به مناسبت بزرگداشت مقام همسران و مادران شهدا انجام شد؛

دیدار رئیس و جمعی از مسئولان دانشگاه علامه‌طباطبائی با خانواده شهید محمود کارون/ گزارش تصویری

۱۳ دی ۱۴۰۲ | ۱۸:۳۲ کد : ۲۴۱۵۹ خبر روز
تعداد بازدید:۷۹۹
رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی و هیئت همراه به مناسبت بزرگداشت مقام همسران و مادران شهدا، با حضور در منزل شهید محمود کارون، با خانواده این شهید والا مقام دیدار کردند.
دیدار رئیس و جمعی از مسئولان دانشگاه علامه‌طباطبائی با خانواده شهید محمود کارون/ گزارش تصویری

به گزارش روابط عمومی، دکتر عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی، حجت الاسلام صادق اکبری‌اقدم، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، دکتر روح‌الله محمد علی‌نژاد عمران، مدیر روابط عمومی و حوزه ریاست، دکتر ابوالقاسم فاتحی دهاقانی، رئیس پژوهشکده تحول علوم انسانی و رئیس بسیج اساتید دانشگاه، دکتر محسن حبیبی، سرپرست دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی، زینب حبیب‌الله‌زاده، رئیس امور شاهد و ایثارگر و جمعی از مسئولان دانشگاه، با حضور در منزل شهید محمود کارون، با خانواده این شهید والامقام دیدار کردند.
در این دیدار که با هدف تکریم مقام همسران و مادران شهدا انجام شد، با اهدای لوح سپاس و هدیه، از صبر و پایداری همسر شهید در حفظ ارزش‌های دینی تقدیر شد.
گفتنی است شهید کارون بیست و ششم آبان ۱۳۲۸، در تهران چشم به جهان گشود. تا پایان دوره کارشناسی در رشته ادبیات درس خواند. پاسدار بود. ازدواج کرد و صاحب یک فرزند دختر شد. به همراه لشکر ۲۷ در جبهه حضور یافت. این شهید معظم، نهم اردیبهشت‌ماه ۱۳۶۰ در سن 32 سالگی با سمت فرمانده گردان در «بازی دراز» بر اثر اصابت گلوله توسط نیروهای عراقی به درجه رفیع شهادت نائل شد. مزار وی در قطعه 26، ردیف 39، شماره 35 بهشت زهرای تهران میعادگاه عاشقان است.

فرازی از وصیت‌نامه شهید محمود کارون:
«ای خداوند، توانایم کن تا از مملکت اسلامی شیعه نگهبانی کنم، تا روزی برسد که من شهید و برادران زنده‌ام قدس را حفاظت کنیم».
 

کلید واژه ها: دانشگاه علامه طباطبائی دیدار با خانواده شهید شهید کارون محمد کارون بزرگداشت همسران و مادران شهدا


نظر شما :