جلسه تودیع و معارفه رئیس دانشکده ادبیات و زبان‌های خارجی برگزار شد

۱۵ دی ۱۳۹۵ | ۰۳:۳۰ کد : ۲۳۶۸ خبر روز اداری سازمانی
تعداد بازدید:۸۸۰۴
با حکم دکتر حسین سلیمی، ‌دکتر غلامرضا ذکیانی به سمت رئیس دانشکده ادبیات و زبان های خارجی منصوب شد.
جلسه تودیع و معارفه رئیس دانشکده ادبیات و زبان‌های خارجی برگزار شد

مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشکده ادبیات فارسی و زبان های خارجی با حضور رئیس دانشگاه و اعضای هیئت علمی و کارکنان این دانشکده 14 دیماه در محل سالن شهید مطهری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی، با حضور رئیس دانشگاه، استادان و کارکنان، مراسم تودیع دکتر علی اصغر مصلح و معارفه دکتر غلامرضا ذکیانی، چهاردهم دیماه در محل سالن شورای دانشکده ادبیات فارسی و زبان خای خارجی برگزار شد.

در ابتدای مراسم، رئیس دانشگاه در سخنانی بیان داشت: جای خوشحالی است که چنین همنشینی و اجتماعی بین همکارانم می بینم. روزی ممکن بود این تغییر و تحولات یک نوع بحران در دانشگاه باشد. خداروشکر به شرایطی رسیدیم که دوستان مختلفی می آیند و کارها را به یکدیگر تحویل می دهند.

رئیس دانشگاه با تقدیر از تلاش های دکتر مصلح در مدت مسئولیت دانشکده ادبیات اظهار داشت: دکتر مصلح، گره های بزرگی را از دانشکده باز کردند، در مدت دو سال مسئوایت ایشان تمام استانداردهای مدیریت آکادمیک یک مجموعه بزرگ، مانند دانشکده ادبیات که خود در قواره یک دانشگاه است را در عملکردشان دیدیم. وی با اشاره به آرام این دانشکده افزود: از همه مهم تر ایجاد فضایی برای هم نشینی و هم دلی استادان است که به خوبی در این مدت ایجاد شد و از همین شرایط است که از درون آن علم و نظر می روید.

 

سنت مشورت کردن را مداوم انجام می دهیم

رئیس دانشگاه با اشاره به این نکته که دکتر مصلح در ایجاد فضای مناسب در دانشکده نقش محوری داشتند، اظهار داشت: در جلسه محدودتری که با استادان داشتم، بیان شد که ارتقا شاخص‌های آموزش، جذب استادان جدید، اصلاح نسبت استاد به دانشجو و رشد مقالات علمی و پژوهشی از دست آوردهای دکتر مصلح بوده است.

دکتر سلیمی تصریح کرد: دانشکده ادبیات از لحاظ علمی و پژوهشی، جزء دانشکده های موفق دانشگاه است و برخی گروه های آموزشی آن به عنوان گروه نمونه معرفی شدند. خوشبختانه فعالیت های فرهنگی در این دانشکده به خوبی برگزار می شود و به نوعی مشکل، حاشیه و بحران در این دانشکده وجود ندارد. 

وی درباره فعالیت های عمرانی دانشکده خاطرنشان کرد: تا جایی که ظرفیت اجازه می داد، تلاش شد و اصلاحاتی از لحاظ عمرانی در دانشکده ادبیات انجام شد. حضور دو ساله دکتر مصلح به عنوان رئیس دانشکده، دوران درخشان، روبه رشد و مناسب دانشکده بود.

رئیس دانشگاه با بیان این نکته که در این شرایط دکتر مصلح اصرار داشتند که به فعالیت‌های علمی خود برسند و مشغله های علمی این استاد بزرگوار بسیار پر اهمیت است، بیان داشت: از مشغله های علمی دکتر مصلح مطلع هستم و هر چه اصرار کردم، تاثیری نداشت. وی افزود: فرآیند انتخاب بسیار دشوار بود. دانشکده این ویژگی را دارد که افراد با شایستگی زیادی در آن وجود دارند و از بین این افراد، انتخاب کردن بسیار دشوار است. با رایزنی هایی که صورت گرفت، بنا بر این قرار گرفت تا برای اولین بار در این دانشکده یک مشورت جدی و مصداقی انجام شود.

