گزارش تصویری؛

آیین استقبال از دانشجویان نوورود مقطع کارشناسی دانشکده‌های علوم ارتباطات و روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه‌طباطبائی

۰۶ آبان ۱۴۰۲ | ۲۳:۳۹ کد : ۲۳۲۰۰ خبر روز
تعداد بازدید:۱۲۵۱
آیین استقبال از دانشجویان نوورود مقطع کارشناسی دانشکده‌های علوم ارتباطات و روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه‌طباطبائی، به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی این دانشگاه در سالن اجتماعات دانشکده مدیریت و حسابداری برگزار شد.
آیین استقبال از دانشجویان نوورود مقطع کارشناسی دانشکده‌های علوم ارتباطات و روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه‌طباطبائی

به گزارش روابط عمومی،‌ آیین استقبال از دانشجویان نوورود مقطع کارشناسی سال تحصیلی 1403-1402 دانشکده‌های علوم ارتباطات و روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه‌طباطبائی با حضور دکتر عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه، دکتر محمدعلی اسلامی، معاون فرهنگی و اجتماعی، دکتر مهدی واحدی، معاون دانشجویی، دکتر روح‌الله محمد علی‌نژاد عمران، مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی، دکتر احمد برجعلی، رئیس دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی، دکتر علی‌اصغر کیا، رئیس دانشکده ارتباطات و جمعی از استادان و مدیران، امروز شنبه،‌ 6 آبان‌ماه 1402 در سالن اجتماعات دانشکده مدیریت و حسابداری این دانشگاه برگزار شد.

دکتر معتمدی در این آیین ضمن خوش‌آمد و آرزوی سربلندی، سلامت و موفقیت برای دانشجویان، گفت: این دانشگاه، دانشگاه علامه‌طباطبایی است پس با این فیلسوف بزرگ و آثار گرانقدر ایشان آشنا شوید. علامه‌طباطبایی باعث فخر مسلمانان، به ویژه شیعه است.
وی با اشاره به اتفاقات غزه و فلسطین، بیان کرد: این روزها بدترین روزهای مردم غزه است و همه آنها زیر بمباران روزهای سختی را می‌گذرانند و دنیا نیز در قبال این بی رحمی که نسبت به مردم غزه انجام می‌شود، سکوت کرده است.
رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی با بیان اینکه نخستین انتظاری که ما و خانواده‌ها از شما داریم، درس خواندن است، افزود: تلاش کنید علاقه‌مندی به رشته تحصیلی خود را روز به روز بیشتر کنید چرا که به همان نسبت که علاقه‌مندی به رشته بیشتر شود، موفقیت در تحصیل بیشتر می‌‎شود. اهل مطالعه، کار، تلاش و درس خواندن باشید. خیلی فرق است بین کسی که خوب درس می‌خواند با کسی که باری به هر جهت در دانشگاه حضور دارد. دانشجویان درس‌خوان بعد از دانش‌آموختگی به راحتی مشغول به کار می‌شوند.
وی تاکید کرد: اگر مطلبی را بلد نبودید حتما سر کلاس از استاد خود سوال کنید و از پرسیدن خجالت نکشید. منابع معرفی شده توسط استادان را سریع آماده و مطالعه کنید. سر کلاس همواره فعال و داوطلب پاسخ دادن باشید تا رشد کنید. 
دکتر معتمدی خطاب به دانشجویان گفت: ارتباط شما با دیگران بسیار مهم است. به هر کسی که در کنارمان است احترام بگذاریم. به دنبال ارتباط حساب شده با دیگران باشیم. تلاش کنیم با کسانی در ارتباط باشیم که در زمینه رشد عقل و دین به ما کمک کنند. کسانی که تعامل با آنها باعث شود که ما سرزنده و شاداب باشیم.

