به مناسبت روز دانشجو؛

رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی میزبان دانشجویان فعال و رابطان خوابگاه‌های دانشگاه شد/ گزارش تصویری

۱۵ آذر ۱۴۰۲ | ۱۸:۰۶ کد : ۲۳۷۵۶ خبر روز
تعداد بازدید:۶۴۸
رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی به مناسبت روز دانشجو با دانشجویان فعال خوابگاه‌های این دانشگاه دیدار و درخصوص مسائل و مشکلات دانشجویان به ویژه دانشجویان خوابگاهی، گفت‌وگو و تبادل نظر کرد. 
رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی میزبان دانشجویان فعال و رابطان خوابگاه‌های دانشگاه شد/ گزارش تصویری

به گزارش روابط عمومی، دکتر عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی به مناسبت روز دانشجو و با هدف برقراری ارتباط نزدیک‌تر با دانشجویان و گفت‌وگو و تبادل نظر در خصوص مسائل و مشکلات دانشجویان خوابگاهی، میزبان دانشجویان فعال و رابطان خوابگاه‌های 13گانه این دانشگاه، در سالن شورای حوزه ریاست بود. 
دکتر معتمدی در این دیدار ضمن خوشامدگویی و تبریک روز دانشجو، گفت:‌ فرصت بسیار مغتنمی است که به مناسبت روز دانشجو میزبان دانشجویان فعال و توانمند دانشگاه هستیم. ۱۶ آذر روز مبارزه با استکبار و روزی است که به دلیل حضور نیکسون در ایران و دانشکده فنی دانشگاه تهران، تظاهرات و اعتراضات دانشجویی رخ می‌دهد که منجر به شهادت سه دانشجوی دانشکده می‌شود؛ به همین دلیل این روز، به عنوان روز دانشجو و مبارزه با استکبار نام گرفت.
وی با بیان اینکه دانشگاه علامه‌طباطبائی به عنوان بزرگترین دانشگاه تخصصی علوم انسانی ظرفیت‌های ویژه‌ و خاصی دارد، افزود: این دانشگاه از لحاظ توانمندی علمی در سطح ملی و بین‌المللی جایگاه خوبی دارد ولی باید تلاش کنیم این جایگاه را ارتقا دهیم.
رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی عنوان کرد: این دانشگاه امسال برای نخستین بار در رتبه‌بندی تایمز و جز دانشگاه‌های برتر جهان قرار گرفت در حالی که این دانشگاه یک دانشگاه جامع نیست و دانشگاه تخصصی علوم انسانی است. با وجود سختی‌های تولید مقاله در حوزه علوم انسانی، دانشگاه علامه‌طباطبائی جز ۱۳ دانشگاه برتر کشور است. همچنین در رتبه‌بندی مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) نیز که مربوط به رتبه‌بندی جهان اسلام است، در برخی از شاخص‌ها در بین دانشگاه‌های ایران در رتبهنخست قرار دارد.
وی به گروه‌های تراز و قوی دانشگاه علامه‌طباطبائی اشاره کرد و گفت: بسیاری از داوطلبان برای انتخاب رشته در برخی از گروه‌ها، این دانشگاه را به عنوان نخستین گزینه انتخاب می‌کنند. البته در تلاش هستیم ظرفیت‌های مختلف دانشگاه را افزایش دهیم تا دانشگاه علامه‌طباطبائی در رشته‌ها و گروه‌های مختلف مرجعیت پیدا کند.
دکتر معتمدی با اشاره به برنامه راهبری دانشگاه علامه‌طباطبائی تاکید کرد: این برنامه با همکاری اعضای هیئت علمی و با محوریت مرجعیت در علوم انسانی در 8 شاخص تدوین شده است. دانشگاه، دانشکده‌ها، گروه‌های آموزشی و اعضای هیئت علمی هر کدام ماموریت‌ها و چشم‌اندازهایی تا سال 1405 برای ارتقا دانشگاه در نظر گرفته‌اند. انجام فعالیت‌های خلاقانه، تاسیس شرکت فناور، پیدا کردن شریک نهادی و تالیف کتاب برخی از این برنامه‌ها است.
وی خطاب به دانشجویان گفت: در دانشگاهی حضور دارید که آن دانشگاه با برنامه و تلاش رو به جلو حرکت می‌کند. این برنامه قرار است همچنان جلوتر حرکت کند و از ظرفیت دانشجویان دکتری در راستای اهداف دانشگاه استفاده کنیم. در برنامه راهبردی شما هم می توانید هر پیشنهاد و برنامه‌ای برای ارتقای دانشگاه دارید را ارائه دهید و بدانید دانشگاه از پیشنهادها و برنامه‌های شما حمایت می‌کند.
رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی در پایان سخنان خود گفت:‌ در تلاش هستیم ظرفیت‌های دانشگاه را برای رسیدن به یک دانشگاه مرجع وهدفمند ارتقا دهیم.
در ادامه دیدار دانشجویان به گفت‌و‌گو،‌ تبادل نظر و ارائه راهکار درخصوص مسائل و مشکلات خوابگاهی با رئیس دانشگاه پرداختند. تجهیز سالن‌های ورزشی و توجه بیشتر به ورزش، برگزاری دوره‌های آموزشی مهارتی با کیفیت، توجه به دانشجویان کم‌برخوردار، رفع مشکلات ایاب و ذهاب دانشجویان، تجهیز کتابخانه‌های خوابگاه‌ها، ارتباط نزدیک‌تر و برگزاری جلسات بیشتر رئیس دانشگاه با دانشجویان و برگزاری مسابقات ورزشی، برخی از مسائلی بود که در این دیدار مطرح شد.
 

کلید واژه ها: دانشگاه علامه طباطبائی روز دانشجو نشست با فعالان خوابگاهی عبدالله معتمدی


نظر شما :