نشست هم اندیشی هیئت رئیسه دانشگاه علامه‌طباطبائی با اعضای هیئت علمی دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی برگزار شد

۱۹ آذر ۱۴۰۲ | ۲۳:۴۷ کد : ۲۳۸۱۵ خبر روز
تعداد بازدید:۵۸۷
نشست هم‌اندیشی هیئت رئیسه دانشگاه علامه‌طباطبائی با اعضای هیئت علمی دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی با هدف تعامل و استفاده از ظرفیت اعضای هیئت علمی برای رشد و ارتقا دانشکده و دانشگاه، برگزار شد.
نشست هم اندیشی هیئت رئیسه دانشگاه علامه‌طباطبائی با اعضای هیئت علمی دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی، نشست هم‌اندیشی و تبادل نظر هیئت رئیسه دانشگاه علامه‌طباطبائی با اعضای هیئت علمی دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی با هدف تعامل و استفاده از ظرفیت اعضای هیئت علمی، برای رشد و ارتقا دانشکده و دانشگاه، با حضور دکتر عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه، دکتر عباسعلی وفایی، معاون توسعه و مدیریت منابع، دکتر مهدی واحدی، معاون دانشجویی، دکتر علی آدمی، معاون آموزشی، دکتر محمدعلی اسلامی، معاون فرهنگی و اجتماعی، دکتر روح‌الله محمد علی‌نژاد عمران، مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی، دکتر رامین بلوچی پور، رئیس دانشکده و جمعی از مدیران و اعضای هیئت علمی دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی در سالن اجتماعات این دانشکده برگزار شد.
‌‌دکتر معتمدی در این نشست ضمن تسلیت ایام فاطمیه و اشاره به اخبار غزه، گفت: مردم مظلوم غزه در یک جنگ نابرابر قرار گرفته اند و روزانه تعداد بسیار زیادی از این مردم بیگناه شهید می‌شوند. اخبار غزه بسیار دردآور و حزن‌انگیز است. امیدواریم خداوند کمک کند تا این اتفاقات ناگوار هر چه زودتر پایان یابد و مردم مظلوم فلسطین به حق خود برسند.
وی با اشاره به ظرفیت‌های دانشگاه علامه‌طباطبائی بیان کرد: به شکل‌های مختلف در تلاش هستیم تا خروجی دانشگاه که نسل جوان کشور است، در کنار دریافت تخصص و مهارت، انسان‌های سالمی باشند. جوانان و دانشجویان باید درکنار سلامت جسمانی، روح و شخصیت سالمی نیز داشته باشد.
رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی ادامه داد: تلاش‌های ما باید در جهت پرورش نسل انقلابی، توانمند، آزادی‌خواه، عدالت‌طلب و موثری باشد تا این نسل بتواند از سرمایه‌های کشور بهتر استفاده کند. برای رسیدن به این نقطه باید هم برنامه‌ها و هم روش‌ها را به گونه‌ای ترسیم کنیم تا به اهداف مدنظر برسیم. باید کسانی به عنوان استاد وارد این فضا شوند که توانایی‌های لازم را داشته باشند.
وی تاکید کرد: جلسات دانشکده‌ها و گروه‌ها باید فراتر از بررسی کارهای اداری باشد و توجه بیشتری به تعالی آموزش، فرهنگ و پژوهش داشته باشد. همچنین باید نگاه ویژه‌ای به برنامه راهبردی داشت چراکه این برنامه برای این است تا نسبت خود را با اهداف کلان دانشگاه مشخص کنیم. اگر شعار دانشگاه ما مرجعیت علمی است هر فردی باید در این مسیر اندیشه و نقش خودش را برای تحقق این شعار پیدا کند. همه ما در کنار هم باید برای حل مسائل و مشکلات، هم‌‌افزایی و تلاش داشته باشیم.
دکتر معتمدی با اشاره به امکانات و محدودیت‌هایی که در دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی وجود دارد، گفت:  سعی کردیم امسال نسبت به سال‌های گذشته، اعتبارات بهتری به این دانشکده اختصاص دهیم. واقعا باید نگاه متفاوتی به این دانشکده داشته باشیم چراکه نیازهای آن متفاوت‌تر است. دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی نیازمند آزمایشگاه‌ها، کارشناسان و تجهیزات خاصی است و ما با جدیت این مسئله را دنبال می‌کنیم. 
دکتر  بلوچی نیز در بخشی از این نشست با قدردادنی از رئیس دانشگاه به دلیل حل بسیاری از مسائل و مشکلات دانشکده و دانشگاه در دو سال اخیر، گفت: زیرساخت‌های دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی با مشکل مواجه است. این دانشکده نیاز به سالن‌ها و امکانات ورزشی مناسب دارد. 
وی در ادامه با قدردانی از دکتر آدمی به دلیل کمک به راه‌اندازی مقطع کارشناسی ارشد «ورزش معلولان» و مقطع دکتری «فیزیولوژی ورزشی»، افزود: امیدوارم هیئت رئیسه به‌ویژه معاونت آموزشی دانشگاه برای جذب استادان جوان و تامین نیروی انسانی، به این دانشکده توجه ویژه داشته باشند. 
دکتر آدمی نیز گفت: بین کیفیت آموزش و امکانات رابطه مستقیم وجود دارد. چراکه بخش بزرگی از فعالیت‌ها در دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی عملی، کارگاهی و آزمایشگاهی است؛ بنابراین به امکانات متفاوتی نیاز دارد.
وی با بیان اینکه موضوع میان‌رشته‌ای‌ها باید جدی گرفته شود، افزود: دانشگاه علامه‌طباطبائی قابلیت‌های تاسیس رشته‌های میان‌رشته‌ای فراوانی دارد. همچنین کمیت و کیفیت دانشجو‌ها بسیار مهم است و برنامه معاونت آموزشی حرکت به سمت کیفیت است. البته بخشی از این کیفیت در گروه‌ها رقم می‌خورد. 
در این نشست اعضای هیئت علمی دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی نیز ضمن قدردانی از حمایت‌های هیئت رئیسه دانشگاه، به بیان دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود پرداختند. تامین امکانات مورد نیاز در جهت افزایش فعالیت‌ها، برگزاری برنامه برای ارتباط با صنعت و جامعه، مشاوره ورزشی برای عموم، افزایش جلسات هم‌اندیشی، بروزرسانی دستگاه‌های ورزشی و تعمیر آن‌ها، سرمایه‌گذاری‌ها بلندمدت در دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، ایجاد زیرساخت‌های ورزشی، توجه به تامین نیروی انسانی و کارشناسان متخصص و ایجاد قطب ورزشی، بخشی از مطالبی بود که اعضای هیئت علمی دانشکده مطرح کردند.


 

کلید واژه ها: دانشگاه علامه طباطبائی دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی نشست هم اندیشی عبدالله معتمدی


نظر شما :