اهدای ۲۰۰۰ جلد کتاب به کتابخانه دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه‌طباطبائی

۰۳ دی ۱۴۰۲ | ۱۰:۱۹ کد : ۲۴۰۱۳ خبر روز
تعداد بازدید:۵۱۵
۲هزار جلد کتاب توسط خانواده مرحوم دکتر محمد اسعد نظامی به کتابخانه دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه‌طباطبائی اهدا شد.
اهدای ۲۰۰۰ جلد کتاب به کتابخانه دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه‌طباطبائی

به گزارش روابط عمومی، با هدف ترویج فرهنگ حسنه اهدای کتاب در جهت غنی‌سازی و تقویت منابع بخش کتابخانه‌ای و استفاده دانشجویان، 2هزار نسخه کتاب از گنجینه مرحوم دکتر محمد اسعد نظامی، با حضور خانواده ایشان به کتابخانه دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه‌طباطبائی اهدا شد.
بر اساس این گزارش بیشتر کتاب‌های اهدایی لاتین و در حوزه جامعه‌شناسی، فلسفه و اقتصاد هستند که در پربار کردن مخازن کتابخانه دانشکده سهم بسزایی دارند.
همزمان با این عمل خیر، رئیس و مسئولان دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه‌طباطبائی با اهدای لوح از خانواده مرحوم نظامی تقدیر و تشکر کردند.
گفتنی است دکتر محمد اسعد نظامی (۲ خرداد ۱۳۱۰ – ۱۹ اسفند ۱۳۹۷) جامعه‌شناس، استاد، رئیس سابق و یکی از بنیانگذاران دانشکده علوم اجتماعی و تعاون دانشگاه تهران بود. از تاریخ ۱۳۳۸ تا سال ۱۳۵۷ نظامی از چهره‌های تأثیرگذار در حوزه‌های علوم انسانی به ویژه رشته‌های مرتبط با علوم اجتماعی و جامعه‌شناسی بود. تأسیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران و تأسیس مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری و معاونت و سپس تصدی ریاست دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران و مدیرکل آموزشی دانشگاه تهران و عضویت در شوراهای اصلی و کلیدی در وزارت علوم از جمله خدمات دکتر نظامی در دوره خدمت ایشان در دانشگاه تهران بود.  
 

کلید واژه ها: دانشگاه علامه طباطبائی اهدای کتاب دانشکده علوم اجتماعی محمداسعد نظامی


نظر شما :