وی با اشاره به ارزش بالای انسان، به دانشجویان تاکید کرد: قیمت و قدر خود را بدانید. در احادیث آمده است که قیمت انسان بهشت است و نباید خود را به چیز دیگری غیر از بهشت بفروشد. بنابراین عزت نفس خود را حفظ کنید و احساس حقارت را از خودت بگیرید تا قیمت شما افزایش پیدا کند. از آنچه باعث تحقیر می‌شود باید فاصله گرفت. 
رئیس دانشگاه علامه طباطبائی ادامه داد: احتیاج‌ها و نیازهای ما گاهی باعث می‌شود که قدر ما پایین بیاید. هر اندازه که کمتر نیازمند خلق خدا باشیم به همان نسبت قیمت ما بالا می‌رود. همچنین تن به زشتی، گناه و خلاف دادن باعث می‌شود قیمت انسان پایین بیاید. 
وی خاطر نشان کرد: بخشی از بحران‌های بزرگ روانی که امروزه بشر با آن دست به گریبان است ناشی از حذف ارزشمندی و ارزش‌ها و رفتن به سمت لذت‌طلبی‌ها است. بنابراین برای اینکه بتوانیم قدر و قیمت خود را حفظ کنیم باید امید داشته باشیم. امروزه در جامعه ما بالاترین ضریب اشتغال مربوط به علوم انسانی است و این نکته به دانشجویان علوم انسانی امید می‌دهد.
دکتر معتمدی تاکید کرد: ما در دانشگاه علامه‌طباطبائی از شما می‌خواهیم به کمک دوستان خود ایده فناورانه‌ای را خلق کنید تا بتوانید از طریق آن ایده به موفقیت دست پیدا کنید. موضوعی را پیشنهاد دهید که از طریق آن بتوان خدماتی را ارائه داد و ایجاد اشتغال کرد. دانشگاه در این زمینه شما را حمایت می‌کند تا ایده شما محقق شود. آینده ما بسیار روشن است و شرایط ما روز به روز بهتر می‌شود. افق‌های بسیار روشنی در برابر شما وجود دارد به شرطی که بتوانید به خوبی از شرایط استفاده کنید.
وی به مهم دانستن سلامت جسمی و روحی، گفت: مواظب سلامت جسمی و روحی خود باشید. دانشگاه علامه‌طباطبائی بهترین تغذیه را در بین دانشگاه‌های کشور دارد. ما بهترین مواد اولیه را برا حفظ سلامت جسمی شما تهیه و استفاده می‌کنیم.
رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی با تاکید بر حفظ سلامت جسم با انجام ورزش، افزود: سلامت جسمی نتیجه ورزش و تحرک است. انجام مسابقات بین دانشکده در همین راستا طراحی شده است. همچنین شرایطی فراهم شده است تا بتوانید در انجمن‌های علمی، کانون‌ها و تشکلات نقش آفرینی کنید و از این ظرفیت استفاده کنید.
وی ادامه داد: در کنار سلامت جسم توجه به سلامت معنوی هم امر بسیار مهمی است. یک معنا برای زندگی خود پیدا کنیم. این معنا را ما می‌توانیم در کنار دین پیدا کنیم. اسلام به ما روش و سبک درست زندگی کردن را یاد می‌دهد. تمام مسائل جزئی و کلی را شما می‌توانید از خلال آموزه‌های دینی پیدا کنید. دین اسلام به ما کمک می‌کند که تجربه زیست ما تجربه‌ای قوی باشد.
دکتر معتمدی در پایان به دانشجویان گفت: امیدوارم از فرصت حضور در دانشگاه علامه‌طباطبائی به خوبی استفاده کنید و شخصیت‌های مثبت، موثر و مفیدی باشید و برای ما، خانواده، خودتان و ممکلت باعث افتخار باشید.
گفتنی است این آیین که به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه‌طباطبائی برگزار شد، با اجرای موسیقی، معرفی معاونت فرهنگی و اجتماعی، استند آپ دانشجویی،‌ نمایش رادیویی، قرائت میثاق‌نامه دانشجویی و بازدید دانشجویان دختر از خانه فرهنگ ایراندخت و دانشجویان پسر از موزه دانشگاه همراه بود.

کلید واژه ها: دانشگاه علامه طباطبائی دانشجویان نوورود آئین استقبال علوم ارتباطات روان‌شناسی و علوم تربیتی


نظر شما :