در دانشگاه علامه‌طباطبائی برگزار شد؛

آیین ولادت حضرت زهرا (س) و گرامیداشت سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی

۱۲ دی ۱۴۰۲ | ۱۹:۵۵ کد : ۲۴۱۴۸ خبر روز
تعداد بازدید:۳۵۲۴
آیین ولادت حضرت زهرا (س) و گرامیداشت سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی ویژه اعضای اداری به همت بسیج کارمندان و با همکاری دفتر مشاور امور بانوان و خانواده دانشگاه علامه‌طباطبائی در سالن آمفی تئاتر دانشکده مدیریت و حسابداری این دانشگاه برگزار شد.
آیین ولادت حضرت زهرا (س) و گرامیداشت سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی

به گزارش روابط عمومی، آیین ولادت حضرت زهرا (س) و گرامیداشت سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی ویژه اعضای اداری دانشگاه علامه‌طباطبائی، با حضور دکتر عبدالله معتمدی، رئیس و جمعی از مدیران و کارکنان دانشگاه، به همت بسیج کارمندان و با همکاری دفتر مشاور امور بانوان و خانواده دانشگاه علامه‌طباطبائی در سالن آمفی تئاتر دانشکده مدیریت و حسابداری این دانشگاه برگزار شد.
دکتر معتمدی در این آیین ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید سلیمانی، گفت: حضرت زهرا (س) در پنجم بعثت به دنیا آمدند، ایشان دختر پیامبر رحمت، همسر ولایت و مادر امامت هستند. حضرت فاطمه زهرا (س) سرور زنان جهان و به تفسیر امام خمینی (ره)، افتخار خاندان وحی هستند. 
وی با بیان اینکه حضرت زهرا (س) بهانه هستی هستند، افزود: ایشان در مدت کوتاه عمر خویش هم در نقش همسری و هم در نقش مادری الگو بودند. امام علی (ع) فرمودند: «هرگاه به فاطمه نگاه می‌کردم همه غم‌ها و رنج‌هایم برطرف می‌شد». پیامبر اکرم (ص) نیز به حضرت زهرا (س) سفارش کرده بودند که در همه کارها از همسر خود تبعیت کند و نافرمانی نکند.
رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی اظهار کرد: حضرت زهرا (س) در عین حال که دختر پیامبر هستند اما خانه‌داری و نخ‌ریسی می‌کردند و مانند یک فرد عادی امور زندگی خود را انجام می‌دادند. حضرت زهرا (س) در فرزندپروری فوق العاده‌ بودند.
وی با بیان اینکه مقام معنوی حضرت زهرا (س) بسیار بالا است، تصریح کرد: یکی از سرمایه‌های معنوی ما به عنوان مسلمان، داشتن خاندان عصمت و طهارت است که به هویت ما کمک می‌کند تا بدانیم باید چگونه باشیم. حضرت زهرا (س) برای همه جهانیان و زنان و حتی برای مردان، الگو هستند.

دکتر معتمدی گفت: امروز الگویی که از زن به جامعه ارائه می‌شود، الگویی متفاوت و مبتنی بر یک نگاه فمینیستی است و زن به عنوان یک کالا و ابزار مورد استفاده قرار می‌گیرد. هیچ زن رشید و عاقلی نمی‌پسندد که شخصیت او نادیده گرفته شود و به خاطر زن بودن، نگاه به او، یک نگاه مبتنی بر مادی‌گرایی باشد.
وی ادامه داد: در مقابل نگاه فمینیستی، نگاه اسلام به زن، یک نگاه عالی و برابر در جهت حفظ حقوق است و در عین حال به دلیل تفاوت‌هایی که وجود دارد این تفاوت‌ها به رسمیت شناخته می‌شود. همان چیزی که برای مردان وجود دارد، همان چیز برای زنان نیز است. هویت و شخصیت زن در آموزه‌های اسلامی ما یک هویت مستقل مربوط به شخصیت او است بدون اینکه به جنسیت او توجه تبعیض‌آمیزی شده باشد.
رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی با بیان اینکه یکی از امتیازاتی که ما امروز در کشور ایران داریم موضوع نهاد خانواده است، افزود: این یک فرصت، مزیت و امتیاز بزرگی است که اگر از آن حفاظت نکنیم دچار مشکل خواهیم شد. حفظ این نهاد نیازمند آگاهی است، در غیر این صورت تحت تاثیر فضاهای رسانه‌ای آلوده می‌شود.
وی افزود: خانواده محلی است که ما در آنجا احساس حمایت و امنیت می‌کنیم. خانواده جایی است که ما می‌توانیم وظایف و نقش‌های خود را ایفا کنیم. یکی از مهم‌ترین موضوعات ما که باید مورد توجه قرار گیرد، گرم کردن فضای خانواده خود به هر شکلی است. در فضای گرم و محبت‌آمیز است که فرزندان خوب رشد می‌کنند و می‌توان جامعه را در آینده به آن‌ها سپرد.
دکتر معتمدی با بیان اینکه نقش خانواده را نمی‌توان نادیده گرفت، اما در تربیت فرزندان عوامل دیگر نیز تاثیر گذارند، عنوان کرد: ما وقتی با فرزندان خود گفت‌وگو و آن‌ها را نصیحت می‌کنیم، فقط از این طریق تربیت نمی‌کنیم بلکه آنگونه که زندگی می‌کنیم فرزندان ما تربیت می‌شوند. فرزندان، رفتارهای ما را از نحوه تعامل ما با همدیگر یاد می‌گیرند، بنابراین مراقب باشیم چه می گوییم، مطالب را چگونه بیان می‌کنیم و چگونه رفتار می‌کنیم.
 

کلید واژه ها: دانشگاه علامه طباطبائی جشن میلاد حضرت زهرا شهید سلیمانی


نظر شما :