مرکزی دانشگاه علامه‌طباطبائی برگزار شد. 
حجت‌الاسلام سید‌صدرالدین شریعتی، رئیس اسبق دانشگاه علامه‌طباطبائی در این آیین با اشاره به اینکه ما به سوگ عزیزانی نشسته‌ایم که عاشقانه و مظلومانه در راه دیدار با سردار دل‌ها، «شهید سلیمانی همیشه زنده» به شهادت رسیدند، گفت: وابستگان به آمریکا و اسرائیل با هماهنگی مزدوران داخلی و وابستگان به کفر جهانی، دو انفجار پی‌در‌پی در مسیرحرکت زائران ایجاد کردند که تعداد زیادی از هموطنان که بیشتر آن‌ها کودکان و بانوان بودند به شهادت رسیدند و جمع زیادی نیز مجروح شدند.
وی در ادامه ضمن تسلیت این مصیبت بزرگ به ملت عزیز ایران، امام زمان(عج)، رهبر انقلاب و جامعه دانشگاهیان، افزود: این مصیبت، بسیار سنگین است و ملت غیور ایران در روز گذشته با راهپیمایی در بسیاری از شهرها، خواستار برخورد با عوامل آن شدند.

مکتب شهید سلیمانی برای مستکبران و استعمارگران بسیار خطرناک است
دکتر شریعتی با بیان اینکه دل‌های مردم به سمت شهید سلیمانی پرواز می‌کند و نام او برای مردم ایران اسلامی، عزت، برکت، شکوه و جلال است، افزود:‌ یکی از ویژگی‌های شهید سلیمانی انگیزه و تلاش او برای جهاد و خدمت به مردم پابرهنه، مستضعف و در بند جنایتکاران و مقابله با مستکبران است. دشمنان انقلاب اسلامی نمی‌خواهند مردم زائر شهید سلیمانی باشند چون مکتب این شهید برای مستکبران و استعمارگران بسیار خطرناک است و تفکر مزدوری و بیگانه‌پرستی را نابود می‌کند.
وی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی در همه حال مرد میدان بود، گفت: عده‌ای از سیاست‌مداران گذشته ما می‌گفتند؛ که مرد میدان‌ها نمی‌گذارد هر کاری دلمان می‌خواهد، انجام بدهیم. مرد میدان شهید سلیمانی بود که در جبهه‌های جنگ و حرکت‌های سیاسی جهانی وابسته به کشور، نقش‌آفرینی می‌کرد.

سلاح به‌دست می‌گرفت تا ناله یتیمان، آه بی‌پناهان و نوای بی‌نوایان را پاسخ دهد
رئیس اسبق دانشگاه علامه‌طباطبائی یادآور شد: شهید سلیمانی هر جا فریاد مستضعفی را در ایران، عراق، سوریه، لبنان، یمن و فلسطین می‌شنید به یاری آن‌ها می‌شتافت و خود را خادم آن‌ها می‌دانست. سلاح به‌دست می‌گرفت تا ناله یتیمان، آه بی‌پناهان و نوای بی‌نوایان را پاسخ دهد و خود را مقابل مؤمنان و دردمندان، کوچکترین و شکسته‌ترین قلمداد می‌کرد. 
وی اذعان کرد: شهید سلیمانی به آمریکا و رئیس‌جمهور این کشور می‌گفت، من مرد میدان نبرد با شما هستم و پوزه کافران را به خاک می‌مالید. این شهید بزرگوار از یک سو تمام طرح‌ها و نقشه‌های خاورمیانه بزرگ (اسرائیل بزرگ از بحر تا نهر) را نابود کرد و از سوی دیگر، عزت مؤمنان را در کشورهای اسلامی زنده کرد. استکبار، نامردانه و جنایت‌کارانه، او را در دل شب و به نام مهمان به شهادت رساند.

شهید سلیمانی اسلام آمریکایی و اسلام اسرائیلی را نابود کرد
دکتر شریعتی با بیان اینکه شهید سلیمانی، اسلام آمریکایی و اسلام اسرائیلی که آن را با نام داعش می‌شناسیم را به خاک ذلت افکند، افزود: هرکس خدا و رسول خدا را دوست بدارد و به باری‌تعالی اعتماد کند، پیروز است و افراد حزب‌الله چنین ویژگی دارند و همیشه سربلند هستند؛ مکتب شهید سلیمانی نیز اینگونه است.
وی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی همانند یاران واقعی انقلاب مثل شهید بهشتی پشت سر ولایت و امام امت حرکت کردند، اظهار کرد: مکتب شهید سلیمانی در واقع برگرفته از مکتب امام حسین(ع) بود و برای پیروزی، بدون قید و شرط از رهبری معظم انقلاب اطاعت می‌کرد.
این استاد بازنشسته دانشگاه علامه‌طباطبائی تصریح کرد: شهید سلیمانی برای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی تلاش و جهاد می‌کرد؛ به همین دلیل عنایت ویژه خداوند متعال و رهبری ولی معظم فقیه موجب شد که یک جریان مقاومتی در سراسر منطقه از عراق تا فلسطین و یمن شکل بگیرد و امروز به عینه می‌بینیم که این مکتب چنان بلایی بر سر آمریکا، اسرائیل و اروپا آورده است که نمی‌دانند چگونه با آن برخورد کنند.

می‌خواهند از سلیمانی و سلیمانی‌ها انتقام بگیرند
وی افزود: اگر شما می‌بینید که زوار شهید سلیمانی را در کرمان به شهادت می‌رسانند، می‌خواهند از سلیمانی و سلیمانی‌ها انتقام بگیرند، چون چنان جبهه مقاومتی را در منطقه ایجاد کرده است که در قلب رژیم صهیونیستی که همه مستکبران عالم حامی او هستند؛ مقاومت مردم غزه و فلسطین شکل گرفته است.
رئیس اسبق دانشگاه علامه‌طباطبائی با اشاره به عملیات طوفان‌الاقصی توسط حماس، خاطرنشان کرد: با حمایت و رهبری شهید سلیمانی، مقاومت فلسطین توانسته است باوجود محاصره کامل توسط اسرائیل، سلاح و تونل بسازد. حتی اسرائیلی‌ها که غزه و بیمارستان‌های آن را با انوع سلاح‌ها، شخم می‌زنند، هم نتوانستند تونل‌های حماس را پیدا کنند و این از جمله یادگاری‌های سردار شهید سلیمانی است.
دکتر شریعتی تاکید کرد: با وجود همه توهین‌ها و دشمنی‌ها، مردم از انقلاب و نظام خود دست نمی‌کشدند و پشت سر ولایت قرار دارند. مردم کشور ما با دشمنان خدا دشمن هستند و از آمریکا نفرت دارند. مؤمن نمی‌تواند دشمن خداوند و رسول او را دوست داشته باشد و مردم ما، چنین مؤمنانی هستند.
وی با اشاره به اینکه مردم کشور ما طرفدار حزب‌الله هستند، گفت: این مردم طرفدار حزب‌های قلابی که برای ریاست، قدرت و تصاحب مجلس و سایر مناصب تشکیل می‌شوند، نیستند. حتی دشمنان نمی‌توانند با حوادث تروریستی مثل گلزار شهدای کرمان، ملت ایران اسلامی را از پای درآورند. پرچم این انقلاب به یاری خداوند متعال و با دست رهبری، تقدیم امام زمان(عج) می‌شود.
 

کلید واژه ها: دانشگاه علامه طباطبائی حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان شهید سلیمانی صدرالدین شریعتی


نظر شما :