نشست هم‌اندیشی «آسیب شناسی روش‌های تحقیق از منظر نظری و مدیریتی» در دانشگاه علامه‌طباطبائی برگزار شد

۰۹ آبان ۱۴۰۲ | ۱۱:۵۸ کد : ۲۳۲۴۵ خبر روز
تعداد بازدید:۵۴۳
نشست هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی مدرس روش‌های تحقیق در دانشکده‌های یازده‌گانه دانشگاه علامه‌طباطبائی با عنوان «آسیب شناسی روش‌های تحقیق از منظر نظری و مدیریتی» به همت معاونت پژوهشی این دانشگاه برگزار شد.
نشست هم‌اندیشی «آسیب شناسی روش‌های تحقیق از منظر نظری و مدیریتی» در دانشگاه علامه‌طباطبائی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی، با توجه به اهمیت روش‌های تحقیق در توسعه علوم انسانی و اجتماعی و به ویژه رسیدن دانشگاه به مرجعیت علمی، نشست هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی مدرس روش‌های تحقیق در دانشکده‌های یازده‌گانه دانشگاه علامه‌طباطبائی با عنوان «آسیب شناسی روش‌های تحقیق از منظر نظری و مدیریتی» به همت معاونت پژوهشی در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد این دانشگاه برگزار شد.
دکتر داود حسین‌پور، معاون پژوهشی دانشگاه علامه‌طباطبائی در جمع 30 استاد درس روش تحقیق، این درس را بسیار کلیدی دانست و بر اهمیت هم‌افزایی در اتخاذ تصمیمات مناسب برای هدفمندتر کردن آن تأکید کرد. 
توجه به ریشه‌های فلسفی روش تحقیق، توجه به ماهیت رشته و روش تحقیق، اهمیت تفکر انتقادی و شیوه‌های استدلال در تدریس روش تحقیق، شیوه اندیشیدن به عنوان هویت تحقیق، توجه به جایگاه هوش مصنوعی در تحول روش پژوهش و برقراری فضای اندیشه‌ورزی تعاملی از جمله مهم‌ترین دیدگاه‌ها و نکات علمی بود که استادان و اعضای هیئت علمی حاضر در این نشست در خصوص آن گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.
همچنین برگزاری دوره‌های بازآموزی مدرسان و آشنایی آن‌ها با روش‌های جدید، برگزاری دوره‌های آموزش نرم‌افزارهای جدید روش تحقیق، تهیه اینفوگرافی از مباحث درس، تفکیک داوری در نشریات دانشگاه بر حسب محتوا و متدولوژی، برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی برای روش تحقیق، انتشار تألیفات و ترجمه‌های تخصصی در هر حوزه، توجه به توالی سه درس آمار، روش تحقیق و سمینار در مقطع دکتری و برگزاری کارگاه مهارت‌های جستجو برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی نوورود، مهم‌ترین پیشنهادهای کاربردی و مدیریتی مطرح شده در این نشست بود.
در نشست هم‌اندیشی «آسیب شناسی روش‌های تحقیق از منظر نظری و مدیریتی» مقرر شد بر اساس ارتباط مطالب مطرح شده، نسبت به اصلاح فرایندها، رویه‌ها و تقویت نقاط قوت اقدام شود.
 

کلید واژه ها: دانشگاه علامه طباطبائی معاونت پژوهشی روش تحقیق نشست هم اندیشی


نظر شما :