به همت دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه علامه‌طباطبائی برگزار شد؛

نشست تخصصی «الهیات مسائل فلسطین»

۱۲ آذر ۱۴۰۲ | ۱۷:۵۹ کد : ۲۳۷۰۰ خبر روز
تعداد بازدید:۱۵۳
نشست تخصصی «الهیات مسائل فلسطین» به همت دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه علامه‌طباطبائی در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد برگزار شد.
نشست تخصصی «الهیات مسائل فلسطین»

به گزارش روابط عمومی، نشست تخصصی «الهیات مسائل فلسطین» با حضور دکتر حسام‌الدین خلعتبری، رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی، استادان و دانشجویان این دانشکده در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

تفکر صهیونیزم برای امنیت و صلح جهانی آسیب‌رسان است
در ابتدای این نشست دکتر خلعتبری در سخنانی با عنوان «خطر صهیونیزم، گذشته، آینده و راه خلاص»، به تحلیل موضوعات تخصصی تاریخی و مبانی شبه کلامی صهیونیزم پرداخت. همچنین تفکر آسیب‌رسان صهیونیزم برای امنیت و صلح جهانی را تبیین کرد.
وی در ادامه به راهبرد نظام جمهوری اسلامی ایران مبنی بر عدم تایید صهیونیزم اشغال‌گر تا زمان نابودی کامل آن اشاره کرد و تاکید کرد: نقش محور مقاومت در این زمینه بسیار با اهمیت و تاثیرگذار است. 
 رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی بمباران دیوانه‌وار مردم و بیمارستان‌ها توسط رژیم غاصب را نشانه شکست نبرد سلاح‌های پیشرفته و دلارهای غرب در برابر نیروی ایمان توصیف کرد و گفت: جهان اسلام با تکیه بر ذخایر غنی معنوی، توکل و ایمان و نیز شرایط جغرافیایی و انسانی خود، زمینه‌ای مهم برای نابودی رژیم صهیونیستی فراهم کرده است؛ بنابراین در این راه نباید دچار ناامیدی شد.
وی ادامه داد: اگر حمایت‌های آمریکا و انگلیس نبود، نه اثری از این دولت کودک‌کش به وجود می‌آمد و نه امروزه وجود داشت.

اصل رژیم صهیونیستی اشغال‌گر و غیرقانونی است
در بخش دیگری از این نشست دکتر فاطمه فلاح تفتی، عضو هیئت علمی دانشکده الهیات و معارف اسلامی نیز به طرح موضوعاتی تخصصی با عنوان «فقه مقاومت، مبانی فقهی و حقوقی مداخله ایران در مسئله فلسطین» پرداخت. همچنین به تاریخچه شکل‌گیری رژیم صهیونیستی به کمک استعمار انگلستان در منطقه اشاره کرد.
وی در ادامه ضمن تبیین مبانی قرآنی و روایی جهاد، گفت: بر اساس تحلیل‌های انجام شده، اصل رژیم صهیونیستی اشغال‌گر و غیرقانونی است. 
حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر سیدجابر موسوی راد نیز در سخنرانی خود با عنوان «برگزیدگی قوم یهود از منظر عهد عتیق و قرآن»، به نقد دیدگاه تاریخ‌بنیان صهیونیزم و مبانی آن با استفاده از متون تفسیری و الهیاتی پرداخت.
دکتر سعید طاووسی مسرور نیز در بخشی از این نشست به تحلیل این زیارتگاه در سرزمین فلسطین و اهمیت آن پرداخت. 
در ادامه دانشجویان و اعضای هیئت علمی حاضر در نشست پرسش‌ها و دیدگاه‌های خود را در خصوص مسئله فلسطین مطرح کردند.

کلید واژه ها: دانشگاه علامه طباطبائی دانشکده الهیات و معارف اسلامی الهیات مسائل فلسطین طوفان الاقصی


نظر شما :