دانشگاه علامه طباطبائی بیشترین فعالیت را در ارائه کرسی های نظریه پردازی داشته است

۰۸ دی ۱۳۹۵ | ۰۳:۳۰ کد : ۲۳۲۹ خبر روز آموزش و پژوهش
تعداد بازدید:۶۱۶۷
دکتر خسرو پناه در نشست خبری اولین اجلاس ملی کمیته های کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره دانشگاه ها و مراکز علمی سراسر کشور ضمن تاکید بر ضرورت و اهمیت کار در این عرصه بیان داشت: در نشست ملی کمیته های کرسی های نظریه پردازی که 13 دیماه به میزبانی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می گردد، علاوه بر تبادل نظر بین روسای کمیته های دستگاهی و انتقال تجربیات، دستور العمل های اجرایی نیز بررسی خواهد شد.
دانشگاه علامه طباطبائی بیشترین فعالیت را در ارائه کرسی های نظریه پردازی داشته است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبائی و دکتر خسروپناه رئیس دبیرخانه حمایت از کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره شورای عالی انقلاب فرهنگی در نشست مطبوعاتی این اجلاس که 8 دیماه در محل دفتر ریاست دانشگاه برگزار شد، ضمن تشریح و تبیین اهداف این اجلاس به سئوالات نمایندگان رسانه های خبری حاضر پاسخ گفتند.

در این نشست دکتر خسرو پناه در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر میزان مشارکت دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی در برگزاری کرسی های نقد و نظریه پردازی، اظهار داشت: از میان دانشگاه‌ها، دانشگاه علامه طباطبائی بیشترین فعالیت و مشارکت را داشته است. وی افزود : دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه علم و صنعت و دانشگاه اصفهان و نیز پژوهشکده های  علوم و فرهنگ اسلامی، فرهنگ و اندیشه اسلامی و حوزه و اندیشه بیشترین میزان مشارکت را در این زمینه داشته اند.

او همچنین در پاسخ به سئوالی مبنی بر سیاست این شورا برای ارائه این نظریات در مباحث درسی بیان داشت: طبق توافق با سازمان سمت و شورای تحول و ارتقای علوم انسانی بنا داریم که آرائ و نظریات ارائه شده در کتب درسی استفاده و مندرج گردد.

دکتر خسرو پناه در پاسخ به سئوالی در خصوص سیاست های تشویقی برای اعضای هیات علمی در این زمینه گفت: از طریق تفاهم نامه‌ با جشنواره فارابی و بنیاد ملی نخبگان  و نیز درخواست اصلاح آئین نامه های ارتقا اعضای هیئت علمی دانشگاه ها گام هایی در راستا از سوی این کمیته برداشته شده است. 

لازم به ذکر است اولین اجلاس ملی کمیته های کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره دانشگاه ها و مراکز علمی سراسر کشور 13 دیماه با حضور مسئولان و دست اندرکاران این حوزه از شورای عالی انقلاب فرهنگی و روسای دانشگاه های کشور در این حوزه با سخنرانی دکتر مخبر ذزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت الاسلام و المسلمین رشاد رئیس هیئت حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی  شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می گردد.


نظر شما :