 

دکتر سلیمی با بیان این نکته که در دانشکده های دیگر سنت مشورت کردن را به طور دائم انجام می دهیم، عنوان کرد: وقتی به جمع بندی می‌رسیدم، با مشورت از تعدادی از بزرگان و استادان با تجربه و با در نظر داشتن مقبولیت ماموریت را به او می سپردم.

رئیس دانشگاه تصریح کرد: در این دانشکده، این بار مشورت را جدی تر و مشخص‌تر انجام دادیم. با مشورت مدیران گروه و افراد پر‌سابقه در امور اجرایی و علمی، دکتر ذکیانی با رای اعتماد بسیار بالا و نسبتا کامل انتخاب شدند.

وی افزود: دکتر ذکیانی از جانبازان مورد افتخار دانشگاه است و از دارندگان کرسی‌های نظریه پردازی دانشگاه است. صداقت کاری این استاد بزرگوار در دوره تصدی معاونت فرهنگی را شاهد بودم .

دکتر سلیمی اظهار داشت: دکتر ذکیانی با جدیت کارها را انجام می دهند و به معنای تمام وجودشان با کار در می آمیزد و هم بینش علمی و صداقت اجرایی در کارهایشان نمایان است. وی اضافه کرد: افراد زیادی می توانند این مسئولیت را بپذیرند ولی با توجه به این ویژگی ها و مقبولیتی که بیان شد، دکتر ذکیانی برای پذیرش این سمت اولی بودند.

رئیس دانشگاه در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: معتقدم دکتر ذکیانی با صبر، ایمان کامل و بینش علمی می توانند در گسترش فعالیت‌ها، افزایش آرامش و همدلی و رشد علمی دانشکده موثر باشند.

 دکتر سلیمی به همراه خود نسیمی از عقلانیت و مهرورزی را در دانشگاه آورد

دکتر مصلح اظهار داشت: بسیار خرسندم که در این حدود دو سال که درخدمت شما بودم، تا جایی که عقل رسید و خداوند توان داد کار کردیم و اگر کاری صورت گرفت که ملموس بوده، همان کافی است. وی با بیان این نکته که اعتقاد دارم باید قاعده انباشت تجربه در زندگی ما حاکم شود تا منشا تحولات و پیدایش عقل جمعی شود، اظهار داشت: شرایط دانشگاهیان، شرایط پیچیده ای است. چرا که نماینده تفکر و دانایی کشور هستیم و انتظار از این قشر زیاد است.

دکتر مصلح تصریح کرد: فکر می کنم بجای اینکه بگوییم چه کردیم باید دغدغه آینده داشته باشیم. گاهی وقتی صبح با دانشکده می آمدم با خود می اندیشیدم دانشجویانی که به دانشکده می آیند، چه چیز به آن ها می دهیم و برای تربیتشان چه می کنیم. وی افزود: تا رسیدن به وضع مطلوب، فاصله زیاد است و همه باید احساس مسئولیت کنیم و با همگرایی و هم دلی به مسئولیت هایمان بیندیشیم. 

رئیس سابق دانشکده ادبیات گفت: انصافا دکتر سلیمی در سه سال و نیمی که به عنوان رئیس دانشگاه فعالیت می کنند، با یک عقلانیت مهر آمیز و آرام، اصلاحاتی را شروع کردند که حاصل آن قابل مشاهده است. مهم ترین کاری که دکتر سلیمی انجام دادند این بود که زمینه فراهم شده تا حرف ها زده شود. 

دکتر مصلحی تاکید کرد: در این مدت بیشترین وظیفه خود را این دانستیم که آرام بگیریم و روش درست حرف زدن را یاد بگیریم. وی افزود: به عنوان کسی که دو سال دکتر سلیمی رئیس بنده بودند اظهار می کنم که ایشان یکی از بهترین روسائی بودند که تجربه کردم.

