رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی در جمع دانشجویان مدرسه مهارت‌افزایی علوم انسانی؛

تحصیل عنصر مهمی برای موفقیت است اما کافی نیست

۱۰ آبان ۱۴۰۲ | ۲۱:۴۴ کد : ۲۳۲۷۱ خبر روز
تعداد بازدید:۶۱۶
رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی در جمع دانشجویان مدرسه مهارتی علوم انسانی گفت: شرط موفقیت در زندگی فقط تحصیل نیست. تحصیل عنصری مهم است که کمک می‌کند ما در زندگی موفق باشیم ولی کافی نیست.
تحصیل عنصر مهمی برای موفقیت است اما کافی نیست

به گزارش روابط عمومی، کارگاه‌ آموزشی «فن بیان و ارتباط کلامی مؤثر» از مجموعه دوره‌های مدرسه مهارت‌افزایی علوم انسانی دانشگاه علامه‌طباطبائی، با حضور دکتر عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه، دکتر علی آدمی، معاون آموزشی، دکتر وحید رضائی‌تبار، مدیر مرکز آموزش‌های تخصصی آزاد و مهارت افزایی و جمعی از مدیران و دانشجویان، امروز، چهارشنبه 10 آبان‌ماه 1402، به همت مدیریت آموزش‌های مهارت‌افزایی و تخصصی آزاد دانشگاه علامه‌طباطبائی، در سالن همایش‌های دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی این دانشگاه برگزار شد.
دکتر معتمدی در این کارگاه با اشاره به شرایط غم انگیز مردم غزه، گفت: در این روزهایی که ما در آغاز سال تحصیلی هستیم خبرهای دردناکی از غزه می‌شنویم. قصه غزه و فلسطین بسیار دردناک است. بر اساس اسناد تاریخی زمین‌های خریداری شده توسط اسرائیل کمتر از 6 درصد همه سرزمین های فلسطین بوده است. اگر بیگانه‌ای در کشوری صاحب زمین یا خانه‌ای شود که نمی‌تواند حاکمیت آن را تغییر دهد ولی صهیونیست‌ها به صورت مسلحانه و با حمایت کشورهای غربی، فلسطینی‌ها را از سرزمین خود بیرون و آواره کردند. امیدواریم که خدا کمک کند این ظلم هر چه زودتر نابود شود و ملت محروم و مظلوم فلسطین بتوانند به اهداف خود برسند.
وی در ادامه با برشمردن عوامل موفقیت، خطاب به دانشجویان گفت: بدانید شرط موفقیت در زندگی فقط تحصیل نیست. تحصیل عنصری مهم است که کمک می‌کند ما در زندگی موفق باشیم ولی کافی نیست. شرط‌های دیگری هم باید وجود داشته باشد تا ما در زندگی موفق شویم. 

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی تاکید کرد: یکی از عوامل موفقیت در زندگی این است که همت بلند داشته باشیم. همت بلند در زندگی عامل مهمی است. ظرفیتی که در تک تک شما دانشجویان وجود دارد فوق‌العاده است. انسان‌های بزرگِ تاریخ همیشه همت بلند داشته‌اند. 
وی ادامه داد: استفاده درست از وقت، حفظ عزت نفس، حفظ ارزشمندی، دوری از حقارت و مهارت آموزی از دیگر عوامل کسب موفقیت در زندگی است.  
دکتر معتمدی خاطرنشان کرد: همین که ما بتوانیم مهارت‌های ضروری زندگی به ویژه آداب سخن گفتن و فن بیان را یاد بگیریم، می‌توانیم مقصود خود را به خوبی منتقل کنیم و در کارهای خود موفق‌تر باشیم. درست سخن گفتن بسیار مهم است و مهارتی است که به دیگر یادگیری دیگر مهارت‌ها کمک می‌کند.
وی گفت: یکی از زمینه‌های امید آفرینی برای آینده در دانشگاه علامه‌طباطبائی، وجود مراکز نوآوری و کارآفرینی است که در دانشکده های مختلف راه اندازی شده است. با توجه به اینکه فرصت‌های شغلی اداری برای استخدام کم است، دانشجویان می‌توانند با ارائه ایده در رشته تخصصی خود و پرورش آن، کسب و کاری داشته باشند که بتوانند در آینده با استفاده از آن زندگی خود را اداره کنند. دانشگاه هم با تمام توان از این ایده‌ها حمایت می‌کند تا زمینه کسب و کار برای دانشجویان فراهم شود.
در ادامه این برنامه نیز دکتر آدمی با بیان اینکه مجموعه مهارت‌افزایی دانشگاه با یک هدف و ضرورت، این چنین جمع‌هایی را تشکیل می‌دهند، گفت: برای دانشگاه مهم است که مهارت‌ها و توانایی‌های قابل ملاحظه‌ای در کنار آموزش‌های رسمی به دانشجویان خود ارائه دهد تا در رقابت با سایر دانشجویان بعد از دانش آموختگی بتوانند در بازار کار موفق باشد.
وی افزود: ما نقش خود را به فضای رسمی دانشگاهی محدود نمی‌کنیم و برای ما این اهمیت وجود دارد که دانشجوی ما آنقدر توانمند باشد و مهارت‌های مختلف کسب کند تا بتواند بعد از دانش‌آموختگی در کنار آموزش‌های تخصصی و رسمی، وارد بازار کار شود.
معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی تاکید کرد: با توجه به ضرورت کسب مهارت، وظیفه خود می‌دانیم که در حوزه مهارت آموزی دانشگاه، دوره‌های مختلف مهارتی را برگزار کنیم تا شما بتوانید با کسب این مهارت‌ها در جامعه زندگی کنید. دانشجویان با کسب این آموزش‌ها شاید بتوانند از همین دوران دانشجویی نیز وارد بازار کار شوند.

وی با اشاره به اینکه همه فعالیت‌های مهارت‌افزایی از جنس دانشجویی است، افزود: همه این کارها در حوزه مهارت‌افزایی را دانشجویان سال بالاتر یا دانش‌آموختگان این دانشگاه انجام می‌دهند. بنابراین هر دانشجویی که فکر می‌کند می‌تواند مدرس دوره‌ها شود و یا فعالیتی در این زمینه انجام دهد با این مرکز همکاری کند. همچنین اگر فکر می‌کنید برگزاری دوره‌های دیگر به ویژه دوره‌های تخصصی لازم است آن را با دفتر مهارت‌افزایی مطرح کنید تا ما بتوانیم زمینه ارائه این آموزش‌ها و دوره‌ها را فراهم کنیم.
دکتر آدمی در پایان گفت: ما در معاونت آموزشی هر آنچه لازم است تا دانشجو در یک فضای آرام، منطقی و علمی برایش مهیا شود، این کار را انجام می‌دهیم. ما تلاش می‌کنیم در کنار دقت و رعایت قواعد و مقررات، ملاحظات اخلاقی و انسانی را نیز رعایت کنیم تا در مسیر موفقیت همراه شما باشیم. البته این امر در تعامل با هم و رعایت تعهدات متقابل حاصل می‌شود. بدون این تعامل دوطرفه، ما نمی‌توانیم آن مسیر طولانی که در پیش داریم را به سرانجام برسانیم.
 

کلید واژه ها: دانشگاه علامه طباطبائی مدرسه مهارتی معاونت آموزشی فن بیان و ارتباط موثر عبدالله معتمدی علی آدمی


نظر شما :