بیانیه بسیج اساتید دانشگاه علامه‌طباطبائی به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج

۰۸ آذر ۱۴۰۲ | ۱۵:۰۱ کد : ۲۳۶۵۹ خبر روز
تعداد بازدید:۴۴۶
بسیج اساتید دانشگاه علامه‌طباطبائی در بیانیه‌ای ضمن گرامیداشت هفته بسیج بر پرورش نسلی خلاق و مقتدر نسبت به آشکارسازی منابع مولد شبهات و گفتمان‌های فریب‌دهنده تاکید کرد.
بیانیه بسیج اساتید دانشگاه علامه‌طباطبائی به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج

به گزارش روابط عمومی، بسیج اساتید دانشگاه علامه‌طباطبائی در بیانیه‌ای ضمن گرامیداشت هفته بسیج بر پرورش نسلی خلاق و مقتدر نسبت به آشکارسازی منابع مولد شبهات و گفتمان‌های فریب‌دهنده تاکید کرد.

در این بیانیه آمده است:

به نام خدا 
سُبْحَانَ الَّذِی أَسْرَی بِعَبْدِهِ لَیلاً مِّنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَی الْمَسْجِدِ الأَقْصَی الَّذِی بَارَکنَا حَوْلَهُ لِنُرِیهُ مِنْ آیاتِنَا إِنَّهُ هُوَ السَّمِیعُ البَصِیرُ