وی افزود: بخاطر شرایطی که در دانشگاه وجود دارد خدا را شکرگذار باشیم و بیشتر به فکر دشواری‌هایی باشیم که بخواهد دوباره بوجود بیاید. به دانشگاه مصونیت ببخشیم تا کمتر آسیب ببیند. دکتر سلیمی به همراه خود نسیمی از عقلانیت و مهرورزی در دانشگاه آورد و امیدوارم این مساله ادامه پیدا کند.

رئیس سابق دانشکده ادبیات گفت: ازکارکنان دانشگاه که همکاران خوب و بی عیبی بودند، از همکاران هیئت رئیسه، مدیران گروه ها و معاونین دانشکده که بسیار حمایت کردند تشکر می کنم.

دکتر مصلح در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: آخرین سخن دغدغه بهبود این دانشکده و دانشگاه است. دکتر ذکیانی بسیار شایسته هستند و با اصرار و اقبال دوستان این سمت را پذیرفتند. وظیفه ما است که برای رسیدن به اهداف به ایشان کمک کنیم.

در سه سال گذشته فضایی در دانشگاه به وجود آمد که شباهتی به فضای قبل ندارد

در ادامه دکتر غلامرضا ذکیانی اظهار داشت: در این مدت که در دانشگاه خدمت دکتر سلیمی بودیم، فضایی به وجود آمد که شباهتی به فضای قبل ندارد و امیدواریم که این فضا ادامه پیدا کند و همچنان در خدمت ایشان باشیم.

وی افزود: از لحاظ علمی کم ترین هستم و تردید ندارم که بسیاری از شما دوستان برای تصدی این پست شایسته تر از من هستید و امیدوارم لایق این محبتی که نسبت به بنده داشتید باشم.

رئیس دانشکده ادبیات با بیان این نکته که انصافا مدیران خوبی در این دانشکده فعالیت کردند، تصریح کرد: رسم است هر کس جایی می رود می گوید من خرابه تحویل گرفتم اما خب انصافا ما آبادانی تحویل گرفتیم و امیدوارم که خرابه تحویل ندهیم. از هر جهت که نگاه می کنید، بهترین شرایط حاکم است.

 

دکتر ذکیانی با بیان این نکته که مهم ترین دلیل این آبادانی دکتر سلیمی است، تاکید کرد: اعضا هیئت علمی و کارکنان خوبی در این دانشکده فعال هستند و اگر باور داشته باشیم که طولی نخواهد کشید که مسئولیت ها را باید تحویل دهیم، قائدتا باید سعی کنیم که بهترین عملکرد داشته باشیم.

وی افزود: بالاترین مقام در دانشگاه اعضا هیئت علمی هستند و همه تلاش می کنند تا این اعضا بهترین عملکرد را از خود نشان دهند و اگر می بینید در دوره ای فعالیت ها به خوبی پیش نمی رود، بخاطر نبود شرایط و فضای مناسب است. خوشبختانه در این دوره  شاهدیم فضا بسیار مناسب شده است.

رئیس دانشکده ادبیات با بیان این نکته که خودمان باید زمینه ها را فراهم کنیم، تصریح کرد: هرچه بیشتر بتوانیم از دوستان و فرآوردهای علمی و اخلاقی استفاده کنیم، شرایط بیش از پیش بهتر خواهد شد.

دکتر ذکیانی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: اگر مدیریت را این گونه ببینیم که خدمتگذار باشیم، مدیریت صحنه انتقام، رقابت و جاه طلبی نخواهد بود. اگر نیازهای واقعی جامعه را مدنظر قرار ندهیم شاید مشمول گره هایی شویم که به زودی باز نشود.

در بخش دیگری از مراسم کارمندان و استادان به بیان نظرات خود پرداختند و در پایان مراسم دکتر حسین سلیمی از زحمات دکتر مصلح تقدیر و حکم مسئولیت دکتر ذکیانی را اهدا کرد.

 

 


نظر شما :