گزارش تصویری؛

آیین دخترانه ولادت مادر ویژه بانوان دانشگاه علامه‌طباطبائی

۱۱ دی ۱۴۰۲ | ۱۱:۰۷ کد : ۲۴۱۱۸ خبر روز
تعداد بازدید:۹۶۵
آیین دخترانه ولادت مادر ویژه بانوان دانشگاه علامه‌طباطبائی، به همت کانون نورا و دفتر مشاور امور بانوان و خانواده دانشگاه برگزار شد.
آیین دخترانه ولادت مادر ویژه بانوان دانشگاه علامه‌طباطبائی

به گزارش روابط عمومی، آیین دخترانه ولادت مادر ویژه بانوان دانشگاه علامه‌طباطبائی با حضور دکتر عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه، دکتر محمدعلی اسلامی، معاون فرهنگی و اجتماعی، دکتر روح‌الله محمد علی‌نژاد عمران، مدیر روابط عمومی و حوزه ریاست، دکتر مجید عباسی، رئیس دانشکده حقوق و علوم انسانی و جمعی از مدیران، کارکنان و دانشجویان دختر در سالن شهید بهشتی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه‌طباطبائی برگزار شد.

در این آیین دکتر مهدیه محمدتقی‌زاده، مشاور رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی در امور بانوان و خانواده با تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت روز زن و مقام مادر، گفت: برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری برای دانشجویان در مهم‌ترین دانشگاه جامع علوم انسانی کشور که نزدیک به 70 درصد دانشجویان آن دختران هستند در مرحله نخست نیازمند همکاری بخش‌های مختلف دانشگاه و در مرحله دوم مشارکت و مطالبه‌گری دانشجویان است که مهمترین سرمایه دانشگاه محسوب می‌شوند تا مسیر تعالی علمی و اجتماعی آن‌ها هموارتر شود.
وی با الهام از ویژگی‌های برجسته شخصیتی و صفات بی‌بدیل حضرت زهرا (س)، به تحلیل نقش‌های ایشان در طول زندگی پر برکتشان اشاره و تاکید کرد: بهترین اسوه برای بانوان علمی ما حضرت زهرا (س) هستند که در نقش‌های دختری، همسری و مادری به استناد متون روایی و تاریخی، عملکردی اثرگذار برای مخاطبی به طول همه ادوار تاریخ بشری داشتند.
دکتر محمدتقی‌زاده اظهار کرد: همزمان با برجسته بودن ابعاد معنوی حضرت زهرا (س)، ساحت شئونات علمی و معرفتی ایشان بر دیگر زنان به تایید صاحب‌نظران و متفکران جهان اسلام اثبات شده است تا آنجا که مصحف ایشان قرن‌ها، محل رجوع اصحاب اندیشه و نظر شده است. بنابراین مطلوب‌ترین الگو در عرصه کنشگری فردی و اجتماعی برای بانوان ما، شخصیت برجسته حضرت فاطمه (س) است که با وام گرفتن از جایگاه‌های فردی و اجتماعی ایشان می‌توان مسیر سعادتمندی را پرتوفیق‌تر پشت سر گذاشت.
وی خاطر نشان کرد: اقتضائات فعلی جامعه علمی ما نیازمند اقتباسی دقیق و کامل از شخصیت این بانوی جامع‌الاطراف است و ما در دفتر مشاور امور بانوان و خانواده دانشگاه علامه‌طباطبائی، نخستین گردهمایی دانشجویان دخترمان را به همین مناسبت برگزار کردیم. امید داریم به یمن خجستگی و با بهره‌گیری از فرخندگی این ایام، زمینه تعاملات بیشتر با دانشجویان فراهم شود و در ارتباطی نزدیک‌تر با هم باشیم و برای علاج مسائل و مشکلات، در هم‌افزایی با یکدیگر در اینگونه برنامه‌ها، چاره‌اندیشی کنیم.
مشاور رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی در امور بانوان و خانواده اعلام کرد: امروز کانون دختران دانشگاه علامه‌طباطبائی با عنوان «نورا» بطور رسمی افتتاح شد. این کانون با عضوگیری و یاری مسئولان دانشگاه، صدای دانشجویان دختر و حلقه وصلی بین دانشجویان دانشکده‌ها و گروه‌های متنوع دانشگاه خواهد بود.
گفتنی است این آیین که به همت کانون نورا و دفتر مشاور امور بانوان و خانواده دانشگاه علامه‌طباطبائی برگزار شد با اجرای موسیقی، تقدیر از همسر شهید، تقدیر از مادران دانشجو و اهدای جایزه همراه بود.

کلید واژه ها: دانشگاه علامه طباطبائی روز مادر جشن مادر کانون نورا دفتر مشاور امور بانوان و خانواده


نظر شما :