مخبر دزفولی: بیشترین جلسات کرسی‌های نظریه‌پردازی در دانشگاه علامه برگزار شده ‌است

۱۳ دی ۱۳۹۵ | ۰۳:۳۰ کد : ۲۳۴۸ خبر روز آموزش و پژوهش
تعداد بازدید:۵۲۱۳
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت‌وگو با روابط عمومی دانشگاه بیان داشت: بدون مشارکت دانشگاهیان، نخبگان و حوزویان، کار کرسی‌های آزاد اندیشی جوشش پیدا نمی‌کند و فعال نمی‌شود. لذا دانشجویان و استادان باید به این حوزه وارد شوند.
مخبر دزفولی: بیشترین  جلسات کرسی‌های نظریه‌پردازی در دانشگاه علامه برگزار شده ‌است

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر برنامه های این شورا برای ایجاد انگیزه بیشتر در دانشگاه های موفق در این زمینه چیست؟افزود: تسهیلات باید طبق قانون و مقررات فراهم شود و یک جریان عمومی نخبگان شکل بگیرد تا کرسی‌های نظریه‌پردازی به یک سرانجام خوب برسد. کرسی‌های آزاد اندیشی، نظریه‌پردازی و نقد باید یک فرهنگ محوری در دانشگاه‌های کشور قرار گیرد.

دکتر مخبر دزفولی درباره تسهیلات ارائه شده به نظریه‌پردازان، بیان داشت: در این باره ضوابطی وجود دارد. از لحاظ دانشگاهی به ارتقاء درجه علمی توجه شده و از طرفی دیگر از لحاظ اعتبارات ویژه و ارائه تسهیلات مالی و تجهیزاتی، مورد حمایت قرار می‌گیرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره فعالیت‌‌های دانشگاه علامه طباطبائی در زمینه برگزاری کرسی‌های نظریه‌پردازی، اظهار داشت: دوستان ما در دانشگاه علامه طباطبائی فعال و جدی در این زمینه کار می‌کنند و در این مساله نسبت به سایر دانشگاه‌ها پیشتاز هستند. وی افزود: بیشترین کرسی‌ها در دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شده‌است و این جای تقدیر و تشکر دارد. انشاالله سایر دانشگاه‌ها همین را الگو قرار دهند و در این زمینه فعال شوند تا بتوانند کارهای بزرگی صورت دهند.


نظر شما :