در نشست هم اندیشی رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی با اعضای هیئت علمی دانشکده الهیات و معارف اسلامی مطرح شد:

رشد ۶۵ درصدی فعالیت‌های پژوهشی دانشکده الهیات و معارف اسلامی در ۲ سال اخیر

۱۰ آبان ۱۴۰۲ | ۲۳:۲۳ کد : ۲۳۲۷۳ خبر روز
تعداد بازدید:۴۷۴
نشست هم‌اندیشی رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی با اعضای هیئت علمی دانشکده الهیات و معارف اسلامی با هدف تعامل و استفاده از ظرفیت اعضای هیئت علمی برای رشد و ارتقا دانشکده و دانشگاه، برگزار شد.
رشد ۶۵ درصدی فعالیت‌های پژوهشی دانشکده الهیات و معارف اسلامی در ۲ سال اخیر

به گزارش روابط عمومی، نشست هم‌اندیشی و تبادل نظر دکتر عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی با اعضای هیئت علمی دانشکده الهیات و معارف اسلامی با هدف تعامل و استفاده از ظرفیت اعضای هیئت علمی، برای رشد و ارتقا دانشکده و دانشگاه، برگزار شد.
دکتر معتمدی در این نشست با اشاره به جنگ نابرابر غزه و پشتیبانی دنیا از ظلم، گفت: امیدواریم که خداوند کمک کند تا این اتفاقات حزن‌انگیز هر چه زودتر پایان یابد.
وی با قدردانی از تلاش‌هایی که در دانشکده الهیات و معارف اسلامی در جهت تحقق برنامه راهبردی دانشگاه علامه‌طباطبائی انجام شده است، تاکید کرد: اصلی‌ترین هدف برنامه راهبردی دانشگاه این است که همه ظرفیت‌ها در گروه‌های تخصصی پای کار بیایند و چشم‌انداز دانشکده‌ها، گروه‌ها و حوزه تخصصی در برنامه راهبردی مشخص شود. یعنی همه افراد و گروه‌ها، هر ایده‌ای که در جهت ارتقا و توسعه دانشگاه دارند آن را ارائه و اجرایی کنند ما هم از آن برنامه‌ها حمایت می‌کنیم.

رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی با بیان اینکه این دانشگاه امروزه یکی از نهادهای علمی برجسته کشور در حوزه علوم انسانی است، ادامه داد: در راستای تحقق مرجعیت علمی که شعار دانشگاه است و در حوزه‌های عمومی و تخصصی، دانشکده الهیات و معارف اسلامی مسئولیت بزرگی بر عهده دارد.
وی با تاکید بر ضرورت افزایش ایمان و امید در بین دانشجویان، گفت: باید تلاش کنیم تا دغدغه‌ها و مشکلات ذهنی دانشجویان را با پاسخ دهیم و با ارائه راهکار، فرزندان و دانشجویان خود را از گزند رسانه‌های فراگیر که ذهن آنها را اشغال می‌کنند، حفظ کنیم. امیدواریم با کمک شما بتوانیم این مسئولیت بزرگ را انجام دهیم و خدمت شایسته‌ای به جامعه عرضه کنیم.
دکتر حسام‌الدین خلعتبری،‌ رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی نیز در این نشست با ارائه گزارشی از دستاوردها و عملکرد این دانشکده و راهبردها و افق‌های سال 1402 و سال آینده، گفت: امیدوارم دانشکده الهیات و معارف اسلامی مشعلی فروزان در دانشگاه علامه‌طباطبائی باشد که درخشش و فیض‌های آن بتواند در تمام مجموعه جاری و ساری شود.
وی با بیان اینکه شاه‌بیت دانشکده الهیات و معارف اسلامی تحول در علوم انسانی است، تاکید کرد: این دانشکده با وجود مشکلات بسیار، تلاش می‌کند کارها را هر چه بهتر، بر اساس برنامه‌ای که وجود دارد، پیش ببرد.

دکتر خلعتبری گفت: بیش از 95 درصد رساله‌ها و پایان‌نامه‌های دوسال اخیر دانشکده در حوزه تحول در علوم انسانی با تاکید بر شاخص‌های روزآمدی، اسلامی سازی، بومی سازی و کاربردی سازی بوده و این موفقیت بزرگی است. همچنین در این مدت در عرصه فعالیت‌های پژوهشی و مقالات، 98 مقاله داشتیم که نسبت به سال‌های قبل از آن، رشد 65 درصدی داشته‌ایم. 
وی ادامه داد: در بخش آموزشی و شاخص‌های آموزشی در حوزه تاسیس و راه اندازی رشته‌های جدید، حدود ۶ رشته در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری تصویب شده که در مرحله اجرا قرار گرفته است. همچنین در جذب هیئت علمی نیز تا کنون 11 عضو هیئت علمی توانمند جذب شده است.
رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی در ادامه به فعالیت‌های انجام شده در حوزه‌های فرهنگی، زیرساختی و انعقاد قراردادها و تفاهم‌نامه‌های دانشکده با سازمان‌ها و نهادهای دیگر اشاره کرد و افزود: در آینده نزدیک کار مهمی در دانشکده الهیات و معارف اسلامی انجام می‌شود و آن، ایجاد مرکز فناوری و نوآوری است که امیدوارم بتوانیم از این طریق ایده‌های دانشجویی را حمایت کنیم.
در این نشست اعضای هیئت علمی دانشکده الهیات و معارف اسلامی نیز ضمن قدردانی از حمایت‌های هیئت رئیسه دانشگاه، به بیان دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود پرداختند. ایجاد ساختمان فیزیکی مناسب، تامین نیروی علمی و اداری کارآمد، تغییر سرفصل‌های فلسفه اسلامی، ایجاد کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشکده،‌ ایجاد زمینه‌های رشد فرهنگی، برجسته کردن ظرفیت‌های دانشکده، نگاه تحولی به شاخص‌های ارزیابی، ایجاد کرسی میان رشته‌ای و تبادل دانشجویان بین دانشکده‌ها، بخشی از مطالبی بود که اعضای هیئت علمی دانشکده مطرح کردند.
 

کلید واژه ها: دانشگاه علامه طباطبائی عبدالله معتمدی دانشکده الهیات و معارف اسلامی نشست هم اندیشی


نظر شما :