آیین تجلیل از خانواده شهید ابراهیم قائمی در دانشگاه علامه‌طباطبائی برگزار شد

۲۰ آذر ۱۴۰۲ | ۱۸:۳۷ کد : ۲۳۸۳۹ خبر روز
تعداد بازدید:۶۰۴
آیین تجلیل از خانواده شهید ابراهیم قائمی، شهید مدفون در دانشگاه علامه‌طباطبائی، همزمان با سومین سالگرد شناسایی این شهید والامقام برگزار شد.
آیین تجلیل از خانواده شهید ابراهیم قائمی در دانشگاه علامه‌طباطبائی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی، آیین تجلیل از خانواده شهید ابراهیم قائمی، شهید شناسایی شده دانشگاه علامه‌طباطبائی، همزمان با سومین سالگرد شناسایی این شهید بزرگوار با حضور دکتر عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه، دکتر محمدعلی اسلامی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه و جمعی از مدیران و دانشجویان به همت بسیج دانشجویی دانشگاه علامه‌طباطبائی در سالن اجتماعات دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی این دانشگاه برگزار شد.
در ابتدای این مراسم، خانوده شهید قائمی، رئیس، استادان و دانشجویان دانشگاه علامه‌طباطبائی با حضور بر مزار آن شهید والامقام به عزاداری و نوحه‌سرایی پرداختند و یاد شهید قائمی را گرامی داشتند.
در ادامه، این مراسم با روایتگری «حاج عظیم ابراهیم‌پور» و نوحه‌سرایی کربلایی «مصطفی اللهیاری» حال و هوای معنوی به خود گرفت.
ابراهیم‌پور در این مراسم گفت: مادر شهید با مرام است و در دل مادران شهدا غوغا است. یکی از راه‌های رسیدن به شهدا، احترام به خانواده شهدا است.
وی در ادامه بر زنده بودن شهدا تاکید کرد و خطاب به دانشجویان گفت: وقتی به مقبره شهدا می‌روید فقط برای خواندن فاتحه نباشد چون شهدا زنده‌اند و قدرت معجزه، قدرت تکوین و قدرت دخل و تصرف در امورات دنیا را دارند.
ابراهیم پور بیان کرد: دانشجویان امروز باید تفکر مقاومت را در همه لایه‌های علمی به دنیا ثابت کنند تا بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری، مردم دنیا برای یادگیری علم، زبان فارسی یاد بگیرند. باید باور کنید دنیای جدید آینده و نظم نوین جهانی در دستان شما دانشجویان است.
گفتنی است پیکر شهید 17 ساله دفاع مقدس که در سال 1390 در مراسمی با شکوه به عنوان شهید گمنام در دانشگاه علامه‌طباطبائی به خاک سپرده شد، به وسیله آزمایش DNA شناسایی شد و شامگاه سه‌شنبه نهم آذرماه 1400 والدین شهید افتخارآفرین، «ابراهیم قائمی»، خبر شناسایی هویت فرزند شهیدشان را پس از 39 سال دریافت کردند.
 

کلید واژه ها: دانشگاه علامه طباطبائی شهید ابراهیم قائمی تجلیل از خانواده شهید بسیج دانشجویی


نظر شما :