«در زمانه‌ای قرار گرفته‌ایم که بیش از گذشته تمایزات جبهه حق از باطل آشکار گشته و حتی مردمانی که در معرض شدیدترین و مجهزترین نفرت‌پراکنی بنگاه‌های رسانه‌ای غرب قرار دارند به‌خوبی متوجه فریب‌کاری این دستگاه‌های رسانه‌ای شده‌اند. نمونه برجسته و جدید آن در حمایت از مرم غزه است که  باوجود هزینه‌های سنگین آن در نظام‌هایی که خود را مدافع آزادی بیان و سردمدار دموکراسی معرفی می‌کنند پا به میدان همراهی و همدردی گذاشته‌اند. اگر دیروز جمهوری اسلامی ایران را به عدم انعطاف و سرسختی متهم می‌کردند، امروز ددمنشی رژیم صهیونیستی بر همگان روشن شده و این سبب فروپاشی اعتبار اجتماعی و سیاسی رژیم جعلی اسرائیل شده است اعتباری که از ابتدا صوری و بدلی بود.
آشکار شد که غرب وحشی و به طور مشخص شیطان بزرگ یعنی آمریکای جهان‌خوار در تضمین و توسعه منافع سرمایه‌دارانه خویش از هیچ قانون‌شکنی و نسل‌کشی اغماض نمی‌کند، همان‌گونه که در دهه‌های گذشته نکرده است. این خوی وحشی‌گری نه‌فقط در بمب‌افکن‌ها، موشک‌ها و تانک‌هایی است که در اختیار رژیم کودک‌کش اسرائیل قرارگرفته بلکه شامل همه امکانات مالی، تسلیحاتی، نظامی، رسانه‌ای، سیاسی فرهنگی و اجتماعی می‌شود که آمریکا و اروپا برای ادامه هژمونی سلطه‌گرایانه خود در منطقه غرب آسیا در اختیار رژیم صهیونیستی قرار داده‌اند. خوی نظامی غرب فقط در ادوات نظامی دیده نمی‌شود بلکه در ادوات معرفتی اجتماعی هم جلوه‌گر است. از یک‌سو هرگونه همراهی با مردم فلسطین را در قالب تروریسم صورت‌بندی می‌کنند و از سوی دیگر مفاهیمی مانند جهانی‌شدن، مدرنیته، دموکراسی، حقوق بشر و فمینیسم نیز به‌جای آنکه مفاهیمی برای آزادی و احقاق حقوق مردم باشد فناوری‌هایی هستند برای تداوم سلطه که از طریق سازوکارهایی نظیر تولید شبهات با هدف تضعیف جبهه مقاومت و برای پشت کردن مردم مسلمان منطقه به ذخایر دینی و تمدنی خود انجام می‌شود.
بسیج اساتید دانشگاه علامه‌طباطبائی با گرامیداشت هفته بسیج که یادآوری رشادت و حماسه‌های هشت سال دفاع مقدس مردم ایران است، ضمن همدردی با مردم غزه، مشارکت خود را در این مبارزه با استفاده از ظرفیت‌های معرفتی علمی و دانشگاهی اعلام می‌دارد. اکنون برای همه مردم جهان روشن شد که در پناه گفتمان انقلاب اسلامی، تنها این مقاومت است که قادر است حقوق حقه مردم فلسطین را اعاده نماید و طومار رویکردهایی که ذیل گفتمان سازش و عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس را نشانه گرفته بودند، درهم بپیچد و این یکی از دستاوردهای بزرگ عملیات طوفان‌الاقصی است.
بسیج اساتید دانشگاه علامه‌طباطبائی بر خود واجب می‌داند علاوه بر حساسیت نسبت به تظاهرات و جلوه‌های بیرونی و انحرافات فکری، خود را به معارفی مجهز نماید که با منافع و سرچشمه‌های اصلی آن‌ها به‌صورت فعال تعامل داشته باشد و ضمن التزام به پرورش نسلی خلاق و مقتدر نسبت به آشکارسازی منابع مولد شبهات و گفتمان‌های فریب‌دهنده اهتمام نماید، اهتمامی که مستلزم تسلط بر منابع علمی مرتبط و تعهد نسبت به اصلاح جامعه فراتر از تمایلات خودخواهانه است.
هر چه در تاریخ رویدادهای سیاسی و اجتماعی کنونی پیش می‌رویم وعده الهی مبنی بر اینکه مستضعفان وارثان جهان خواهند شد بیش از گذشته محقق می‌شود و نشانه‌های آن آشکارتر می‌گردد. امید است همه استادان دلسوز و خواهان رستگاری مستغصفان جهان با یکدیگر هم‌پیمان شده و در پناه رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری بتوانیم با درایت، اقتدار و سربلندی از پیچ تاریخی که پیکربندی جدید جهان در انتظار آن است عبور کنیم و سهم و نقش و جایگاه ممتازی برای ایران اسلامی در هندسه سیاسی آینده رقم بزنیم.
استقامت مردم ایران در برابر هژمونی رسانه‌ای یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که بسیج اساتید بر خود فرض می‌داند که نسبت به آن اهتمام داشته باشد. بر این باور هستیم که این امر مهم از یک‌سو مورد تاخت‌وتاز شبکه رسانه‌ای نظام سلطه جهانی قرار گرفته و از سوی دیگر جولانگاه رانت‌خوارها و ناشایستگانی است که به‌واسطه دسترسی به منابع قدرت و ثروت موجبات تضعیف پایداری مردم را فراهم کرده‌اند. بسیج اساتید بر خود لازم می‌داند که نسبت به هردوی این منابع واکنش مناسب را از خود نشان دهد و از یک‌سو با رخدادهای علمی مناسب، سازوکارهای مقابله‌ای با هژمونی رسانه‌ای دشمن را خنثی نماید و از سوی دیگر به رفع آسیب‌های داخلی اهتمام ورزد و ضمن پرهیز از هرگونه اعوجاج و انحراف در این زمینه‌ها، با شفافیت، تمام عوامل مفسده‌انگیز را از جامعه اسلامی دور کند.
همچنین به نظر می‌رسد صرف اتکا و مواجهه پدافندی در عرصه فرهنگ از کفایت لازم برخوردار نیست و لازم است سازوکاری در بسیج اساتید اتخاذ گردد تا به‌منظور موازنه تغییر قدرت فرهنگی از ظرفیت علمی و دانشگاهی در جهت رویارویی آفندی فرهنگی بهره گرفته شود. مواجهه‌ای که مستلزم شناخت دشمن در همه عرصه‌های حیات اجتماعی و سیاسی است. وضعیت رو به انحطاط جوامع غربی از یک سو و استعدادهای اجتماعی حق‌طلبی و عدالت‌خواهی در این جوامع از سوی دیگر که به‌خصوص به سبب مقاومت نسبت به زیاده‌خواهی‌های سرمایه‌دارانه و حضور مسلمانان و مستضعفان فراهم‌شده است فرصت مغتنمی است تا با رویکردی فراملی به‌جای ماندن در موضع دفاعی، در این عرصه نیز مواجهه‌ای تهاجمی داشته باشیم.
بسیج اساتید دانشگاه علامه‌طباطبائی انتظار واقعی ظهور مهدی موعود (عج) را در فراهم کردن زمینه‌های معرفتی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و نظامی می‌داند و همه توان و ظرفیت‌های خود را در این مسیر به کار خواهد گرفت؛ در راه و مسیری که ابتدا  امام خمینی (ره) درِ مبارزه با شیطان بزرگ، آمریکای جهانخوار و رژیم ِ اشغالگر اسرائیل با تمامی مظاهر استکبار جهانی گشودند و  سپس در تداوم آن مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای آن راه و مسیر را ادامه داده‌اند. راه و مسیری که  ادامه مسیر مبارزه انبیاء و اولیاء با طاغوت بوده است و پیروان صالح آنان این مسیر مقاومت و جهاد را ادامه خواهند داد. بدون شک همه‌کسانی که دغدغه اصلاح جهان امروز را دارند در هرکجای عالم که باشند عضو بسیج مستضعفان و رهپویان این مسیر مقاومت به شمار می‌آیند».

                                                                                              بسیج استادان دانشگاه علامه‌طباطبائی
                                                                                                          هشتم آذرماه 1402

کلید واژه ها: دانشگاه علامه طباطبائی بسیج اساتید دانشگاه هفته بسیج


نظر شما :